fbpx
slider

Saugumo revoliucija: ateitis, kur nėra kelių eismo įvykių

Per pastaruosius 20 metų Lexus buvo techninės pažangos, pakeičiančios saugumą, priešakyje. Šiandien Lexus automobiliai sugeba atpažinti avarijos riziką, įspėti vairuotoją apie pavojų ir, jei reikia, automatiškai įsikišti, kad būtų išvengta susidūrimo arba sumažinta jo sukeliama pasekmė. Lexus prekiniam ženklui saugumas yra nepaprastai svarbus dalykas, o investicijos į pažangių naujų technologijų tyrimus, plėtrą ir diegimą yra pagrindinis jo tikslas užsitikrinti tokią ateitį, kur nėra kelių eismo įvykių.

LEXUS švenčia 30 metų jubiliejų, kuriant nepaprastą

Dar ne taip seniai automobilių saugos nuostatos numatė labai mažai, išskyrus tas nuostatas, kurios užtikrino apsaugą įvykus avarijai. Pasyvios saugos priemonės, tokios kaip saugos diržai, oro pagalvės ir tvirta kėbulo konstrukcija, buvo pagrindiniai elementai. Tam kad išvengtų avarijos, vairuotojui į pagalbą ateidavo tik stabdžių antiblokavimo sistema ir automobilio stabilumo sistemos.

Saugumo inovatorius nuo pirmosios dienos

Nuo tada, kai prieš 30 metų buvo pristatytas originalus LS 400, Lexus buvo saugumo naujovių priešakyje. Tai buvo pirmasis modelis pasaulyje, ant kurio vairo buvo įmontuota SRS oro pagalvė – daugelio oro pagalvių sistemų pirmtakas, skirtas užtikrinti veiksmingą apsaugą visiems automobilyje esantiems asmenims.

Lexus tyrimas apie oro pagalvių dizainą išnagrinėjo, kaip būtų galima optimizuoti jų formą, ir tai leido sukurti pirmąją pasaulyje dviejų kamerų keleivio oro pagalvę, kuri 2005 m. buvo įrengta antrosios kartos IS 200 modelyje. Jos unikali struktūra žymiai pagerino kaklo ir pečių apsaugą.

Šiandien Lexus modeliuose gali būti net 10 skirtingų oro pagalvių kėbulo viduje, įskaitant kelio, šoninių ir užuolaidų skydo sistemas bei priekines oro pagalves, kurios suveikia atsižvelgiant į smūgio sunkumą.

Šiuolaikiniai žmogaus kūno tyrimai

Lexus užkulisių darbas tobulinant ir kuriant naujas saugos sistemas nėra susijęs tik su automobiliais ir jų važiavimu. Toliau analizuojama ir siekiama suprasti žmogaus kūną ir tai, kaip žmonės fiziškai reaguoja prieš smūgį.

Svarbiausias šio tyrimo dalykas yra THUMS  („Total Human Model for Safety) kompiuterinė avarijos bandymo sistema, atkartojanti ne tik žmogaus kūno dydį ir formą, bet ir jo vidinių raumenų, kaulų ir organų padėtį, tankį ir pažeidžiamumą. Tai taip pat pritaikoma skirtingiems amžiaus tarpsniams, naudojant virtualų modelį kūdikiams, vyresnio amžiaus žmonėms ir net nėščioms moterims.

Naudojant įprastą manekeno sudužimo testą, gali būti sukuriama tik maždaug 20 duomenų kanalų, tačiau THUMS skaitmeniniu žemėlapiu galima nustatyti maždaug 20 milijonų taškų savybes žmogaus išorėje ir jo viduje.

 Dalinimosi vertė

 Naudojant THUM, Lexus suteikia vertingų saugos įžvalgų ankstesniame naujos transporto priemonės kūrimo etape, leisdamas ją išbandyti dar prieš galutinai surenkant. Lexus nesinaudoja savo tyrimų technologijos pranašumais sau; ji licencijavo THUMS naudoti kitiems automobilių gamintojams ir saugos tyrimų įstaigoms, kad ji galėtų atlikti dar didesnį vaidmenį gerinant kelių saugumą.

