fbpx
slider

CHIKA KAKO INTERVIU ŽURNALE "FIRESIDE"

Chika Kako – Vyriausioji inžinierė, sukūrusi Naująjį Lexus UX. Šis automobilis – moters vizijos ir sunkaus darbo rezultatas.

Po neseniai vykusio Lexus UX pristatymo Stokholme, Lexus Europe komanda pakalbino vyriausiąją Lexus UX inžinierę Chika Kako apie tai, kas įkvėpė ir motyvavo  ją ir jos komandą kuriant šį nuostabų naująjį Lexus:

Jūsų vizitinėje kortelėje parašyta, jog esate ne tik „Vyriausioji inžinierė“, tačiau ir „Lexus prekinio ženklo viceprezidentė“. Ar galėtumėte pasakyti,  Koks bus UX vaidmuo stiprinant Jūsų atstovaujamą prekinį ženklą?

2017 – aisiais mes pradėjome gaminti LC sportinius kupė, kad įtvirtintumėme Lexus, kaip prabangų, puikų ir įdomų prekės ženklą.  Prabangūs LS ir ES sedanai tik dar labiau sustiprino šias  pozicijas. Dabar, kai pirmieji UX automobiliai atvyksta 2019 m. pradžioje, prasideda nauja, UX era, siekianti sukurti visiškai kitokią, naują, nuostabią patirtį ir pasisveikinti su naujaisiais Lexus klientais.

Kaip UX perteiks nuostabią patirtį (experience amazing)?

Emocijomis. Tikiu, kad tai automobilis, kuris tikrai turi ryšį su žmonių emocijomis. Kai potencialūs klientai pirmą kartą pamatys UX gatvėje, mes tikimės, kad jie sakys: „Oho, koks kietas automobilis!“ Kuomet dėmesį prikausto dizainas, norime, kad jie atrastų ir naujausias technologijas, japonų meistriškumą bei puikią dinamiką.  

Kokią įtaką rinkos tyrimai turėjo išoriniam UX dizainui?

2013 m. pradėjome vykdyti rinkos tyrimus JAV. Atrinkome tikslines vartotojų grupes ir apsilankėme konkuruojančių transporto priemonių savininkų namuose. Tokiu būdu sužinojome, jog apklaustieji buvo ypač sužavėti visureigio išvaizda. Jie taip pat pasakė, kad nori, jog automobilis važiuotų kaip hečbekas. Įdomu tai, kad visos Europos, Japonijos ir Kinijos poreikiai buvo labai panašūs į JAV.

Kas įkvėpė jūsų komandą kuriant UX salono interjerą?

Viena iš mano misijų buvo padidinti emocinį automobilio salono interjero patrauklumą. Automobilio salone bet kokiu atveju privalo būti prietaisų skydelis, sėdynės, apdaila, tačiau svarbiausia yra protingai viską suderinti. Mes panaudojome Japonijos architektūrinės koncepcijos, vadinamos “engawa”, principus, kurie vienija išorės ir vidaus dizainą. Taip pat, “kansei” inžineriją, kuria siekiama sukurti emocinį ryšį tarp kliento ir produkto.

Iš kur kilo pavadinimas UX?

UX pavadinime užkoduoti du raktiniai žodžiai -Urban (miesto) + X-over (visureigis).

 

Kiek “Europos” yra naujame UX?

Dirbdama Europoje prabangos suvokimą bandžiau perteikti ne tik per materialinius dalykus, tačiau taip pat ir per patirtį. Anksčiau prabangų gyvenimą buvome įpratę matyti, kaip aiškų ir ekstravagantišką to demonstravimą, tačiau Art de Vivre (menas gyventi) idėja yra visai apie ką kitą. Art de Vivre  skatina mėgautis nematerealiomis vertybėmis. Šią idėją ir plėtojome, kuriant naująjį UX.

Kokie žmonės nusipirks UX?

UX sąvokos raktiniai žodžiai -” Creative Urban Explorer “ir” Art de Vivre “nukreipia į tikslinį vartotoją, aktyviai gyvenantį dinamiškoje miesto aplinkoje. Jis mėgsta keliones, dviračius, pasivaikščiojimus ir „pasidaryk pats“. Kalbant konkrečiau, klientu gali būti kūrybinį darbą dirbantis jaunas savo srities profesionalas, kuris domėtųsi šiuolaikiniu dizainu ir šiuolaikišku,  tvariu gyvenimo būdu.

Kodėl UX nėra tik dar vienas visureigis?

 Nuo pat pradžių nusprendėme suteikti UX unikalų charakterį: tai automobilis, kuris įkūnija kietąjį visureigio žvilgsnį ir paveldi tikslų ir greitą Lexus jausmą. Rezultate turime tikrai naujovišką transporto priemonę, artimą hečbekui, kuri užtikrina elegantišką veikimą ir sielos ramybę.

Kaip UX patenkina vairuojančių moterų poreikius?

Šiandien daug moterų vairuoja visureigius dėl sportiškesnio jų dizaino ir didesnės erdvės. Tačiau visureigiai nėra labai manevringi. Aš norėjau paneigti šį suvokimą, siūlydama ypatingai manevringą automobilį, kurį vairuoti tai taip pat lengva, kaip ir hečbeką.

Galiausiai, kaip jūs motyvavote savo komandą šiuos 5 metus, kol kūrėte UX?

Augalo pagalba, ar galite tuo patikėti(juokiasi)?  Kuriant naująjį UX, mes susidūrėme su daugeliu besikeičiančių reikalavimų ir iššūkių. Norėjau išreikšti šį motyvą, todėl  savo komandos el. pašto sąrašą pavadinau japoniško augalo pavadinimu – lantana. Nepaisant trapios savo išvaizdos, lantana iš tiesų yra labai atsparus ir lengvai prisitaikantis aplinkos pokyčių augalas. Įkvėpta šio augalo, žinojau, kad mano komanda kiekviename projekte taps stipresnė ir stipresnė.

 2018-11-13


Atgal