fbpx
slider

Koncepcinio Lexus UX automobilio pasaulinė premjera

2016 m. Paryžiaus automobilių parodoje įvyko naujojo koncepcinio modelio pasaulinis debiutas. Kompaktiškų SUV premium klasės segmentas Europoje – greičiausiai augantis segmentas. Todėl būtent į jį nusitaikė LEXUS kūrėjai. 

Šis koncepcinis Europos dizaino centre gimęs Lexus UX automobilis skirtas pažangiems miestiečiams, gyvenantiems daugialypėje komunikacinėje aplinkoje. UX konceptas reprezentuoja naują kompanijos požiūrį į automobilio dizainą ir iš naujo apibrėžia vairuotojo vairavimo patirtį. Kaip pabrėžė Europos centro dizaino prezidentas, didžiausias iššūkis kiekvienam dizaineriui yra sukurti kažką

naujo, išlaikant prekės ženklo reikalavimus bei atsižvelgiant į vairuotojo lūkesčius. UX koncepciniam modeliui būdingos įspūdingos technologijos, kurios yra tikra palaima trokštantiems visapusiškai įtraukiančio vairavimo patirties, ir ypatingas interjeras, išsiskiriantis tradicinio meistriškumo bei naujoviškų gamybos metodų derme.

RADIKALUS KOMPAKTINIS KROSROVERIS

Lexus tikslas buvo sukurti naujo tipo kompaktišką krosroverį – transporto priemonę, kuri galėtų suteikti kitokią vairavimo patirtį ir būtų unikali. „Įkvėpimo ieškojome daugelyje vietų, tačiau pagrindinis įkvėpimo šaltinis kilo iš raktinių frazių, išreiškiančių automobilio charakterį: “Tvirtas, tačiau judrus” ir “Vidaus ir išorės stiliaus samprata”. Mes ieškojome įkvėpimo kontrastuose: architektūroje, madoje ar gamtoje.”, teigė Stephan Rasmussen, ED2 dizaineris. Centrine dizaino ašimi tapo futuristinė vidaus ir išorės koncepcija, kuri sukuria stiprią sinergiją tarp interjero ir eksterjero stiliaus.

Koncepcinio visureigio kėbulas išraižytas aštrių linijų, o šoninių veidrodėlių apskritai nėra. Vietoje jų sumontuotos vaizdą už automobilio stebinčios kameros, kurios mažesnės ir lengvesnės nei tradiciniai šoniniai veidrodžiai. Plačios ratų arkos pridengtos masyviomis apsaugomis, UX sumontuoti platūs ratlankiai, pabrėžiantys modelio „raumenis”. Į šonus, lyg spinta, atsidarančios automobilio durelės leido išnykti B statramsčiui automobilio centrinėje dalyje.

NOVATORIŠKA AUTOMOBILIO SĖDYNĖ

Koncepciniame Lexus UX modelyje Lexus akį patraukia koncepcinė kinetinė automobilio sėdynė. Jos novatoriška tinklinė pluošto struktūra pateikia naują automobilio sėdynės komforto apibrėžimą. Žmogaus stuburas palaiko galvą. Jis leidžia pasukti dubenį ir krūtinės ląstą į priešingas puses, stabilizuodamas galvos judėjimą net vaikštant ar bėgant. Kuriant automobilio sėdynę siekta atkartoti analogiškus judesius: sėdimoji dalis ir atlošas juda priklausomai nuo žmogaus svorio ir veikiančių išorės jėgų. Todėl sėdint sėdynė stabilizuoja automobilio judėjimo sąlygojamus galvos svyravimus, užtikrindama stabilų regėjimo lauką. Tokia sėdynės konstrukcija mažina vairuotojo ir keleivių nuovargį, palengvina automobilio valdymą ir leidžia mėgautis didesniu komfortu.

Sėdynės rėmą dengia voratinklio tipo danga – tinklo siūlai kaip spinduliai driekiasi tolyn nuo atlošo centro. Šis tinklas yra gana lankstus ir maksimaliai prisitaiko prie kūno formos, atitinkamai išskirstydamas apkrovą, kad žmogus galėtų komfortiškai keliauti ilgus atstumus.
Sėdynės atlošo centras yra menčių aukštyje, todėl sėdinčiojo krūtinės ląsta gali atlikti sukamuosius judesius aplink sėdynės sukimosi ašį. Toks sprendimas užtikrina stabilią galvos padėtį ir tvirtą kūno atramą. Be to, šios konstrukcijos sėdynė yra lengvesnė ir leidžia sumažinti bendrąją automobilio masę.
Atlošo voratinklį sudarantys pluoštai pagaminti ne iš perdirbtų naftos produktų, bet iš ekologiškų medžiagų sintetinio voratinklinio šilko pagrindu. Pagrindinė šių medžiagų sudedamoji dalis – baltymas, kuris išgaunamas mikrobinės fermentacijos būdu, o po to suverpiamas, paverčiant jį nauja medžiaga, pasižyminčia puikiomis amortizacinėmis savybėmis ir patvarumu.

VAIZDUOTĘ IŠLAISVINANTI 3-D TECHNOLOGIJA

2016_lexus_ux_concept_11

Šio automobilio prietaisų skydelis, holograma, kurioje matote visus jums reikalingus duomenis, ir visas automobilis buvo sukurti taip, kad galėtumėte mėgautis novatoriškomis 3D funkcijomis.
Visomis šiame automobilyje įrengtomis HMI sistemomis buvo siekiama sukurti naujovišką trimatę vairavimo aplinką šiuolaikiniams klientams, nuolat paskendusiems daugialypėje elektroninėje erdvėje.

Prietaisų skydelyje priešais vairuotoją įrengtas skaidrus rutulys yra tarsi pakibęs kaip holograma. Šiame rutulyje pateikiama analoginė ir skaitmeninė informacija sukuria funkcionalios ir kartu originalios sąsajos įspūdį. Centrinėje konsolėje yra iškilusi briaunoto kristalo formos konstrukcija, kurios viduje vairuotojas ir priekyje sėdintis keleivis gali aiškiai matyti hologramos pavidalu rodomą informaciją apie oro kondicionieriaus ir pramoginės bei informacinės sistemos veikimą.

PAŽANGIAUSIOS AUTOMOBILIŲ TECHNOLOGIJOS

Naujajame koncepciniame UX modelyje taip pat demonstruojama pažangiausia automobilio elektroninė įranga. Jame įrengti elektrochromatiniai langai, o durelių veidrodėliai pakeisti elektroninio veidrodžio kameromis, kurių korpusas yra daug kompaktiškesnis nei standartinių veidrodėlių.

Dešiniojo ir kairiojo elektroninio veidrodžio atspindžiai rodomi vidaus ekranuose, kas dar labiau pabrėžia “Vidaus ir išorės” filosofiją. Visi jungikliai yra elektrostatiniai. Jie integruoti į skaidrius paviršius.


Atgal