fbpx
slider

„Lexus“ naujienos Japonijos mobilumo parodoje

Pirmoje Japonijos mobilumo parodoje „Lexus“ pristatė naujus baterijomis varomus elektrinius koncepcinius modelius. Pasirinkus temą „Praplečiant elektrifikuotos patirties ribas“, bendrovė pateikė išsamią informaciją, kaip ji maksimaliai išnaudos elektrifikavimo ir naujų technologijų teikiamas galimybes, kad užtikrintų naują mobilumo patirtį.

„Lexus“ stende debiutavo „LF-ZC“ – baterijomis varoma elektrinio sedano koncepcija, kuri kaip naujas serijinis modelis planuojamas išleisti 2026 m., ir „LF-ZL“ – pavyzdinio baterijomis varomo elektrinio visureigio vizija.

„Lexus“ – technologijų pionierius nuo pat prekės ženklo įkūrimo 1989 m., ir didžiuojasi, jog meta iššūkius prabangių automobilių rinkos tradicijoms bei nuolat teikia klientams naujus potyrius. Dabar, įsitvirtinęs kaip pasaulinis prabangaus gyvenimo būdo prekės ženklas, jis ir toliau imasi iššūkio kurti klientų lūkesčius pranokstančius automobilius ir patirtį.

„Lexus“ siekis – iki 2030 m. tapti vien baterijomis varomų elektromobilių prekės ženklu Europoje, o iki 2035 m. – visame pasaulyje. Šiam tikslui pasiekti bus įdiegta visiškai nauja modulinė automobilio struktūra, pritaikytos pažangiausios gamybos technologijos ir visiškai peržiūrėta automobilio programinės įrangos platforma.

Funkcionalumas ir grožis – be kompromisų

Naujos kartos „Lexus“ BEV automobiliai bus universalesni, nes bus sumažinti visų jų konstrukcinių komponentų matmenys ir svoriai. Šiam tikslui pasiekti bus prisidėjęs nuolatinis „Lexus“ vairavimo parašo tobulinimas, kuris evoliucionavo kartu su naujomis elektrifikavimo technologijomis. Naujosios koncepcijos įkūnija „Lexus“ viziją kurti BEV automobilius, kurie pasižymi ir funkcionalumu, ir grožiu – be jokių kompromisų.

„LF-ZC“ simbolizuoja „Lexus“ elektrifikacijos kelionę, pasižymi aptakiomis proporcijomis, žemu svorio centru, erdviu salonu ir emocijų kupinu dizainu, kuriame dera funkcionalumas ir estetika, o kartu žadama jaudinanti vairavimo patirtis.

„LF-ZL“ koncepcija siūlo žvilgsnį į ateitį, kurioje mobilumas, žmonės ir visuomenė gali būti sklandžiai integruoti. Vairavimo patirtis bus pritaikyta kiekvienam asmeniškai, automobilis ims užuominas iš vairuotojo įpročių ir teiks asmeninius pasiūlymus, skatinančius neprilygstamą sąveiką. Šiuo pavyzdiniu modeliu siekiama žmonėms suteikti galimybę gyventi tokį gyvenimą, kokio jie nori, kartu prisidedant prie jų asmeninės erdvės, platesnės aplinkos ir visos visuomenės gyvenimo.

Abiejuose koncepciniuose automobiliuose įrengta naujos kartos visiškai skaitmeninė išmanioji vairuotojo kabina, kuri suteikia intuityvią ir greitą prieigą prie svarbiausių valdymo elementų. Naujoji „Arene OS“ sąsajos programinė įranga leis palaipsniui atnaujinti funkcijas, kad būtų galima neatsilikti nuo saugos sistemų ir daugialypės terpės funkcijų raidos.

Važiavimo našumas

Kurdamas naujos kartos BEV automobilius, „Lexus“ siekia padidinti vairavimo malonumą, kad vairuotojas jaustųsi išvien su savo automobiliu. Tam pasitelkiamos BEV būdingos inercijos savybės ir pridedamas sklandus DIRECT4, visų varančiųjų ratų pavaros sistemos jėgos, valdymas bei intuityvus, linijinis vairavimo pojūtis.

Tobulinant „Arene OS“, „Lexus“ taip pat siekia, kad vairavimo patirtis būtų pritaikyta kiekvienam asmeniškai, daugiausia dėmesio skiriant idealiam greitėjimo, posūkių įveikimo ir stabdymo balansui. Tikslas – sukurti kiekvienam klientui tinkamiausią transporto priemonę, pasitelkiant techninės ir programinės įrangos sinergiją.

Išorės dizainas: „Provokuojantis paprastumas“

Dizaino tematika „Provokuojantis paprastumas“ atspindi unikalaus „Lexus“ identiteto evoliuciją, kur daugiausia dėmesio skiriama provokuojančiam įvaizdžiui ir rafinuotam, paprastam dizainui. Teikiant pirmenybę aerodinaminėms savybėms ir įtraukiant išskirtines BEV automobiliams būdingas savybes ir struktūras, dizainerių komanda siekė išgauti patrauklią, sutrumpintą ir žemą formą, kuri akimirksniu sukelia emocijas.

