slider

6 nepaprasti faktai apie 2020 metų LEXUS RX modelį

Lexus meistrai, dizaineriai ir inžinieriai įdėjo daug išskirtinių pastangų, kurdami originalų Lexus RX visureigį. Tai ne tik perkamiausias pasaulyje prabangus hibridinis visureigis ir visų laikų geriausiai parduodamas Lexus modelis, bet ir pirmasis pasaulyje prabangus visureigis, kuris sukūrė savo segmentą dar 1998 m. Pristatydamas drąsų Lexus dizainą ir patrauklų vairavimo charakterį, RX neabejotinai išsiskiria iš kitų. Lexus inžinieriai kruopščiai išnagrinėdami kiekvieną 2020 m. modelio detalę pademonstravo įspūdingus inžinerinius sprendimus. Pagrindinis dėmesys skiriamas šešioms išskirtinėms funkcijoms, kurios iliustruoja Lexus lakios vaizduotės technologiją.

Sumani tolimųjų šviesų sistema

Kadangi daug avarijų tarp transporto priemonių ir pėsčiųjų įvyksta naktį, Lexus aprūpino naująjį RX adaptyviąja tolimųjų šviesų sistema (AHS) su pirmąja pasaulyje BladeScan technologija.  Lyginant su įprasto tipo apšvietimu, naujoji tolimųjų šviesų sistema pagerina vairuotojo matymo lauką. Taip yra užtikrinamas puikus matomumas tamsiomis vairavimo sąlygomis, suteikiant platesnį apšvietimo plotą su sklandžiu ir puikiu šviesos paskirstymo valdymu.

BladeScan technologija veikia rotuodama veidrodį (reflektorių) AHS bloko viduje, kuris leidžia išplėsti apšvietimo plotą, kad apimtų maksimalų matymo lauką, su minimaliu vairuotojų akinimu priekyje. Sistema taip pat atpažįsta pėsčiuosius esančius kelkraštyje, kurie kerta gatvę tolimesniame atstume, taip pagerindama vairuotojo matymo lauką.

BladeScan įsijungia automatiškai, naudodama valdymo bloką, esantį lempos viduje, kuris tikrina supančią aplinką per priekinę kamerą, kaip kad pavyzdžiui, važiuojančius automobilius ir aplinkos ryškumą. Ši technologija taip pat fiksuoja transporto priemonės greitį ir posūkio kampo informaciją, kad galėtų įjungti / išjungti bei pritaikyti LED žibintų ryškumą, optimaliam apšvietimo užtikrintumui.

BladeScan, kartu su „Lexus Safety System +“ apdovanojimais, pabrėžia prekės ženklo misiją, kuri yra- užtikrinti saugiausią vairavimo patirtį ne tik vairuotojui, bet ir kitiems, esantiems automobilio išorėje, įvairiomis kelio ir aplinkos sąlygomis.

Aktyvūs stabilizatoriai

Nuo 1998 m. kai buvo pristatytas RX, kiekvieno naujo modelio vairavimo kokybė išliko maloni ir išskirtinė, kurią Lexus įsipareigojo išlaikyti kaip pagrindinę RX serijos savybę. Dėka automobilio aktyvių stabilizatorių, kuriuose dabar įdiegta Roll Skyhook Control sistema, 2020 metų RX modelis sėkmingai išlaiko šį įsipareigojimą.

Ši sistema sutelkia dėmesį į automobilio pakabos valdymą posūkio metu, tuo pačiu išlaikant važiavimo patogumą. Išlygintas kėbulo svyravimas garantuoja važiavimo kokybę. YET filosofija vadovaujasi pastangų įdėjimu į darbą, derinant jį su egzistuojančiomis koncepcijomis, tam, kad būtų pasiektas anksčiau nerealizuotas sprendimas.

