slider

6 išskirtiniai LEXUS gamybos ypatumai

„Lexus“ automobilių gamintojai ypatingą dėmesį skiria net ir smulkiausioms jų detalėms. Pateikiame šešis išskirtinius faktus apie šių automobilių gamybos ypatumus.

Magiški Takumi meistrų pirštai

Paėmus popieriaus lapą ir užsimerkus jį liečiant iš abiejų pusių, beveik neįmanoma pasakyti, kuri pusė yra geroji, o kuri blogoji. „Lexus“ teigia, jog jų variklius renkantys meistrai yra išmokyti pajusti skirtumą. Prieš jį surenkant jie pirštų galiukais apčiupinėja kiekvieną variklio detalę, taip patikrindami jų glotnumą, lygumą, išlinkimus bei ieškodami trūkumų, kurie turėtų būti ištaisyti. Šiam procesui vadovauja Takumi, arba vyriausiasis meistras. Šis titulas automobilių gamyboje atitinka kovos menų 10-ojo laipsnio Dan juodąjį diržą. Taharos gamykloje Japonijoje yra vos 10 Takumi, kurie vadovauja 40-čiai meistrų asistentų ir aukštųjų technologijų robotų armijai. Kiekvienas Takumi savo srityje turi daugiau nei 25 metų darbo stažą, o jų kompetencija apima visas sritis nuo automobilio kėbulo ir variklio iki plastikinių dalių ir dažų.

Į aplinką reaguojantys dažai

„Lexus“ dažai yra ypatingi, automobiliai gali būti padengiami net šešiais dažų sluoksniais. Pirmasis gruntinis sluoksnis turi daug aliuminio drožlių, kurios blizga reaguodamos į saulės šviesą. Antrasis gruntinis sluoksnis turi mažesnių drožlių, kurios paryškina spalvą debesuotą dieną. Kai kuriuose dažuose netgi yra stiklo drožlių, kurios suteikia brangakmenio tviskėjimo efektą. Tačiau didžiausias pasiekimas – tai kai kurių modelių gamyboje naudojamas viršutinis dažų sluoksnis, kuris pats „užlygina“ mažesnius įbrėžimus.

Vairas, kuris patiktų pandoms

Automobilių gamintojai nuolat ieško sprendimų, kurie padėtų sukurti kuo labiau aplinką tausojančią transporto priemonę. Todėl „Lexus“ sėdynių pamušalų gamybai naudoja sojų pupelių aliejų, o bagažinės dalims – ekologišką plastiką „Bio-PET“, pagamintą iš cukranendrių ir saldžiųjų bulvių. Garso sistemos garsiakalbių gamyboje naudojama bambuko anglis. „Lexus“ taip pat pirmieji sukūrė vairą, pagamintą iš bambuko. Tai gamtą tausojantis sprendimas, nes bambukas pasižymi itin greitu augimu. Kai kurios bambukų rūšys vos per dieną sugeba paaugti visą metrą.

Rankomis siūtos siūlės

Automobilių gamyklose interjero siūles paprastai siuva robotai. Tačiau „Lexus“ gamyklose – tai meistrų darbas, kuriam atlikti būtina aukščiausia kvalifikacija. „Lexus“ meistras savo pirštų miklumą turi įrodyti atlikdamas testą – Per 90 sekundžių silpnesniąja ranka, niekur neatremdami lankstomo popieriaus lapelio, privalo sukurti tobulą origamio katę.

Itin miklių pirštų reikia ten, kur ranka siuvama odos apdaila automobilių prietaisų skydeliams. Oda, skirta šioms automobilių dalims, garankščiuota ir kelių sluoksnių, todėl meistras privalo akylai žiūrėti, kad siuvinys būtų pasuktas taip, kaip reikia, ir dirbti greitai. Kad neprarastų pirštų jautrumo ir miklumo, kas dvi valandas takumi atgaivina gebėjimą liesti. Štai tuomet ir prireikia išlankstyti origamio katę.

Ekstremalus prototipų testavimas

Norėdami užtikrinti, kad elektros sistemos nepriekaištingai veiktų nepaisant tokių atmosferos trukdžių kaip televizijos bangos, saulės radiacija ar žaibai, „Lexus“ inžinieriai naujus automobilius testuoja tam skirtoje didžiulėje patalpoje, veikdami juos elektromagnetinėmis bangomis. Be to, prototipai yra tikrinami skirtingose temperatūrose, svyruojančiose nuo +107 laipsnių iki -35 laipsnių Celsijaus.

Lexus variklių inžinierius ar dirigentas?

„Lexus“ gamyklose dirbama vadovaujantis principu „švaru ir tylu“. Ramioje aplinkoje variklius tikrinantiems Takumi meistrams lengviau pastebėti garso nukrypimus. „Lexus“ motoras skleidžia 20 skirtingų garsų, kurių kiekvienas privalo būti suderintas taip, kad variklis skambėtų kaip simfonija. Tad takumi puikiai žino, kokį garsą skleidžia purkštukai, stūmokliai ar alkūninis velenas.

Ir ne tik tai: „Lexus“ varikliai privalo skleisti tiek nedaug vibracijos, kad vienas iš bandymų – statyti ant užvesto variklio taurę su gėrimu. Testas išlaikomas tik tuomet, jei iš taurės neišsilieja nė vienas lašas.

2017 05 08


Atgal