Saugumo technologijos demokratizavimas su Lexus Safety System+

2015 m. Lexus sujungė pagrindines savo naujas saugos savybes į naują paketą pavadinimu „Lexus Safety System +“, pirmą kartą pristatytą ketvirtos kartos prabangiame visureigyje RX. Tai buvo pasaulinio diegimo pradžia. Šiandien 99 proc. Lexus modelių Europoje „Lexus Safety System +“ priklauso kaip standartinė įranga.

Platus Lexus Safety System + prieinamumas grindžiamas Lexus įsitikinimu, kad, siekiant veiksmingai sumažinti avarijas ir sužeidimus, kuo daugiau transporto priemonių turi būti įdiegtos naujos saugos technologijos. Demokratizuota pažangiausia saugos technologija reiškia, kad šios savybės negali apsiriboti tik aukštos kokybės modeliais, o turi būti diegiamos ir dažniausiai sutinkamose kelyje pagrindinėms transporto priemonėms.

Avarijų pavojų sumažinimas

Suprantama, visada geriau, jei įmanoma, užkirsti kelią avarijai, todėl originalioje Lexus Safety System+ buvo sutelktas dėmesys į prevencines saugos funkcijas. Šiuo atžvilgiu originalaus paketo taikymo sritis neturėjo precedento.

Naudodamas radaro ir fotoaparato stebėjimo technologijas, susijusias su stabdymu ir vairavimo valdymu, transporto priemonėje buvo įrengta „Pre-Collision System“ (PCS), kuri nustato susidūrimo riziką priekyje, vairuotoją ragina stabdyti ir paruošia stabdžius maksimaliam sustojimui, kartu įtempiant saugos diržus. Jei vairuotojas nesiima veiksmų, sistema automatiškai įjungia stabdžius, sulėtindama automobilio greitį ir taip išvengdama smūgio.

Kitos funkcijos, įskaitant Įspėjimo apie išvažiavimą iš eismo juostos / Juostos palaikymo sistemos, padedančios automobiliui neiškrypti iš kelio juostos; Adaptyvi greičio palaikymo sistema, užtikrinanti Lexus saugų atstumą nuo priešais važiuojančios transporto priemonės; Automatinių / adaptyviųjų  tolimųjų šviesų sistemos, kurios maksimaliai padidina priekinių žibintų apšvietimą.

Nuolatinis tobulinimas

 Tai buvo tik pradžia. Greitai vieną po kitos Lexus patobulino šių sistemų apimtį ir funkcionalumą bei pridėjo naujų funkcijų.

Pavyzdžiui, šiandien „Pre-Collision“ sistema gali aptikti pėsčiuosius dieną ir naktį bei dviratininkus dienos šviesoje, taip pat kitas automobilio kelyje esančias transporto priemones. Priekinio radaro valdoma adaptyvioji greičio palaikymo sistema turi dinaminę funkciją, leidžiančią saugiai sulėtinti automobilį iki sustojimo ir sklandžiai įsibėgėti iki nustatyto greičio iki kol kelias yra laisvas.

Pirmosios pasaulyje technologijos

 2017 m. pasirodžius visiškai naujam Lexus LS 500h sedanui, debiutavus „Lexus Safety System+A“, įvyko dar vienas reikšmingas saugumo žingsnis į priekį. Šiame moderniausiame portfelyje buvo keletas pirmųjų pasaulyje funkcijų, padedančių vairuotojui, ir kurios paskatino Lexus pažangą kuriant ateities automatizuotas vairavimo sistemas. Nors „Lexus Safety System + A“ nėra oficialiai klasifikuojama, ji atitinka SAE 2+ lygio automatizavimo kriterijus – tai industrinis automatizuoto vairavimo galimybių standartas.

