fbpx
slider

Lexus RX: Lexus švenčia 30 metų sukaktį, kuriant nepaprastą

Lexus paliko savo žymę, kai pasirodė automobilių versle 1989 m. Atėjęs į rinką pamatė dar vieną galimybę užginčyti status quo ir pateikti jai, ką nors visiškai naujo. Buvo padėti pamatai Lexus RX modeliui, nuolat pristatančiam sėkmę ir naujoves. RX ne tik sukūrė naują rinkos segmentą, bet ir tapo pirmuoju prabangiu automobiliu, siūlančiu savaime įsikraunančią hibridinę pavarą.

Rinkos perversmas: Lexus RX – pirmasis pasaulyje prabangus visureigis

Tai, kas populiaru tai kyla, tai slūgsta visame kame.  Pradedant muzika ir madomis, baigiant maistu ir atostogų vietomis – susidomėjimas ir troškimas laikui bėgant silpnėja, nes žmonės vis ieško naujų idėjų ir patirties.

Tokios pačios tendencijos veikia ir automobilių pramonę, o 1990-tų metų pradžioje vairuotojų susidomėjimas didelio masto visureigiais rodė pabaigos ženklą. „Premium“ rinkos pardavimai parodė, kad žmonės grįžta prie įprastesnių pasirinkimų – sedanų ar universalų. 

Naujo automobilio kūrimas – prabangus visureigis

Kiek tradiciniai SUV visureigiai turėjo savybių, kurios labai patiko automobilistams, lygiai taip pat jie turėjo ir trūkumų, kas reiškė, jog automobilių savininkai turėjo daryti kompromisus.

Žmonėms patiko aukšta vairavimo padėtis, puikus matomumas ir buvo sukurtas visureigių įvaizdis – stiprus ir stabilus, kietas ir tvirtas. Neigiami dalykai buvo tai, kad žmonėms visureigiu buvo nepatogu važinėti po miestą, nepatogu įlipti ir išlipti iš automobilio, buvo siūloma atkreipti dėmesį į degalų ekonomiją ir prastą valdymą kelyje.  

Sutelkdamas dėmesį į pozityvius elementus ir spręsdamas trūkumus, Lexus sugalvojo radikaliai naują koncepciją ir suteikė jai pavadinimą – prabangus visureigis.

Pirmos kartos RX modelis

„RX“ plėtros suvokimas buvo išgrynintas į paprastą koncepciją: jis turėjo būti toks pat patogus ir galingas kaip lengvasis automobilis, ir turėjo būti pajėgus važiuoti bekele kaip SUV visureigis.

Vyriausiasis inžinierius, Tsuneo Uchimoto, paaiškino: „Daugelis automobilių gamintojų būtų tiesiog sukūrę mažesnę (savo didelio visureigio) versiją arba galbūt pritaikę sunkvežimio ar visureigio platformą.

„Mes sugebėjome atsisakyti įprastų suvaržymų ir, renkantis gaminti pikapą ar visureigį, vidutinės klasės automobilį ar prabangų sedaną,  galvojome apie šį naują produktą ne tradiciškai. Vietoj to, mes galėjome įtraukti geidžiamiausius visų šių transporto priemonių atributus. “

Sukurtas tikslui

Lexus vengė tradicinio visureigio formato, kada kėbulas pritvirtintas prie atskiro rėmo. Vietoj to, automobiliui buvo naudojama viena monokokinė konstrukcija. Tiesą sakant, RX buvo sukurtas ant tos pačios platformos, kaip ir Lexus ES 300, vidutinio dydžio sedanas, tuo metu geriausiai parduodamas modelis Šiaurės Amerikoje. Rezultatas buvo lengva, bet labai tvirta transporto priemonė, kuri buvo sklandžiai ir stabiliai valdoma. Automobilis turėjo labiau suapvalintą ir aerodinamiškai efektyvų dizainą nei įprasti SUV visureigiai.  

Dinaminį meistriškumą palaikė MacPhersono statramsčio pakaba, o aktyvių variklio tvirtinimų naudojimas sumažino vibraciją patogesniam važiavimui. Dėl mažesnės prošvaisos įlipimas ir išlipimas iš RX buvo įveikiamas vos vienu žingsniu, skirtingai nei aukštesnių SUV visureigių.

Variklis taip pat buvo naudojamas Lexus ES modelio – 3,0 litrų V6 benzininis, sumontuotas skersai ir suderintas su keturių greičių automatine transmisija. Turėdamas 223 DIN AG, jis įsibėgėti 0-100 km / h per 8,5 sekundės. Buvo pasiekti stilius, pagreitis, valdymas ir garso izoliacija  – prabangaus automobilio kokybę išduodantys akcentai.