Roll Skyhook Control sistema žengia vienu žingsniu į priekį, prislopindama kėbulo svyravimą važiuojant nelygia kelio danga. Ši aktyviosios kontrolės sistema yra pirmoji tokio pobūdžio rūšis pasaulyje. Roll Skyhook Control naudoja vertikalų G jutiklį tam, kad aptiktų riedėjimo kryptį ir, pajutus transporto priemonės pasvirimą tam tikra kryptimi, suaktyvintų stabilizatoriaus pavarą judėjimui slopinti, tuo pačiu išlaikant automobilio laikyseną vertikalioje padėtyje. Naujoji technologija siekia išlaikyti transporto priemonės keleivių regėjimo liniją ir kėbulo padėtį važiuojant nelygia kelio danga, todėl galutinis rezultatas džiugina malonia vairavimo patirtimi.

Vairavimo režimo pasirinkimas

Naujasis RX siūlo aukštą vairavimo pritaikymo lygį Drive Mode Select, jis leidžia vairuotojui pasirinkti važiavimo rėžimus tam tikromis vairavimo sąlygomis arba tiesiog prisitaikyti patinkantį vairavimo stilių. Drive Mode Select ypač gerai pritaikytas modeliams, kuriuose įrengta adaptyvioji kintamos pakabos (AVS) sistema, leidžianti vairuotojui laisvai derinti įvairius variklio, hibridinės sistemos, važiuoklės ir oro kondicionavimo funkcijų režimus.

Drive Mode Select turi keturis pagrindinius režimus: Normal, Eco, Sport S ir Sport S+. Normal režime naujasis RX siūlo idealų balansą tarp eksploatacinių savybių ir degalų ekonomijos, o Eco režime, prioritetas teikiamas degalų ekonomijai, valdant variklio galią ir akseleratoriaus atidarymo kampą, kad darbas būtų sklandesnis. Sport S režimas paryškina elektrinį vairo stiprintuvą (EPS), tuo pačiu užtikrindamas padidintą reakciją į greitį ir jutimą, o Sport S+ režimas sukelia aukščiausią sportinį pojūtį.

Sport S + ir Sport S rėžimams yra pridedama AVS kontrolė, tokiu būdu EPS reakcija dar labiau suaštrinama, realizuojant visą naujojo RX veikimo potencialą. RX dabar gali didžiuotis turėdamas daugybę įvairių nustatymo derinių, kuriuos galima tiksliai pritaikyti atsižvelgiant į kelių tipą ir/arba vairuotojo nuotaiką.

Projekcija ant stiklo (HUD)

Naujieji RX siūlo projekciją ant stiklo (HUD), kuri yra skirta padėti vairuotojams pažvelgti į priekį važiuojančių automobilių akimis, tokiu būdu padedant vairuotojams matyti platų informacijos spektrą, patogiai išdėstytą jų regėjimo lauke. Projekcija ant stiklo leidžia vairuotojams kontroliuoti važiavimą ir nuolat turėti vairavimo informaciją priešaky, t.y – greitis, dabartinė pavara, RPM ar garsas. Nors HUD sistemos ir anksčiau buvo įdiegtos Lexus automobiliuose, 2020 metų RX modelyje yra daugybė naujų piktogramų, įskaitant greičio ribojimo ekraną, atstumą palaikanti adaptyvi pastovaus greičio palaikymo sistema ir įspėjimo indikatorius, rodantis visas galimas avarijas ar įspėjimus.

Tai yra didžiausias visų laikų Lexus siūlomas HUD, kurio matmenys 240 mm x 90 mm, suteikiantis galimybę parodyti platų informacijos kiekį. Specialus optinis mechanizmas pateikia informaciją spalvotame plonos plėvelės ekrane ant priekinio stiklo – taip gaunamas „kabantis” vaizdas, esantis prieš transporto priemonę lygiai dviejų metrų atstumu.

Nors kiti ekranai linkę išblukti esant saulės spinduliams, RX HUD projekcija buvo sukurta taip, kad užtikrintų puikų švytėjimą ir aiškų matomumą ypač šviesiomis dienomis. Siekiant išvengti akinimo ir dvigubo atvaizdo yra naudojamas pleišto formos tarpsluoksnis, įterptas tarp dviejų priekinio stiklo sluoksnių, kuris užtikrina pastovų įskaitomumą. Tai yra dar vienas pavyzdys, kad viskas yra projektuojama ir derinama, atsižvelgiant į žmogaus gerovę.

