slider

LEXUS TEAM LT komanda ruošiasi
1006 kilometrų egzaminui

Iki aštuonioliktų „Eneos“ 1006 km lenktynių lieka mažiau nei dešimt dienų. Žvelgiant į šį laiko tarpą iš žiūrovų pusės, tai yra dar gana daug. Žvelgiant iš lenktynių organizatorių ir lenktynininkų stovyklų – tai yra beprotiškai mažai. Jiems net ir dvi ar trys savaitės iki lenktynių jau atrodo ne daug.

Laikas komandoms bėga itin greitai, o prieš lenktynes suplanuotų darbų sąrašas vis nesibaigia, nes norisi pasiruošti kuo geriau, atlikti įvairius patobulinimus bei dar spėti pasitreniruoti.

„1006 km“ – tai rimčiausias egzaminas žiedinių lenktynių mėgėjams Lietuvoje. Jis pradedamas planuoti itin anksti, pasiruošimas vykdomas bene visą sezoną, o pilnas pasiruošimo tempas pasiekiamas kalendoriui pradedant skaičiuoti bene paskutinio mėnesio dienas.

Būtent tokiu pasiruošimo keliu ėjo ir „Lexus Team LT“ komanda, startuosianti „Eneos“ 1006 km lenktynėse su „Lexus IS F“ automobiliu. Prie jo vairo skirtingais lenktynių momentais sėdės Artūras Mrazauskas, Dainius Kablys ir Eugenijus Michalauskas.

Kad šiemet startuos šiose lenktynėse, komanda jau žinojo pasibaigus 2016 metams. Praėjusiais metais patikimumu garsėjantis „Lexus IS F“ automobilis finišo liniją kirto aštuntoje bendros įskaitos vietoje, galingiausių automobilių GT klasėje užimdamas penktą poziciją.

Tuomet lenktynių metu komanda įveikė 342 ratus, o iki penktos vietos bendroje įskaitoje pritrūko ne taip ir daug – 5 ratų.

Šiais metais komandos lūkesčiai yra panašūs – pasirodyti ne ką prasčiau ir dar rimčiau pakvėpuoti varžovams į nugarą.

Kas gi dedasi šios komandos virtuvėje nenumaldomai artėjant šių metų pagrindiniam egzaminui?

Aerodinamika

Likus kiek daugiau nei trims savaitėms iki lenktynių, komanda pradėjo automobilio aerodinamikos tobulinimo darbus. Būtent tai yra vieni pagrindinių namų darbų prieš lenktynes. Beje, dar prieš pirmąsias šio sezono 4 valandų varžybas Rygoje ant automobilio bagažinės dangčio atsirado naujas spoileris, suteikęs daugiau prispaudžiamosios jėgos.

Dabar gi, komandos mechanikai galinėje dalyje sumontavo ir difuzorių. Taip pat buvo išpjaustytas galinis bamperis, kuriame atsiradusios angos pašalins oro slėgį, besikaupiantį aplink galinius ratus.

Priekiniuose sparnuose taip pat atsirado papildomos oro angos, pro kurias „išeis“ besisukančių ratų sugeneruojamas slėgis ir nekels automobilio aukštyn.

Ne gana to, po priekiniu bamperiu buvo sumontuotas ir naujas, didesnis oro sklaidytuvas („splitteris“), sujungtas su įmantria centrine dalimi, gebančia iš po automobilio dugnu patekusio oro sukurti vakuumą ir dar labiau prispausti bolidą prie žemės.

Komanda tikisi, kad šie aerodinaminiai patobulinimai leis automobiliui būti greitesniam ir dar stabilesniam. O į komandos garažą užsukus daugkartiniam „Fast Lap“ lenktynių čempionui Jonui Poškui ir su juo diskutuojant apie aerodinamikos subtilybes, komandos nariai juokavo, kad vien būdamas čia, Jonas automobiliui padės būti bent viena sekunde greitesniu.

ECU, aušinimas ir stabdžiai

5,0 litrų V8 variklį (423 AG ir 503 Nm) turintis automobilis dar prieš lenktynes turėtų tapti šiek tiek gyvybingesnis dėka „RR-Racing“ amerikiečių kompanijos, kuri toliau vis pluša prie variklio valdymo bloko programos ir stengiasi sukurti kaip įmanomą optimalesnį jos variantą. Jau per dvejas keturių valandų ištvermės lenktynes automobilis naudojo mažiau kuro, ir dėl perprogramuoto ECU (variklio valdymo bloko) bei sportinės išmetimo sistemos tapo kiek „aštresnis“.

