slider

2017 M. ŽENEVOS AUTOMOBILIŲ PARODOJE LEXUS PRISTATYS NAUJĄJĮ LS 500h MODELĮ

Šių metų Detroito automobilių parodoje įvyko pasaulinė 3,5 l V6 benzininio variklio su dviem turbokompresoriais varomo Lexus LS 500 premjera, o greitai duris atversiančioje Ženevos automobilių parodoje kovo 7d. pirmą kartą bus pristatyta visiškai hibridinė naujojo LS 500h sedano versija.

 

Lexus keičia savo pasaulinio flagmano įvaizdį

Naujasis 2018 m. laidos LS sedanas – tai visiškai naujas dizainas, sujungiantis sportinio
kupė siluetą ir prestižinio sedano erdvumą. Turbūt nė vienas pirmąkart pasirodęs automobilis nepadarė tokio perversmo savo klasėje, kaip pirmasis Lexus LS, į rinką įsiliejęs ir prabangaus prekės ženklo gimimą paskelbęs prieš 28 metus. 1990 m. laidos LS 400 modelis tapo tikra prabangių automobilių segmento sensacija. Jis susilaukė kritikų liaupsių ir sužavėjo pirkėjus naujais komforto, variklio bei transmisijos charakteristikų, sklandaus ir tylaus veikimo, gamybos kokybės, atidumo detalėms ir patikimumo standartais. Be to, pasirodžius šiam novatoriškam automobiliui, Lexus nustatė ir įtvirtino naujus klientų aptarnavimo standartus.

Dabar Lexus bendrovė pasiryžusi pakartoti sėkmingą istoriją: 2017 m. Šiaurės Amerikos tarptautinėje automobilių parodoje ji pristatė naują penktosios kartos 2018 m. LS serijos flagmaną sedaną. Naujojo LS vidus ir išorė išsiskiria unikaliu japonų stiliumi ir prabangos pajauta. LS yra naujausias pasaulinis Lexus modelis, kuris bus siūlomas beveik 90 šalių. „LS sedanas bus ne tik Lexus prekės ženklo simbolis, bet ir pavyzdinis naujosios kartos prabangus automobilis, atspindintis japonų tradicijas bei kultūrines vertybes, – tvirtino vyriausiasis atnaujinto LS sedano inžinierius Toshio Asahi. – Todėl ši pasaulinė viršūnė turi pranokti visus lūkesčius, siejamus su prabangiu automobiliu.“

Ilgesnis, žemesnis, platesnis ir dar efektingesnis

Už savo pirmtaką ilgesnis ir žemesnis naujasis LS sedanas išsiskiria išraiškinga išvaizda ir sportinio kupė siluetu, kurį pabrėžia nauja Lexus dizaino koncepcija. Nauja pasaulinė Lexus prabangių automobilių platforma (GA-L), ant kurios sukonstruotas LS sedanas, suteikia naujų vairavimo potyrių. Ši ilgesnė premium klasės galiniais ratais varomų automobilių platforma, kuri buvo panaudota kuriant naują nuostabųjį Lexus LC 500 kupė, leidžia mėgautis įspūdinga dinamika ir dar didesniu komfortu kelyje, kuriuo garsėja Lexus automobiliai. Pirmosios kartos Lexus LS modelis pasisekimo susilaukė ne todėl, kad tiesiog išplėtė prabangių automobilių gamintojų tuo metu siūlomas galimybes. Jo stiprybė glūdėjo gebėjime nuspėti prabangių automobilių pirkėjų lūkesčius.

Tokiu pat keliu suka ir 2018 m. laidos LS sedanas. Jo erdvus salonas, unikali vidaus apdaila bei įspūdingos technologijos dar kartą nustebins pirkėjus ir pakeis jų lūkesčius, siejamus su pasauliniu flagmanu. „Mes išsikėlėme unikalius ambicingus tikslus ir ryžtingai siekėme juos įgyvendinti, – pasakojo vyriausiasis LS inžinierius T. Asahi. – Klientai, kurie pageidaus įsigyti Lexus flagmaną, jau yra įpratę prie prabangos. Tai žmonės, kurie greitai pastebi, kas yra autentiška. Mes nepatrauktume jų dėmesio įprastu aukštos klasės produktu.“

Automobilio dinamika

Prabangių sedanų vairuotojai, kaip niekad anksčiau, reikalauja, kad automobiliai būtų manevringesni, dinamiškesni ir ne mažiau komfortiški. Suderinti šiuos privalumus automobilyje yra vienas sunkiausių uždavinių. Tačiau naujoji pasaulinė Lexus prabangių automobilių platforma (GA-L) padėjo įveikti šį iššūkį. Naujoji platforma debiutavo su LC 500 kupė. Dabar su ilgesne važiuoklės baze ji tapo ir naujojo LS sedano konstrukciniu pagrindu. Siekiant užtikrinti optimalų svorio centrą ir pagerinti svorio pasiskirstymą, į naujojo LS asortimentą bus įtrauktas tik platus ir žemas modelis su ilga važiuoklės baze.

