slider

Dar dinamiškesnis UX

Siekdami nustatyti naujus visureigių standartus, Lexus sukūrė keletą pirmųjų pasaulyje aerodinaminių naujovių netrukus pasirodysiančiam UX.

Pirmuosius Lexus UX, prekyboje pasirodysiančius kitais metais, žurnalistai jau spėjo pastebėti ir įvertinti už ypatingai  gerą jų valdymą kelyje.  Tačiau, kaip Lexus kilo mintis gaminti itin dinamišką visureigį?

Į šį klausimą atsakė vyriausioji UX inžinierė Chika Kako ir jos komanda: “Aš norėjau, kad UX pasižymėtų ne tik visureigiams įprastų funkcijų privalumais, tokiais, kaip aukštesnė sėdimoji vieta,  geresnis matomumas, tačiau ir hečbeko dinamiškumu bei mažu vėjo pasipriešinimu”.

Įkvėpta Toyota Motor Corporation prezidento, Akio Toyoda įsitikinimų, kad vairuoti kiekvieną Lexus automobilį turėtų būti smagu, pirmąja Kako ir jos vadovaujamos inžinierių komandos užduotimi tapo neįtikėtinai tvirta platforma. Siekiant sutaupyti svorio ir sumažinti gravitacijos centrą, pasirinkta savo klasėje pirmaujanti aliuminio korpuso plokštė.

Lexus UX aerodinamika

Siekdama išskirtinio pranašumo, Chika Kako bendradarbiavo su didelę patirtį aerodinamikoje turinčiais inžinieriais, kurie atsakingi už tokių modelių, kaip itin aukšto lygio Lexus LFA ir visos Lexus F linijos automobilių gamybą. Šis bendradarbiavimas paskatino tris pagrindines naujoves naujajame UX:

Galiniai žibintai, sukuriantys spoilerio fragmentą 

Naujojo UX galiniai žibintai pasižymi pažangiomis konstrukcijomis, kurios sukuria spoilerio fragmentą ir puikią aerodinamiką. Tokiu būdu vėjo pasipriešinimas sumažėja maždaug 16%, taip užtikrinant stabilų automobilio valdymą net ir pučiant stipriam šoniniam vėjui. Išskirtinę išvaizdą sukuria vientisa šviesos linija, kurią sudaro 120 LED lempučių, kurios iš kraštų susijungia viduryje ir siauriausiame taške sudaro vos 3 mm.

Kintančios, geometrinės ratų arkų apsaugos

Ratų arkų apsaugos paprastai apsaugo visureigio kėbulą nuo padangų išmesto žvyro. Naujajam UX Lexus komanda nusprendė suteikti ir dar vieną funkciją: kintančios geometrijos ratų arkų apsaugas, dėl kurių  padidėja stabilumas ir  tvirtumas vairuojant.

 

17” stabdžių diskus vėdinantys ratai

Sidabrinės spalvos 17 colių stabdžių diskus vėdinantys ratai turi ertmes abejose stipinų pusėse.  Lexus UX yra pirmasis Lexus automobilis pasaulyje, turintis tokius ratus. Stipinų ertmės forma sukurta remiantis galinio spoilerio forma, kuri naudojama Formulės 1 lenktynių automobiliuose. Šis naujoviškas naujojo rato dizainas padeda lengviau reguliuoti oro srautą, leidžia užtikrinti didesnę vairavimo kokybę. Stabdymas tampa stabilesnis, didinamas aušinimo efektyvumas bei mažėja turbulencija automobilio šonuose.

Išbandytas viename didžiausių pasaulyje vėjo tunelių

“Mums pasisekė turėti vieną didžiausių ir pažangiausių aerodinaminių įrenginių pasaulyje. 2013 m. kovo mėn. Lexus atidarytas vėjo tunelis yra 22 metrų aukščio ir 260 metrų ilgio “, – sako Chika Kako.

Pagrindinė jo funkcija yra sukurti pastovų oro srautą vairuojant automobilį. Pavyzdžiui, kai naujuoju Lexus UX važiuojama 100 km/h greičiu, atsparumas vėjui sudaro apie 70% jėgos, turinčios įtakos bendram efektyvumui.

Patobulintas Takumi vairuotojų komandos

Po vėjo tunelio bandymų, UX buvo perduotas vyriausiajai Lexus vairuotojų komandai, kuri tiksliai suderina automobilius visai taip, kaip muzikos virtuozai savo instrumentus. Važiuodami tūkstančius kilometrų įvairiausiomis sąlygomis, jie nesiilsėjo tol, kol nepasiekė tobulos pusiausvyros tarp kelio ir automobilio valdymo.

“Kuomet prasidėjo pirmieji Lexus UX užsakymai ir pirmieji automobiliai salonus pasieks jau kitų metų pradžioje, aš dažnai pagalvoju apie būsimuosius Naujojo UX vairuotojus. Tikrai tikiuosi, kad jie juo mėgausis. Ir tai man yra pakankamai didelis atlygis”, – su šypsena veide sakė vyriausioji inžinierė Chika Kako.

 

2018-10-29

 


Atgal