fbpx
slider

Žvilgsnis į gamybos procesus: Lexus meistriškumas Motomachi gamykloje

Meistriškumas yra sena tradicija Japonijoje, šalyje, kurioje iš kartos į kartą perduodami kruopščiai ištobulinti įgūdžiai, kad būtų profesionaliai sukurti gražūs daiktai. Šis reiškinys – tai didžiulis dėmesys detalėms, kurios pasako, kad tik žmogus, priešingai nei technologija, gali suteikti tai, kas Lexus automobilius daro tokius unikalius.

 „Lexus“ Motomachi gamykloje, Japonijoje, prabangų „LC“ kupė gamina „Takumi“ meistrų ir išskirtinai kvalifikuotų darbuotojų komanda, kurie naudojasi savo žiniomis kiekviename gamybos proceso etape. „Motomachi“ yra viena iš geriausių automobilių gamyklų pasaulyje, apjungianti meistriškumą ir novatoriškas technologijas. Nenuostabu, kad šioje novatoriškoje gamykloje tų pačių inžinierių ir specialistų rankomis buvo sukurtas ikoninis LFA superautomobilis. Dabar meistrai gamina LC pagal tuos pačius kokybės standartus ir priežiūrą bei naudojasi įgūdžiais, kuriuos jie įgijo gamindami LFA – pavyzdžiui, anglies pluošto komponentų panaudojimą ar profesionalią rankų darbo apdailą.

Nuo kėbulo gamybos iki bandomojo važiavimo – kiekvienas iš aštuonių „Takumi“ meistrų ir kitų darbuotojų specializuojasi konkrečiame „LC“ gamybos proceso žingsnyje. Komanda demonstruoja praktinį požiūrį ir griežtą tikslumą. Prekinio ženklo DNR centre slypi mintis, kad žmogiškasis prisilietimas, protas ir dvasia yra labai svarbūs perteikiant emocijas kiekvienam „Lexus“. Dėl šios priežasties „Motomachi“ gamykla buvo sukurta taip, kad tarnautų didžiausiam kada nors sukurtam įrenginiui – žmogaus kūnui.

Komandos naudojamos priemonės atitinka naujausias technologijas, sukurtas siekiant aukščiausio lygio meistriškumo. Yra planšetės su kontroliniais sąrašais, skirtais pagerinti gamybą, kuri apima trūkumų užfiksavimą ir įsitikinimą, kad nė vienas grandinės žingsnis neliks nepastebėtas. Pavyzdžiui, baigiant panelės konstrukcijos ir kėbulo suvirinimo procesus – vienas pirmųjų žingsnių gaminant LC – meistras, ištobulintais regos ir lytėjimo pojūčiais, įvertina važiuoklės suderinamumo tikslumą. Tai yra nuodugnus procesas, kuriame skaičiuojama daugiau kaip 800 individualių patikrinimų, todėl meistrui padeda elektroniniai jutikliai, kad būtų galima patikrinti kiekvienos dalies suvirinimo vientisumą. „Lexus“ gamykloje subtiliausių užduočių vykdymas yra harmoninga sąveika tarp meistro ir technologijos. Kadangi mašinos gali aptikti tik trūkumus, kurie buvo išmokyti identifikuoti, o meistras gali pasiekti didesnį tikslumą, nes jis turi galią atpažinti trūkumus, kurie niekada nebuvo nustatyti anksčiau.

Apšvietimas yra dar vienas svarbus veiksnys, užtikrinantis geriausią kokybę, todėl „Motomachi“ meistrai gali aptikti mažiausius defektus. Specialiai pritaikyta surinkimo linija yra visiškai balta nuo grindų iki lubų, suteikianti nepriekaištingą, puikiai organizuotą darbo aplinką, kuri maksimaliai padidina komandos dėmesį. Viskas turi savo vietą ryškiai apšviestoje gamykloje, kad užtikrintų, jog netinkamos detalės ar reiškiniai bus pastebėti ir ištaisyti.

Gamybos pabaigoje LC pereina į futuristinį lengvą stiklinį stendą, kuriame dviejų kvalifikuotų meistrų bus išsamiai apžiūrėta 700 tikrinimo punktų. Stiklo kabinos viduje yra tiksliai išdėstytos šviesos diodų šviesos juostos, kurios, atlikus keletą kruopščių bandymų ir peržiūrų, buvo išdėstytos 30 cm intervalais, nes bandymų rezultatai parodė, kad tai yra geriausias atstumas žmogaus akiai aptikti defektą. Šių puikiai išdėstytų šviesos diodų lempų spindesiuose meistrai išnagrinėja detales, kurių klientai netgi nemato, pavyzdžiui, visų išorinių ir vidinių paviršių tikslumą, spalvų lygumą ir darbinių dalių veikimą. Jie naudoja savo pojūčius, kad galėtų veiksmingai įvertinti kiekvieną transporto priemonę.

Be pažangių įrankių ir optimalių apšvietimo sąlygų, triukšmo sumažinimas patikrinimo kabinos viduje leidžia komandai atlikti išsamiausius patikrinimus, reikalingus tobulam automobiliui pristatyti. Su storomis stiklo sienelėmis, suteikiančiomis visišką tylą, amatininkų pojūčiai tampa ypač aštrūs: jie tikrina sklandų funkcinių dalių veikimą, pvz., durų ir langų atidarymą ir uždarymą, klausydamiesi nedidelių nenormalių garsų. Šioje nepriekaištingoje, tylioje aplinkoje, kurioje netgi galėtumėte išgirsti lašo garsą, meistriškumas gali klestėti.

Paskutinis etapas prieš „Lexus“ pasiekiant klientą, yra bandomasis važiavimas tikslingai tam pastatytu takeliu. Bandomąjį važiavimą atlieka meistras, apmokytas atlikti vairavimą. Šis galutinis etapas yra dar vienas prekės ženklo tikėjimo taškas, kad dėmesys turi būti skiriamas detalėms, kurias gali pastebėti tik žmonės. „Lexus“ remiasi ištobulintais meistro lietimosi įgūdžiais, kad įsitikinti, jog visos dalys veikia saugiai. Būtent dėl šios puikios sąjungos tarp profesionalaus meistriškumo ir emocijų, moderniausių technologijų ir ištobulintos darbo aplinkos „Lexus“ sukuria nuostabius automobilius, dovanojančius nepakartojamas patirtis jų vairuotojams.

2019-05-13


Atgal