slider

Vvienašmenio japoniško kalavijo KATANA grožis atsiskleidžia ir Lexus dizaine

Naujosios ES F SPORT versijos durų apdaila papildo automobilio interjerą ir užburia ilgalaikiu grožiu bei mandagu dizainu, įkvėptu vienašmenio japoniško kalavijo Katana -vieno iš labiausiai vertinamų amatų Japonijoje.

“Provokuojančio elegancijos” siekimas

“Lexus” automobilių evoliucija gali būti siejama su nuolatiniu tradicinių japonų meistriškumo metodų ir detalių įtraukimu į ankstesnių modelių projektavimo koncepcijas. Naujoji ES F SPORT tęsia šią tradiciją pasitelkdama japonų kultūrą durų apdailos dizaino detalėms sukurti. Čia pristatoma iki šiol jokiame Lexus modelyje nenaudota metalo atspalvio salono apdaila, įkvėpta japonų kardų kaldinimo tradicijos. Hadori apdaila pasižymi banguotomis formomis, kuriančiomis subtilų trijų dimensijų vaizdą, kintantį priklausomai nuo žiūrėjimo kampo. Hadori technika Katana paverčia kardu, kuris tuo pat metu yra rafinuotas ir galingas, pasižymintis grožiu, kuris kardą paverčia tikru meno kūriniu.

ES F SPORT rafinuotos durų apdailos sumanymą nebuvo paprastas įgyvendinti. Tačiau Toshihide Maseki, kuris suprojektavo automobilio interjerą, įveikė iššūkį.

“Pažvelgus į ES F SPORT eskizus, mane nustebino labai sportiškas dizainas; tai buvo tai, ko aš nemačiau kituose ankstesniuose modeliuose “, – sakė Maseki. “Jo svoris buvo perkeltas į galą, todėl jis buvo aštrus. Aš iš karto supratau, kad mano darbas kuriant apdailą bus išgauti dinamiškumą ir eleganciją. Kalbant apie dizaino koncepcijas, aš paklausiau savęs, kas tarp tradicinių Japonijos amatų menų turi ryškumą, dinamiškumą bei grožį? Būtent tada prieš akis iškilo katana. “

Maseki išvyko į Gifu prefektūrą, Seki miestą, kur buvo gaminamos vienos geriausių katanų visoje Japonijoje. Tai buno Seki kalvių muziejaus namai – tikras informacijos ir daiktų, susijusių su 700 metų Japonijos kardų kalvystės tradicijomis, lobis. Čia lankytojai gali pamatyti kai kuriuos geriausius kardus, bylojančius apie geriausių meistrų naudotas tradicines Katan kalimo technikas.

“Mane nustebino neįtikėtinas vizualinis smūgių poveikis metalui kalimo proceso metu”, – sako Maseki. “Didžiulė jėga formuoja metalą, kaldinant ašmenį. Tačiau nors nukaltas kardas turi neapdorotą ir apčiuopiamą intensyvumą, trūko elegancijos, reikalingos naujam ES. Tada aš žengiau kitą žingsnį po kalimo proceso: poliravimas. Hadori yra technika, naudojama ašmenimis poliruoti, paverčiant juos į išskirtinį meno kūrinį, ir aš maniau, kad tai atitinka naujojo ES dizaino koncepciją. “

Gilus ir ilgalaikis grožis

Iš daugybės klasikinių Katanų, kurias studijavo Maseki, labiausiai įkvėpė kūriniai, sukurti tarp XIV ir XVI a. “Pažvelgus į XVII a., pamatysite labaiu dekoruotas katanas,” sako Masekis, “tačiau anksčiau sukurtos katanos buvo skirtos naudoti karo metu. Juose yra tik minimalus ornamentas. Šis stilius, neleidžiantis pernelyg didelio ornamentavimo atskleidžia tikrą amatininkų darbo grožį bei rodo jų meistriškumą, o būtent tai atitinka naujosios ES gamybos koncepciją. “

Palyginti su Europoje paplitusiais plačiais ir sunkiais kardais, Japonijos katana iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti šiek tiek subtili. Tačiau katanoje egzistuoja tam tikra estetinė galia, gilus ir ilgalaikis grožis. Būtent šią galią Maseki norėjo perduoti Lexus ES durų apdailai.

“Norėdami suprasti katanos grožį, pirmiausia turite suvokti, kad katanos galia yra iš vidaus. Ji turi gilų charakterį, kurį kruopščiai sukūrė meistras. Aš norėjau, kad naujojo ES vairuotojai galėtų jausti tokią vidinę galią, o procese suprastų tikro grožio begalybę “.

Kruopščiai atkartojant amatininkų meistriškumą

Kai Maseki apsisprendė dėl durų apdailos koncepcijos ir dizaino krypties, jis pradėjo kurti prototipą. Visų pirma kvalifikuotų amatininkų rankų darbu buvo sukurtas prototipas, kuris vėliau galėjo būti pakartotas pramoninės gamybos dizaine. Tačiau Maseki susidūrė su problema. Gamybos mašinos negalėjo apdoroti tikslių duomenų, susijusių su aukščiu ir kitomis Hadori technikos detalėmis, todėl masinės gamybos apdaila nebuvo tokia, kuri bent primintų prototipą. Tai nustebino Maseki.

“Skaičiai buvo teisingi, todėl nusprendžiau atidžiau pažvelgti į prototipą”, – aiškino jis. “Kai aš ištyriau raštą su mikroskopu, sužinojau, kad yra atsitiktinai sukurtų linijų, kurių negalima pakartoti su mašina. Būtent šios linijos ir kūrė stiprų įspūdį pavyzdinėje apdailoje”.

Šias “atsitiktines eilutes” instinktyviai pridėjo amatininkai, kurie sukūrė prototipą, remdamiesi savo daugiamete patirtimi ir noru suvokti katanos estetiką.

“Mes atradome, kad įvedus atsitiktinį elementą į duomenis, finale gavome apdailą, kuri buvo daug ryškesnė,” sako Maseki.

“Nors rafinuotumas yra labai svarbus meistriškumo kokybei, produktas yra neišbaigtas be žmogaus įsikišimo, jo sukuriamų instinktyvių elementų, kurie nėra pagrįsti paprastu skaičiavimu. Pramoninis gaminys yra padarytas, bet neturi amatininko dvasios, rafinuotas, bet neturintis įtakos. Tai gali atrodyti kaip kontrasto elementai, tačiau per daug bandymų ir klaidų mes galėjome pasiekti derinį, kuris praturtina naujojo ES durų apdailą su vyraujančia katana – tikru grožiu”.

Tikroji grožis gali būti pasiektas tik tada, jei kiekviena detalė, kuri sudaro objektą, būtų itin rafinuota. Hadori yra viena iš daugelio naujų ES detalių, kurios pažvelgus į jas leidžia pabėgti nuo kasdienybės.

 

2018-10-22


Atgal