Priekinės grotelės su L raidės motyvu

Kad ir kaip bežiūrėtume, RX turi ryškų priekinį fasadą, kuris padėjo suformuoti išskirinį identitetą nuo pat jo išleidimo 2016 metais. Iki tol, kiekvienas Lexus gamos modelis turėjo unikalią verpstės formos interpretaciją, tačiau RX sukūrė naujas, išraiškingesnes groteles, kuriomis Lexus siekia pasirodyti kaip automobilių gamintojas, turintis aiškų požiūrį į dizainą.

2020 m. RX F-Sport modelių grotelės liko analogiškos ankstesniajam modeliui. Vaizdingumas ir išskirtinumas yra išryškintas per nedidelius verpstės formos grotelių pakeitimus. Truputį pakeldami apatinį kraštą, kad vizualiai atitiktų grotelių šonus, dizaineriai suteikė RX modeliui naują įvaizdį ir grakštumą.

Atidžiau pažvelgus, galima pastebėti, kad RX F-Sport dizaino motyvas nebėra apibūdinamas tiesiomis horizontaliomis linijomis. Jų vietoje yra L formos blokinis tinklelis, kuris pabrėžia Lexus visureigių modelių vienybę ir suteikia grotelėms daugiau ryškumo ir charakterio. Be to, naujo dizaino ypatybės skiriasi viršutine ir apatine dalimis. Keičiant tinklo srautą, kai jis spinduliuoja į išorę nuo centrinio ženklelio, suteikiamas judesio jausmas priekyje.

Lexus automobilių išvaizda yra matoma ir savininkams, ir praeiviams, tad bet kokie priekinio fasado pakeitimai yra reikšmingi. Joks kitas automobilis rinkoje taip nepabrėžia prabangos ir sportiškumo,  kaip naujasis RX.

Sukibimo jėgos vizualizavimas

Naujasis benzininis RX modelis turi visų varančiųjų ratų sistemos parinktį (AWD), kuri užtikrina optimalų sukibimą važiuojant įvairiais paviršiais. Siekdami kovoti su „įtempto kampinio stabdymo reiškiniu“- AWD sąlyga, kai transporto priemonė netyčia sulėtėja staigių posūkių metu dėl ratų sukimosi skirtumų – Lexus inžinieriai įdiegė išradingą sukimo momento paskirstymo technologiją, vadinamą „Situacijai būdingu valdymu“. Be to, norėdami kuo išsamiau atkreipti vairuotojų dėmesį, į daugialypės informacijos ekraną įtraukė AWD veikimo vizualizavimą (Lexus tai padarė pirmasis).

AWD sistemos situacijai būdingo valdymo sukimo momento paskirstymas yra paprastas. Kai įsibėgėjama ant slidžios dangos paviršiaus, pavyzdžiui, sniego ar smėlio, vairuotojai gali paspausti LOCK jungiklį, kuris perduoda maksimalų sukimo momentą galinėms padangoms (kurios dažniausiai pasižymi didžiausia sukibimo jėga greitėjimo metu), siekiant užtikrinti efektyvų sukibimą. Vos tik sistema supras, kad automobilis važiuoja stabiliai, ji sumažins sukimo momento pasiskirstymą galiniams ratams ir padidins bendrą degalų ekonomiją. Be to, sistema automatiškai išjungia AWD režimą stabdydama, tokiu būdu pagerindama stabdymo efektyvumą.

Pirmą kartą Lexus automobilio priekiniai ir užpakaliniai sukimo momento pasiskirstymo lygiai pateikiami daugialypės informacijos ekrane, esančiame prietaisų skydelyje. Tai suteikia vairuotojui aukšto lygio pasitikėjimą važiuojant slidžiais keliais. 

2020-01-10


Atgal