slider

Susipažinkite su Takumi: rankomis suformuotas preciziškumas

Gaminant naujojo Lexus LS verpsto formos groteles nebuvo apsieita be žmogaus rankų darbo tikslumo ir nepaprasto meistriškumo, paverčiant masinį produktą meno dirbiniu.

Lexus LS verpsto formos grotelių raštas yra toks subtiliai sudėtingas, kad jį pagaminti reikalingas neįprastai aukštas žmogaus įgūdžių lygis tiek dizaino, tiek gamybos etapuose. Procese nuo vaizdo kompiuterio ekrane iki išbaigto produkto nuolatinis Takumi meistro įsitraukimas garantuoja, jog originali dizainerio vizija bus tiksliai įgyvendinta.

Naujas dizainas pasižymi vientisumu bei sudėtingomis detalėmis – galime įžvelgti L raidės motyvus, o bendra grotelių visuma įkvėpta gamtoje sutinkamų raštų. Ankstesniuose modeliuose grotelių viršutinė ir apatinė dalys buvo atskirtos. Kuriant naująjį LS, LEXUS dizaineriai metė sau iššūkį – jie neįtikėtinai sudėtingo dizaino groteles pateikė kaip vieną integruotą visumos dalį.

Nors kompiuterinio modeliavimo programa gana tiksliai perteikia dizaino raštą, tačiau norint išgauti tikslią konstrukciją reikia žmogaus akių. Įgudęs dizaino modeliuotojas, dirbdamas įprastas 8 darbo valandas per dieną, užtruko 6 mėnesius, kol sukūrė lenktus paviršius ekrane, sudarytus iš penkių tūkstančių detalių.  LS F SPORT modelio grotelės turi dar dinamiškesnę išraišką, reikalaujančią redaguoti daugiau nei septynis tūkstančius detalių. Užbaigtas sudėtingas kompiuterizuotas raštas keliauja į metalo apdirbėjo Takumi meistro rankas.

Takumi – tai meistras, turintis aukščiausio lygio techninius įgūdžius, įgytus dirbant dešimtmečius savo srityje. Yasuhiro Nakashima praleido 27  metus mokydamasis savo amato – metalo liejimo, formavimo ir poliravimo iki preciziško tikslumo. Takumi meistras turi natūralią aistrą daryti geriausiai tai, kurioje srityje specializuojasi. Geriausiai tai iliustruoja jo paties pasigaminti įrankiai, pritaikyti jo darbu – pvz. rankų darbo bambuko instrumentai, skirti smulkesnėms detalėms formuoti. Kai Nakashima gavo visiškai naujo LEXUS LS verpsto grotelių dizainą iš LEXUS dizaino komandos, jis turėjo pasikliauti savo aistra ir meniškumu, kad užtikrintų lydinio tikslumą.

Itin didelė vientisa grotelių plokštuma reikalavo, kad baigtas lydinys būtų struktūriškai tvirtas, bet taip pat tiksliai atspindėtų smulkių detalių dizainą.

Įrenginiai ir procesai, naudojami lydinių gamybai, yra vieni iš geriausių, tačiau galutinė lydinio apdaila reikalauja išskirtinių žmogaus įgūdžių. Naudodamas savo pritaikytą įrankių rinkinį ir patyrusias akis, Nakashima sugeba nušlifuoti paviršių 100 mikronų (0,1 milimetro) tikslumu – netgi geriausios robotų frezavimo technologijos negali aptikti skirtumo. Paskutiniame grotelių apdirbimo etape jis taip pat pamato detales, kurių technologijos negali pamatyti. Poliruojant rankomis individualius paviršius, parenkamos tam tikros kryptys, kurios pagerina spindesio estetiką dažant groteles. Šios detalės nebūtinai būna pastebimos kasdienybėje, tačiau pažymi pasišventimą, kurį meistras įdeda į savo darbą ir dešimtmečius tobulinamas technikas.

Tiksli lydinio gamyba reikalauja papildomo Nakashima dėmesio, todėl grotelių gamybos laikas prailgėjo iki daugiau nei 5 mėnesių – visų mėnesių ilgiau nei įprasta. Proceso metu jis bendradarbiavo su dizainerių komanda – kiekvienas mesdamas iššūkį kitam, dizaineris ir meistras dirba kartu, kad sukurtų geriausią rezultatą. Nakashima, kalbėdamas apie Lexus LS groteles teigia: „Aš noriu, kad tie, kurie išvysta šias groteles, įvertintų dizainą ir pajustų kūrybos proceso stebuklą, aš noriu, kad jie apstulbtų iš pirmo žvilgsnio“.

LEXUS iš naujo apibrėžė savo flagmaną ir išskyrė jį iš konkurentų su unikaliu dizainu bei realybe tapusiu neįmanomai aukšto lygio meistriškumu. Šis išskirtinumas prasideda automobilio priekyje, su visiškai naujai perdarytomis verpsto formos grotelėmis.

2018-01-22


Atgal