fbpx
slider

„Lexus“ siekis išgauti tobulus dažus

Spalva ir forma – dvi savybės, kurias žmonės, žiūrėdami į automobilį, pastebi pirmiausia. Šis pirmasis įspūdis taip pat labai svarbus ir „Lexus“, todėl didelis dėmesys yra sutelkiamas į spartų naujų dažų bei jų spalvų kūrimą bei išskirtinio stiliaus, reiškiančio „L-Finesse“ filosofiją, gamybą.

Tikslas buvo sukurti ne tik akį traukiančius dažus, kurie būtų unikalių „Lexus“ spalvų, jų „gyliu“ bei spindesiu, bet ir pasižyminčiais ilgaamžiškumu. Naujojo „Lexus LS“ flagmano dažai „Lunar Silver“ technologijas iškėlė į naujas aukštumas, kurias pasiekti pavyko dėka daugelį metų trunkančių mokslinių tyrimų, plėtros ir naujovių.

„Cosmo Silver“

„Lexus“ idealios metalinės išvaizdos siekis pirmuosius svarbius rezultatus davė 2003 m., pristačius „LS“ flagmanui „Cosmo Silver“ spalvą. Tai buvo reikšminga evoliucija nuo paprasčiausios „Metallic finish“ apdailos iki kažko žymiai ryškesnio ir pasižyminčio sklandžia tyro aliuminio išvaizda.

Svarbiausia buvo tiksliai kontroliuoti dažuose naudojamų aliuminio dalelių dydį, kad būtų sukurta tikro metalo išvaizda, suteikianti efektą panašesnį į aliuminio foliją ar chromą. Tai buvo pasiekta pasirinkus „spinduliuojančias“ medžiagas, taikant orientacijos valdymo technologiją tolygiam aliuminio dalelių išdėstymui ir naudojant daugiasluoksnę dažų dengimo techniką. Nuolat tikrinant tobulą kokybę, rezultatas buvo precedento neturinti „Metallic finish“ apdaila.

Naujų technologijų ribų peržengimas su „Sonic paint“ technologija

Kitas „Lexus“ laimėjimas buvo „Sonic paint“ technologijos plėtra. Pripažindamas, kad naudojant vieno pagrindo dažų sluoksnį, galimybės yra ribotos, „Lexus“ sukūrė savo daugiasluoksnę dažų dengimo techniką, kad kiekvienas sluoksnis atliktų skirtingą vaidmenį išbaigto rezultato kokybėje ir išvaizdoje.

„Sonic Titanium“ ir „Sonic Silver“ buvo pirmosios „Lexus“ „Metallic“ dažų dangos, pagamintos naudojant „Sonic“ procesą, iš pradžių pristatytą Jungtinėje Karalystėje „IS“ ir „GS“ sedanų modeliams nuo 2012 m.

„Manganese Luster“

Penktosios kartos „LS“ pristatymas 2018 m. parodė dar vieną „Sonic paint“ technologijos proveržį, debiutavus „Manganese Luster“ dažų apdailai, sukuriančiai tvirto metalo pojūtį. Tai buvo pasiekta naudojant ploną metalo spalvos dažų sluoksnį, sukuriant „metallic“ akcentą ryškiausiose kėbulo vietose, kartu su tamsiai pilku sluoksniu, kuris pabrėžė smailėjančią dizaino formą.

Svarbiausia buvo panaudotas „Sonic“ procesas, kurio metu 12 mikronų žėručio dalelių sluoksnis džiovinimo metu susitraukia iki keturių mikronų storio ir tokiu būdu padidina atspindžio lygį.

„Lunar Silver“

„Lunar Silver“ spalva buvo sukurta, „Lexus“ ambicijai įgyvendinti – pasiekti „pačią metališkiausią“ tekstūrą (pristatyta ant naujojo 2020 m. „Lexus LS“).

 

Atstovas paaiškina: „Norėdami tai pasiekti, mes buvome labai išrankūs pasirinkdami aliuminio tipą ir kaip jį vienodai orientuoti dangoje. Tiksliau sakant, aliuminis nusėda kaip plonos plėvelės garai, kurie yra tolygiai išlyginami itin plonu sluoksniu. Tai sukuria stiprų metalinį atspindį, kuris pasižymi veidrodiniu blizgesiu ir lygumu su stipriais ir giliais šešėlių kontrastais“.

Šiame naujausiame „Sonic“ technikos etape, dažų plėvelė susitraukia iki šiol neregėto storio – vos nuo vieno iki dviejų mikronų. Norint pagaminti tokią itin ploną plėvelę, kurioje nėra jokių nelygumų, reikia didelių įgūdžių ir visiškai lygaus pagrindo paviršiaus – tai pasiekiama glaudžiai bendradarbiaujant dažų inžinieriams ir „Lexus“ gamybos komandai.

„Lexus“ turi specialią laboratoriją, kurioje maždaug 30-ies narių komanda tiria aukšto lygio dažymo technologijas. Ji taip pat pripažįsta glaudaus bendradarbiavimo su specialiais partneriais svarbą visais dažų kūrimo, dizaino ir gamybos aspektais. Nuo „Lexus“ prekės ženklo įkūrimo daugiau nei prieš 30 metų bendradarbiaujama su  „Kansai Paint“ ir „Nippon Paint“.

Nors mokslinių tyrimų programa vykdoma Japonijoje, spalvų ir kokybės suvokimas tiriamas visame pasaulyje, o dažų spalvos parinktys pritaikytos pagal skirtingus regionus ir rinkas.

Tendencijos yra svarbu, tačiau „Lexus“ tiki, jog spalva taip pat tiesiogiai susijusi ir su prekės ženklo įvaizdžiu. Jau galima pasirinkti iš keleto spalvų, kurios naudoja „Sonic“ technologiją, tačiau, jos skirstomos pagal savo „Metallic“ savybes: blizgumą bei atspalvį, o ne pagal pačią spalvą.

„Structural Blue“

Dėl išskirtinės apdailos „Lexus“ techniniai centrai JAV ir Japonijoje bei specialios plonų plėvelių optinės dangos ir pigmentų gamintojas „VIAIVI Solutions“ kartu gamino „Structural Blue“. Ilgai besitęsiantis projektas, galiausiai sėkmingai pagamino daugiasluoksnį pigmentą, atkartojantį Mėlynosios morfos drugelio švytintį mėlį – efektą, kurį sukuria šviesa apšviečianti drugelio sparnų gardelių struktūrą.

„Structure Blue“ spalva atspindi beveik 100 proc. gaunamos šviesos, kai tuo tarpu įprasti dažai atspindi mažiau nei 50 proc. Nenuostabu, kad tam reikėjo labai specializuoto proceso – per darbo dieną buvo nudažyti ne daugiau kaip du automobiliai. Spalva buvo skirta specialiam „LC Coupe“ leidimui –  „LC Structural Blue Edition“.

2021-04-14


Atgal