Bekelės inžinerija

Lexus RX klientai turėjo galimybę pasirinkti priekiniais varomaisiais ratais arba visų varomųjų ratų pavarą, kad atitiktų jų vairavimo poreikius ir gyvenimo būdą. Modelis su visais keturiais varomaisias ratais turėjo visureigių savybę – klampią jungtį centriniame diferenciale, leidžiančią 50:50 padalinti sukimo momentą tarp priekinės ir galinės ašių. Dar tobulesnėms savybėms bekelėje ar esant silpnam sukibimui taip pat buvo prieinamas „Torsen“ riboto slydimo diferencialas.

Šiltas priėmimas

Lexus RX modelis pirmiausia buvo skirtas Amerikos rinkai, o pasaulyje jis debiutavo 1997 m. Čikagos automobilių parodoje. Kadangi „krosoverio“ sąvoka atsirado ne taip jau seniai, RX modelis tuo metu debiutavo kaip „SLV“ – prabangus sportinis automobilis. Visuomenės priėmimas buvo šiltas, kaip ir žurnalistų, kurie metų pabaigoje jau vairavo šį automobilį. Pirmieji pardavimai buvo dideli tiek JAV (pirmaisiais metais – 42 000 vienetų), tiek Europoje, kur 2000 m. Lexus pristatė atnaujintą RX modelio versiją.

Prabangių automobilių rinkos žaidimo taisyklių pokyčiai

Galbūt Lexus RX modelis ir buvo gerai sutiktas, bet niekas nesitikėjo, kaip greitai tai sukels perversmą prabangių automobilių versle. Vos per kelerius metus kiekvienas stambus prabangių automobilių gamintojas sugalvojo išleisti savo pačių RX tipo modelį. Tokiu būdu krosoverio segmentas tapo populiariausiu „premium“ rinkoje.

Dar kartą Lexus sutrikdė rinką ir nustatė standartus, kurių turėjo laikytis jo konkurentai. Tačiau RX istorija turėjo dar vieną radikalų skyrių.

Pirmasis pasaulyje hibridinis prabangus automobilis

Antrosios kartos RX modelis su patrauklesniu ir aerodinamiškesniu dizainu debiutavo 2003 m. Po variklio dangčiu vėl buvo V6 variklis, tačiau penkių greičių automatinė transmisija buvo nauja. Tai buvo didesnis automobilis su ilgesne ratų baze ir daugiau vietos viduje. Tuo pačiu metu, kai buvo pristatytas naujasis modelis, Lexus paskelbė, kad sukurs hibridinę versiją ir tai bus pirmasis pasaulyje hibridinis prabangus modelis.

Kitais metais pasirodęs „RX 400h“ modelis buvo aprūpintas 211 arklio galias turinčiu 3,3 litro V6 varikliu ir 167 DIN AG elektros varikliu, o visa sistemos galia buvo 272 DIN AG – panaši į 4,0 litro V8 galią. Kaip visiškas hibridas, RX galėjo būti varomas benzininio variklio ar elektriniu režimu arba kartu. Lexus hibridinė pavara automatiškai tiekė energiją iš variklio ar elektrinio variklio, kad pasiektų kuo geresnį efektyvumą – 8,3 l / 100 km – degalų ekonomijoje.

Technologijų pionierius

Hibridinės pavaros atsiradimas neatėmė RX visų varomųjų ratų pavaros galimybių. Naujojoje Lexus „E-four“ sistemoje buvo naudojamas nepriklausomas elektrinis variklis ant galinės ašies, kad prireikus būtų užtikrintas 4×4 veikimas, be svorio ir degalų, susijusių su mechanine AWD sistema, sąnaudų.

Dar kartą RX įveikė naują iššūkį ir dabar Lexus įsitvirtino kaip pramonėje pirmaujantis technologijų pradininkas. „RX 400h“ buvo tik pradžia visapusiškos hibridinės programos, kuri buvo nuolat tobulinama ir naudojama visame Lexus asortimente.  Iki šiol visame pasaulyje buvo parduota daugiau nei 1,45 mln. Lexus hibridų.

RX modelis dabar

Pasaulinė RX sėkmė padėjo įkvėpti Lexus kuriant krosoverio tipo visureigius, įskaitant vidutinio dydžio NX modelį, pristatytą 2014 metais, ir kompaktiškąjį UX modelį, pasirodžiusį 2019 metais.

Naujausios kartos „RX 450h“ demonstruoja daugelį savybių, kurios išskiria Lexus šiuolaikinėje prabangių automobilių rinkoje – demonstruoja drąsų dizainą, „takumi“ meistriškumą prabangioje apdailoje ir pažangias technologijas, siekdamas vis aukštesnio lygio saugumo, našumo ir komforto.

Vieta septyniems

Erdvesnis nei bet kada anksčiau, RX modelis išsivystė ir į septynių vietų modelį – „RX L“. Lexus kokybė nenukentėjo salone įrengus papildomai dvi vietas.  Tokiu būdu Lexus sukūrė naują modelį, kurio kėbulo ilgis buvo prailgintas 110 mm, o galinis langas buvo įrengtas statesniu kampu, kad trečioje sėdynių eilėje sėdintiems keleiviams būtų patogu lygiai taip pat, kaip ir sėdintiems kitur.  

2019-11-05


Atgal