Koncepcinis modelis pasižymi aptakiu siluetu, kuris tęsiasi nuo žemo variklio dangčio per siaurėjantį saloną iki galinės dalies. Išplatintos galinių ratų arkos užtikrina aerodinaminių savybių ir plačios pozicijos pusiausvyrą.

Verpstės formos kėbulo dizainas nuo priekinės automobilio dalies sklandžiai tęsiasi išilgai automobilio šonų iki galinio bamperio ir simbolizuoja visapusišką funkcijos ir dizaino evoliuciją elektrifikacijoje.  

Funkciniai elementai paversti išskirtiniais bruožais, į juos integruoti aerodinaminiai komponentai, pavyzdžiui, oro įsiurbimo angos ir išmetimo angos. Dizaino rezultatas – emociškai patraukli išorė su aerodinaminiais sprendimais, kurie sukuria jausmą, jog tai ne vien tik prekė.

Visiškai skaitmenizuota išmanioji kabina

Priekyje sėdintiems keleiviams užėmus žemą, į priekį nukreiptą padėtį, salone sukuriamas erdvumo pojūtis. Visiškai plokščios grindys ir panoraminis stogas suteikia erdvumo virš galvos, todėl interjeras tampa netikėtai atviras, tačiau to nesimato iš išorės.

Funkcijos, kurios anksčiau buvo išsidėsčiusios dideliame kabinos plote, buvo sutelktos skaitmeniniuose skydeliuose, pasiekiamuose vairuotojui ranka. Darbinės funkcijos – pavarų perjungimas, saugos ir pagalbos vairuotojui (ADAS) sistemos,  važiavimo režimo parinkimas -sugrupuotos kairėje pusėje esančiame ekrane, o garso, klimato kontrolės, telefono ir dirbtinio intelekto funkcijos – dešinėje.

Principą „akys kelyje“ palaiko tolimojo vaizdo matuoklis, kuris projektuoja informaciją ant priekinio stiklo kaip „head-up“ ekranas. Taip pat įrengti skaitmeniniai šoniniai veidrodėliai, sumažinantys vairuotojo dėmesio, žvilgsnio ir galvos judesių poslinkius, kad būtų galima stebėti automobilio aplinką, ir skatinantys susikoncentruoti į vairavimo užduotį.

Priekinio keleivio pusėje esantis itin platus monitorius gali būti naudojamas kaip atvira platforma pramogoms ir įvairioms mobilumo programoms.

„Bamboo CMF“ koncepcija

Japonijos mobilumo parodoje pristatoma koncepcija „Bamboo CMF Concept1“ iliustruoja

„Lexus“ pastangas siekti darnaus vystymosi tikslų (SDG), sutelkiant dėmesį į pakartotinį išteklių naudojimą ir kartu suteikiant klientams naują patirtį, susijusią su rafinuotu ir prabangiu dizainu.

Vadovaujantis „Lexus“ darnaus vystymosi filosofija, bambukas yra firminė koncepcinio automobilio medžiaga, iliustruojanti įsipareigojimą efektyviai perdirbti vertingus gamtos išteklius. Bambukas užtikrina pusiausvyrą tarp greito augimo, didelio CO2 absorbavimo pajėgumo ir išliekamojo grožio, dėl kurio jis jau šimtmečius naudojamas kaip japonų statybos ir amatų medžiaga.

Įvairiomis technikomis bambukas buvo panaudotas „CMF Concept“ dizaine, kad būtų pasiektas naujas prabangos ir grožio lygis. Pavyzdžiui, bambuko pluoštai ir austi audiniai naudojami dekoratyviems elementams, sąveikaujantiems su aplinkos šviesa.

Naujos kartos BEV charakteristikos užtikrina geresnes eksploatacines savybes

Kadangi variklio skyriaus erdvė – nereikalinga, aerodinaminės charakteristikos ir dizaino estetika yra subalansuotos, o siektinas pasipriešinimo koeficientas (Cd) yra mažesnis nei 0,2. Žemas variklio dangtis ir variklio gaubtas suteikia precedento neturintį platų matomumo lauką iš automobilio vidaus.

Naudojant naujos kartos našų (prizminį) akumuliatorių ir turint geresnį energijos vartojimo efektyvumą, „Lexus“ siekia maždaug dvigubai didesnio nuvažiuojamo atstumo nei įprasti BEV automobiliai. Siekiama išsklaidyti vairuotojų nerimą dėl atstumo, kurį nuvažiuos jų automobilis, ir padėti jiems mėgautis vairavimu, nesvarbu, ar tai būtų kelionė mieste, ar tolima – užmiestyje.