Penktosios kartos LS flagmanas siūlo šias funkcijas:

  • išankstinio susidūrimo sistema su pėsčiųjų perspėjimo sistema ir aktyvaus vairavimo asistentu (pirmoji pasaulyje)

Patobulinta „Pre-Collision“ sistemos pėsčiųjų aptikimo funkcija – pėsčiojo vieta, palyginti su automobiliu, rodoma animacijoje „head-up“ ekrane. Aktyvaus vairavimo asistentas nustato, kada yra didelis susidūrimo su pėsčiuoju pavojus arba su ištisine konstrukcija, pavyzdžiui, užtvara. Jis paskaičiuoja, ir jeigu mato, jog vien stabdymo nepakanka norint išvengti smūgio, prireikus jis suaktyvins vairo valdymą, įspėdamas vairuotoją ir įjungdamas stabdžius.

  • dviejų pakopų adaptyvioji tolimųjų šviesų sistema (pirmoji pasaulyje)

 LS 500h priekiniuose žibintuose yra viršutinė ir apatinė šviesos diodų eilės, turinčios atskirą įjungimo / išjungimo valdymą. Tai leidžia Adaptyviajai tolimųjų šviesų sistemai tiksliau kontroliuoti apšvietimo atstumą ir stiprumą, todėl automobiliu galima važiuoti ilgiau su tolimosiomis šviesomis, nerizikuojant apakinti priešais važiuojančių ar artėjančių transporto priemonių.

  • perspėjimo apie priekyje esantį srautą sankryžose sistema (pirmoji pasaulyje)

Ši sistema yra skirta padėti išvengti susidūrimų sankryžose, naudojant radarą, kad būtų aptiktos priešais važiuojančios transporto priemonės, judančios sraute. Apie tai vairuotojas yra įspėjamas garsiniu signalu, vizualiai parodant projekcijoje ant stiklo. Jei Lexus toliau juda į priekį, skamba kiti įspėjimai.

  • Lexus „CoDrive“

 Lexus „CoDrive“ naudoja linijų sekimo sistemą („Lane Tracing Assist“), kada yra aktyvuota automobilio dinaminė radaro greičio palaikymo sistema, kad vairavimo palaikymas atitiktų vairuotojo ketinimus. Tai pasitarnauja važiuojant vingiuotais keliais arba esant lėtam eismui.

 

Automatizuotas vairavimas ir ateities kelių saugumas

Ateities automatizuotos vairavimo sistemos turės didelę įtaką kelių saugumui, nes galės sumažinti eismo įvykių ir mirčių skaičių, kartu sumažinant spūstis (kas naudinga aplinkai) ir suteiks galimybę vyresnio amžiaus žmonėms ir neįgaliems žmonėms mėgautis judėjimu.

Lexus nori sukurti tokią visuomenę, kurioje būtų saugus, sklandus judėjimas ir laisvė judėti visiems.

 

Pasauliniai bandymai Europoje

Šių metų pradžioje specialiai pritaikytas „Lexus LS“ Briuselyje pradėjo realiuosius bandymus, atlikdamas daugybę kelionių nustatytu maršrutu per vieną judriausių ir turinčio įvairaus transporto pobūdžio Europos miestų.

Automobilyje sumontuota daugybė jutiklių, įskaitant LIDAR, radaras, kameros ir didelio tikslumo padėties nustatymo sistema. Automobilyje yra ir vairuotojas, kuris perima transporto priemonės valdymą, jei kyla kokių nors pavojingų situacijų.

Briuselio testas vykdomas panašiais automatinio vairavimo pratimais Japonijoje ir JAV. Surinkti duomenys yra dalis Toyota įsitraukimo į ketverius metus vykstantį Europos „L3Pilot“ projektą, kuriame daugiau nei 30 kitų partnerių, įskaitant kitus automobilių gamintojus, verslo vienetus, tyrimų įstaigas ir kitas organizacijas, padarys pradžią daugybei bandymų, kuriuos atliks 1000 vairuotojų su 100 automobilių 100 Europos šalių. „Toyota“ sutelks dėmesį į tai, kaip žmonių elgesys ir kaip sistemos gali būti saugiai naudojamos sudėtingoje miesto aplinkoje.

2019-12-03


Atgal