GA-L platforma yra tvirčiausia per visą Lexus istoriją. Ji užtikrina lengvesnį valdymą, sklandesnį riedėjimą ir tylesnę salono aplinką. Naujojo sedano važiuoklės bazė siekia 3125 mm, t. y. 35 mm ilgesnė už dabartinio LS modelio su ilgesne važiuoklės baze.

Nepriekaištingą naujojo LS sedano riedėjimą ir valdymą lemia naujausios kartos važiuoklės valdymo technologija, dar vadinama integruota automobilio dinamikos valdymo sistema (VDIM). Ši sistema valdo visas papildomas automobilio sistemas (stabdžių, vairo mechanizmo, galios agregato ir pakabos), kontroliuodama pagrindinius išilginius, šoninius ir vertikaliuosius judesius, taip pat sukimąsi aplink vertikaliąją ašį, skersinį posvyrį ir išilginį svyravimą. Dėl optimaliai kontroliuojamų šių judesių užtikrinamas išskirtinis komfortas važiavimo metu, tvirtesnis sukibimas, didesnis saugumas ir manevringumas. Valdymą pagerina ir aktyvieji stabilizatoriai bei Lexus dinamikos valdymo sistema (LDH) su nepriklausoma priekinių ir galinių ratų valdymo funkcija. VDIM užtikrina didesnį stabilumą automobiliui važiuojant nevienodo sukibimo paviršiumi, pavyzdžiui, sausu asfaltu ir apledėjusia danga.

 

Kurdami naująjį LS modelį, inžinieriai panaudojo lengvas medžiagas, tarp jų itin tvirtus plieno lakštus ir aliuminį, kurios leido daugiau nei 90 kg sumažinti bendrą svorį, lyginant su dabartiniu LS modeliu. Šie sprendimai kartu su nauju V6 varikliu ir tvirtesniu kėbulu pagerina dinamines automobilio savybes.

Važiavimo charakteristikoms ypač didelės įtakos turi ir žemesnis automobilio svorio centras, pasiektas pritaikius naują platformą: didesnioji svorio dalis (įskaitant variklį ir salono keleivius) yra išdėstyta žemiau ir arčiau važiuoklės centro. Specialūs tvirtinimo elementai variklio skyriuje, tvirtos aliumininės pakabos atramos priekyje ir gale bei kitos detalės padėjo sutvirtinti pagrindines važiuoklės konstrukcijos dalis.

LS modeliai nuo seno garsėja pakabos kokybe, tačiau Lexus inžinieriai nusprendė pasiekti dar didesnių aukštumų ir šioje srityje. Pavyzdžiui, daugiasvirtės pakabos viršutinėse ir apatinėse valdymo svirtyse montuojami dvigubi rutuliniai šarnyrai, todėl pakaba reaguoja net į menkiausius vairo judesius ir kelio sąlygas. Konstrukcija su dvigubais rutuliniais šarnyrais padeda ne tik paskirstyti darbinę apkrovą, bet ir optimizuoti pakabos geometriją, užtikrindama tikslesnį vairo valdymą ir greitesnę pradinę jo reakciją. Siekiant sumažinti nespyruoklinių dalių svorį ir padidinti manevringumą bei komfortą, daugelyje pakabos vietų panaudotas aliuminis.

Naujas LS dinamikos ir sklandaus riedėjimo apibrėžimas

Lexus inžinieriai specialiai naujajam LS sedanui sukūrė naują 3,5 l V6 variklį su dviem naujais turbokompresoriais galiai padidinti ir ekonomijai pagerinti, panaudodami savo F1 technologiją. Naujasis LS variklis atspindi Lexus siekį ieškoti dinamiškesnių sprendimų. Jis siūlo V8 galios agregatui prilygstančią galią ir niekuo jai nenusileidžiančią degalų ekonomiją, užtikrindamas minimalų triukšmo ir vibracijos lygį.

Šio naujo variklio galia yra tokia, kokios ir galima tikėtis iš LS flagmano sedano – 310 kW/421 PS/415 AG, o sukimo momentas – 600 Nm. Taigi jis turi svarų pranašumą, lyginant su dabartiniame LS modelyje įrengto V8 variklio charakteristikomis. Ilga eiga ir optimizuotas cilindro skersmens bei stūmoklio eigos santykis lemia greitesnį degimo procesą ir efektyvesnį dviejų turbokompresorių veikimą, todėl numatyta, kad įsibėgėti iki 100 km/h LS sedanui (su visų varomųjų ratų sistema) pakaks 4,5 sekundės.

