slider

„Lexus Team LT“: Su degalais pasibaigė ir kova dėl čempionų titulo

Baltijos šalių ilgų distancijų lenktynių čempionato GT klasėje lyderio poziciją užėmusi „Lexus Team LT” ją prarado paskutiniame etape Rygoje kartu su paskutiniais degalų lašais bake.

Paskutinė kova aršiausia

Savaitgalį Rygoje, Bikerniekų trasoje vyko finalinis Baltijos šalių žiedinių lenktynių čempionato etapas, su kuriuo kartu vyksta ir 4 valandų ištvermės lenktynės. Kaip lyderiai galingiausių automobilių GT klasėje į lenktynes atvažiavo „Lexus Team LT” su Artūru Mrazauku, Dainiumi Kabliu ir Dariumi Baltramiejūnu priešakyje. Vos trimis trapiais taškais už jų – „Rotoma Racing”. Aršiausia kova liko paskutiniam mūšiui.

Finalinis etapas pasižymėjo rudenišku oru. Lauko temperatūra siekė vos kelis laipsnius šilumos, trasą merkė lietus. Bent jau šeštadienį, per treniruotes. „Lexus Team LT” jose nevažiavo. Taupė padangas. Mat turėjo tik porą komplektų skirtų lietui.

Blogos sąlygos – geros sąlygos

Nepaisant lenktynėms nepalankių oro sąlygų, GT klasės lyderiai buvo nusiteikę optimistiškai: šlapia trasos danga suvienodina važiavimo sąlygas. Tai itin svarbu „Lexus Team LT”, nes ši komanda tarp monstrų važiuoja su tiesiog didelį 5 litrų V8 variklį turinčiu, tačiau standartiniu, sunkiu ir automatinę pavarų dėžę ginkluotu „Lexus IS-F” automobiliu. Jis ne toks greitas kaip tiesioginių varžovų technika. Bet stabilumu pasižyminti patyrusių vilkų komanda geba prasiveržti į priekines pozicijas.

Kvalifikacijoje užėmusi 6-tą vietą „Lexus Team LT” komanda netrukus po starto važiavo jau 3-ioje pozicijoje bendroje įskaitoje. Lenktynės paskutinės, jos lemia galutinį rezultatą čempione. Labai greitu BMW automobiliu važiuojančią „Rotoma Racing” komandą, kuri nuo „Lexus Team LT” atsiliko vos trimis taškais pasivyti sunku. Komandai teko žaisti su strategija, vairuotojų, Artūro Mrazausko ir Dainiaus Kablio pasikeitimus ir degalų užpylimą suplanuoti maksimaliai efektyviai, kad papildomai nebūtų užgaišta nė minutės laiko.

 

Baigėsi degalai

Deja, čia ir buvo padaryta didžiausia klaida. Automobilis užsukti prisipilti degalų buvo pakviestas vienu ratu per vėlai.
„Tik pradėjus paskutinį ratą prieš sustojimą automobilis pradėjo trūkčioti, dingo galia. Teko visą ratą riedėti labai lėtai, varikliui siurbčiojant paskutinius degalų garus. Pro šalį lėkė varžovai, o aš net nežinojau ar iki techninio aptarnavimo juostos tempsiu,” – sakė Artūras Mrazauskas.
Ši bėda komandai atėmė itin daug laiko ir ji buvo kritusi iki 14-tos vietos. Vos pradėjus atsikovoti pozicijas į trasą išvažiavo saugos automobilis, neleidęs lenkti. Galiausiai, per paskutinę valandą „Lexus Team LT” bendroje įskaitoje pakilo iki 6-os pozicijos.

Nepasiteisinusi rizika

„Pagrindinė problema, padariusi įtaką tokiam rezultatui yra klaida su degalais. Automobilis naujas, pirmą kartą išbandytas „Eneos 1006 km” lenktynėse Palangoje vidurvasaryje. Nežinome visų jo niuansų, nežinojome ties kuria degalų lygio rodyklės riba išties baigiasi degalai. Mūsų paskaičiavimu jų turėjo užtekti dar bent 5 minutėms, bet rizika nepasiteisino,” – sakė šiose lenktynėse ne prie vairo, bet techninio aptarnavimo zonoje lenktyniavęs komandos narys Darius Baltramiejūnas.

Nepaisant to, kad rizika nepasiteisino, „Lexus Team LT” nariai šampaną gėrė. Per paskutinės valandos spurtą jie pakilo iki 6 pozicijos bendroje įskaitoje, o galingiausių automobilių GT klasėje liko treti.
Susumavus viso čempionato rezultatus, į priekį išsiveržė „Rotoma Racing”. „Lexus Team LT” liko antroje vietoje.


Atgal