slider

Japonijos kultūros paveldas naujo LEXUS UX dizaine

Naujojo UX miesto visureigio dizainas buvo įkvėptas turtingos ir spalvingos Japonų kultūros. UX salonas sukurtas pasitelkus „engawa“ architektūrinę koncepciją, kuri apibrėžia sklandų perėjimą nuo interjero į išorinį dizainą. Tradicinė „sashiko“ siuvimo technika pritaikyta siuvant sėdynių apmušalus. „Washi“ prietaisų skydelio apdaila atspindi senovės japonų stumdomų durų popieriaus tekstūrą, o automobilio dizaino ypatybės apima „Omotenashi“ svetingumą.

 

„Engawa“ architektūra

Nepaisant kompaktiškų UX išorės matmenų, dizainerių komanda norėjo sukurti įspūdį, jog šis miesto visureigis yra erdvus. Vienas iš jų sprendimų buvo įkvėptas tradicinės japonų architektūros koncepcijos, vadinamos „engawa“.

„Namai Japonijoje dažnai turi verandą, kuri yra tarsi riba tarp vidaus ir išorės. „Lexus UX“ turi kažką panašaus į tai: mes padarėme vientisą sujungimą tarp salono ir automobilių išorės, – aiškina UX vyriausiasis dizaineris Tetsuo Miki.

Ši konstrukcijos detalė suteikia UX keleiviams atviros erdvės jausmą, o vairuotojui leidžia tiksliai jausti automobilių gabaritus, o tai be abejo leidžia žymiai lengviau ir komfortiškiau atlikti manevrus. Bendrą matomumą UX automobilyje pagerina žemas variklio gaubtas, kurį suprojektuoti leido nauja (GA-C) platforma.

 

 

Tradicinė japonų siuvnėjimo technika „Sashiko“

Minkšti Lexus UX odos apmušalai įkvėpti „sashiko“, tradicinės japoniškos siuvinėjimo technikos, naudojamos dziudo ir kendo kovos menų uniformoms. Sashiko technika reikalauja meistriškumo, todėl UX sėdynių apmušalus siuva tik Lexus Takumi meistrai. Dygsniuota oda dekoruota išmuštų skylučių raštu. Raštas sukurtas panaudojant matematines kreives ir gradacijas, kurios susijungdamos ne tik susijungia į darnią visumą, bet ir sukuria didesnių sėdynių vaizdą.

„Tradicinei „sashiko “susiuvimo technikai yra daugiau kaip 1200 metų, o dėl 10 siūlių colyje ji išpopuliarėjo siuvant džudo ir kendo uniformas,“ sako UX interjero dizaineris Keiko Shishido.

 

Washi“ apdaila

Naujasis „UX“ yra pirmasis „Lexus“, kurio prietaisų skydelio apdailą remiasi tekstūra popieriaus, žinomo kaip „washi“, naudojamo tradicinių japonų namų „shoji“ stumdomose duryse.

“Omotenashi” svetingumas

Nuo pirmojo Lexus pristatymo 1989 m. kompanija dėl savo klientų nuveikė labai daug, kad kiekvienas jaustusi kaip svečias savo namuose. Tai patvirtina daugybė apdovanojimų, gautų per 30 metų. Įkvėpimas šiam nepalyginamam klientų aptarnavimo lygiui yra „Omotenashi“, kuris iš japonų kalbos išvertus reiškia „svetingas ir mandagus aptarnavimas“. Tačiau „Omotenashi“ yra daug daugiau nei aptarnavimo kokybė; tai senovės koncepcija, kuri apibūdina žmogaus sugebėjimą numatyti kito asmens poreikius.

„Omotenashi“ taip pat įtakoja ir Lexus UX kūrimą. Tai atsispindi įvairiose detalėse, pavyzdžiui, laisvų rankų bagažinėje, kuri leidžia patogiai pakrauti ir iškrauti daiktus. Kitas pavyzdys, S-Flow Climate Control, kuri skleidžia nano-e® jonus, kurie užpildo saloną šviežiu oru, sukuria atmosferą, kuri švelniai drėkina odą ir plaukus.

 

2019-02-12


Atgal