„Labai įdomu bus pajusti, kaip automobilis šiemet elgsis „Eneos“ 1006 km lenktynių trasoje: kiek jis bus greitesnis, kiek stabilesnis. Rygos „Bikernieku“ ir Pernu „auto24ring“ trasose šiemet pamatėme, kad juo galima važiuoti greičiau, aštriau ir užtikrinčiau. Tiesa, tuomet jis dar neturėjo naujausių aerodinamikos ir kitų patobulinimų, kuriuos ruošiam lenktynėms Palangoje“,- atviro Dainius Kablys.

„Lexus Team LT“ komandos mechanikai dar tobulina ir aušinimo sistemą bei stabdžius.

Keturių valandų lenktynių Estijoje metu ėmė kaisti greičių dėžė, taigi jos aušinimo sistema prieš „Eneos“ 1006 km lenktynes yra perdaroma. Jos radiatoriui buvo pagamintas specialus gaubtas.

Ieškant greičių dėžės kaitimo priežasčių, buvo nuspręsta padidinti tepalo šlangų diametrą. Pradėjus šiuos darbus, komandos mechanikai rado, kad yra sugedęs tepalo siurblys, kuris pumpuoja mažesnį tepalo srautą, nei kad turėtų. Būtent tai ir buvo pagrindinė greičių dėžės kaitimo priežastis.

Gamintojas nurodo, kad tepalo siurblys turėtų pumpuoti virš 7 litrų tepalo per minutę, tačiau jis pumpuoja tik 1,7 l/min. Prieš tai jis pumpuodavo 5 litrus per minutę.

Stabdžiai – taip pat labai svarbus „Lexus IS F“ automobilio elementas, todėl yra didinami jų aušinimo kanalai. Ankstesnė patirtis byloja, kad įveikus du trečdalius lenktynių Palangoje distancijos, ateina laikas priekinių kaladėlių keitimui, kas užima nemažai laiko ir dovanoja minutes bei pozicijas varžovams. Pastarieji tokios procedūros lenktynių strategijoje dažniausiai nenumato. „Lexus“ vyrai teigia, kad kaladėlių dilimą įtakoja automobilio svoris, kuris yra apie 150 kg didesnis už varžovų.

Komanda tikisi, kad didesnio diametro aušinimo kanalai ir priekiniuose sparnuose išpjautos angos leis stabdžiams „kvėpuoti“ šiek tiek vėsesniu oru, kas galbūt eliminuos priekinių stabdžių kaladėlių keitimo procedūrą arba ją atitolins.

Treniruotės

Visi automobilio tobulinimo darbai turėtų būti pabaigti iki lenktynių likus kiek daugiau nei savaitei. Tačiau tai nereiškia, kad likusį laiką bus galima sėdėti sudėjus rankas ir laukti lenktynių. Komanda po to planuoja treniruotę „Nemuno žiedo“ trasoje, po kurios paaiškės, ar automobilis jau pilnai paruoštas lenktynėms, ar vis dėl to dar reikia šį bei tą tobulinti, keisti ar taisyti.

Lenktynininkai taip pat dar surengs ir vairuotojų pasikeitimo procedūros treniruotę. Nors komandos branduolys jau yra susiformavęs ir susidirbęs, tačiau kaip ir prieš egzaminą, taip ir prieš lenktynes, pravartu pasikartoti išmoktus dalykus.

Vairuotojų pasikeitimas „Lexus Team LT“ komandoje užtrunka iki 30 sekundžių ir per tą laiką mechanikai spėja pakeisti vienos ašies ratus.

Tačiau ir pastarieji prieš lenktynes ruošiasi atlikti namų darbus, iki galo sustyguojant, kas, ką ir kaip turės daryti įvairiais lenktynių momentais, kai automobilis lankysis serviso zonoje.

Be viso to, komanda turės paruošti ir lenktynių strategiją, kuri iš esmės nesiskirs nuo anksčiau naudotų planų.

„Šiais metais prie „Eneos“ 1006 km lenktynių starto stos itin daug greitų komandų, todėl bandome pasitempti su patobulinimais, nes patekti į TOP10 bus didelis iššūkis“,- sakė komandos vadovas Tomas Škultinas.

2017 07 10


Atgal