Patobulinta aerodinamika ir sumažintas svoris padidina automobilio efektyvumą ir akumuliatoriaus našumą. Žemas akumuliatoriaus profilis prisideda prie didesnio automobilio dizaino aptakumo, todėl jo siluetas tampa patrauklesnis. Jis taip pat padeda užtikrinti žemą svorio centrą ir geresnę važiavimo dinamiką. Didelis energijos tankis pasiekiamas supaprastinus ir sutankinus akumuliatoriaus struktūrą.

Pažangus pritaikymas, leidžiantis sukurti išties suasmenintą automobilį

Naujos kartos balso atpažinimo sistemoje bus naudojama dirbtinio intelekto (AI) technologija, kad paslauga būtų panaši į pokalbį su dėmesingu ir paslaugiu asmeniniu asistentu, greitai reaguojančiu į komandas ir teikiančiu naudingus, lanksčius pasiūlymus. Naudojant savaiminio mokymosi funkcijas, skirtas programinei įrangai, automobilis automatiškai pritaikys optimalius asmeninius nustatymus vis kitam vairuotojui kiekvieną kartą važiuojant automobiliu.

Sistema, pranokstanti įprastinės navigacijos galimybes, pateikia maršruto ir važiavimo režimo rekomendacijas, suderintas su vairuotojo pageidavimais, atsižvelgiant į jo kasdienės veiklos įpročius ir dabartinę nuotaiką.

Kaupdama vairavimo duomenis, ji taip pat siekia užtikrinti labiau individualizuotą vairavimo patirtį, neapsiribodama vien tik žmonių asmeninių savybių supratimu, ji taip pat gali nustatyti pasąmoninius pageidavimus, apie kuriuos jie gali nežinoti.

Naujosios „Arene OS“ sistemos įdiegimas turės precedento neturintį poveikį transporto priemonių vairavimo dinamikai. Viename automobilyje ji galės atkartoti skirtingų tipų automobilių vairavimo savybes, garsus ir vibracijas, todėl vairuotojas galės pritaikyti vairavimo patirtį pagal savo asmeninius pageidavimus.

Nauja modulinė konstrukcija

Naujos kartos „Lexus“ BEV automobiliai turės naują modulinę konstrukciją, kuri padalins automobilio kėbulą į tris dalis: priekinę, vidurinę ir galinę. Tai bus įmanoma padaryti naudojant procesą, kuris suteiks didesnę formos laisvę. Tuo tarpu dalių integracija padidins standumą, prisidedant prie linijinės, natūralios automobilio dinamikos.

Akumuliatoriaus įrengimas centrinėje dalyje užtikrina, kad nebus jokio struktūrinio poveikio priekinei ir galinei daliai.

Gamybos procese bus naudojama savaeigė surinkimo linija, kurioje automobiliai savarankiškai judės kiekviename gamybos proceso etape. Automobilis gali važiuoti pats, naudodamas tik akumuliatorių, variklį, ratus ir belaidžio ryšio terminalo komponentus. Pašalinus iš gamybos linijos konvejerines juostas, bus galima optimizuoti gamyklos išplanavimą, sutrumpinti masinės gamybos terminus ir sutaupyti investicinių lėšų.

„LF-ZL“ flagmano koncepcija – užuomina apie būsimo BEV flagmano galimybes

„LF-ZL“ koncepcija – tai užuomina būsimam „Lexus“ flagmano modeliui. Koncepcija siūlo prestižinę nuosavybės patirtį, kurią lemia naujos kartos BEV architektūros inovacijos ir naujosios „Arene OS“ programinės įrangos patobulinimai. Automobilio salonas yra erdvus ir atpalaiduojantis, technologijos pritaikytos taip, kad tradicinės „Omotenashi“ funkcijos būtų dar pažangesnės, užtikrinant dar malonesnius pojūčius automobilyje.

Išnaudodamas visas „Arene OS“ galimybes, „Lexus“ sukurs pažangią informacijos integraciją, kuri mokosi ir numato vairuotojo poreikius, todėl mobilumo patirtis bus individualizuota. Visa tai leis sąveikauti su įvairiomis visuomeninėmis infrastruktūromis ir paslaugomis. Naudojant „Interactive Reality in Motion2“, transporto priemonėje esantys jutikliai veikia kartu su skaitmeniniais automobilio aplinkos duomenimis. Pavyzdžiui, kai vairuotojai kelionės metu rodo į juos dominančius objektus ar vietas, automobilio ekrane iš karto pateikiama tiek vaizdinė informacija, tiek nurodymai balsu, tokiu būdu sustiprinant interaktyvų ryšį tarp žmonių ir jų automobilių.

Dideli duomenys naudojami įkrovimo procesui ir elektros energijos tiekimui valdyti, todėl automobilis gali būti prijungtas prie tinklo ir stovėdamas tapti neatsiejama vietos infrastruktūros dalimi. Tai leidžia sklandžiai integruoti transporto priemonę į klientų gyvenimo būdą.

2023-11-10


Atgal