Tačiau bene svarbiausia yra tai, kaip Lexus sureguliavo variklį ir transmisiją, kad automobilis galėtų žaibiškai pagreitėti ir būtų nuolat didinamas sukimo momentas variklio apsukoms artėjant prie maksimalios leistinos padalos. Kopėčių tipo rėmo konstrukcija cilindrų bloke, modernizuotos variklio atramos, elektrinis išmetamųjų dujų nuleidimo vožtuvas ir daugelis kitų sprendimų padeda užtikrinti sklandų variklio ir transmisijos veikimą. Tai skiriamoji Lexus prekės ženklo ypatybė. Vairuotojas gali nustatyti norimą variklio ir transmisijos reakciją, pasirinkdamas Normal, Sport arba Sport+ važiavimo režimą. Sportinio vairavimo įspūdžius sustiprina iš išmetamųjų dujų vamzdžio sklindantis garsas.

Naujajame LS flagmane taip pat montuojama pirmoji 10 laipsnių automatinė transmisija, skirta prabangiam sedanui, kuri debiutavo su Lexus LC 500 modeliu. Šioje transmisijoje naudojamas automatinis sukimo momento konverteris. Savo perjungimo sparta ji prilygsta transmisijoms su dviem sankabomis. Platus perjungimo diapazonas, kurį įgalina dešimt viena šalia kitos išdėstytų pavarų, puikiai tinka bet kokiam vairavimo stiliui – visuomet užtikrinama optimali pavara.

Pavaras galima perjungti svirtelėmis. Tačiau daugeliui labiau patiks pažangi elektroninė valdymo sistema, nuspėjanti vairuotojo veiksmus. Įvertinusi pagreitėjimo, stabdymo ir šoninės apkrovos sąlygas, sistema parenka tinkamiausią perdavimo santykį.

Pradėjus didinti greitį, arti išdėstyti žemų pavarų perdavimo skaičiai ir trumpesnis perjungimo laikas sukuria ritmingo ir energingo pagreitėjimo įspūdį. Idealiai suderintas aukštas variklio su dviem turbokompresoriais sukimo momentas su aukštesnių pavarų perdavimo skaičiais leidžia mėgautis lengvu ir ramiu važiavimu skriejant greitkeliu.

Ypač greitai perjungiant žemesnes pavaras užtikrinamas tiesioginis pagreitėjimas, nevėluojant reakcijai į apkrovas. Sukimo momento konverteris įjungiamas visuose diapazonuose, išskyrus atvejus, kai pajudama iš vietos, kad būtų užtikrintas tiesioginio pagreitėjimo pojūtis ir minimalios degalų sąnaudos.

Unikalios detalės

„LS sedanas yra Lexus prekės ženklo flagmanas, – pažymėjo vyriausiasis dizaineris Koichi Suga. – Jis labiau nei bet kuris kitas modelis atspindi Lexus istoriją ir perteikia bendrovės įvaizdį. Tai visų prekės ženklo vertybių simbolis.“ Laikydamasi savo koncepcijos „Ir kartu“ (Yet), kuri gyvuoja nuo pirmosios kartos LS sedano pasirodymo, Lexus bendrovė sukūrė dizainą, sujungiantį prestižinio „trijų dalių“ sedano erdvę ir komfortą bei stilingą ketverių durelių kupė siluetą. Toks derinys pritrauks jaunesnių prabangių automobilių pirkėjų dėmesį. Lexus dizaineriai panaudojo visus naujosios platformos privalumus, įskaitant žemesnį profilį ir ilgį, prilygstantį prestižiniam sedanui su ilgesne važiuoklės baze, kad naujasis LS atrodytų labiau „ištęstas“ ir žemesnis. Lyginant su dabartiniu modeliu, naujosios kartos LS sedanas yra apie 15 mm žemesnis, todėl variklio dangtis ir bagažinė pažemėjo atitinkamai 30 mm ir 41 mm. Naujasis LS – pirmas Lexus sedanas su šešiais šoniniais langais. Be to, pirmąkart Lexus sedane langų rėmai sulyginti su šoninių statramsčių paviršiumi.

Siekiant išlaikyti salono vidaus aukštį esant žemesniam profiliui, naujajame LS įrengtas slankiojamas stoglangis. Unikali verpsto formos grotelių apdaila, kurios pagrindą sudaro tekstūra, besikeičianti įvairiomis apšvietimo sąlygomis, yra intensyvaus darbo su kompiuterinėmis modeliavimo programomis (CAD) ir gausybės atskirų paviršių koregavimo rankiniu būdu vaisius. LS sedanas debiutuoja su penkiais ratlankių dizaino variantais, tarp jų – dvi naujos 19 colių ir trys 20 colių versijos. 20 colių prabangūs ratlankiai išsiskiria blizgia danga, išgauta naudojant galvaninio padengimo technologiją, kuri vadinama purškiamąja metalizacija. Visiems ratlankių dizaino variantams, išskyrus vieną, būdinga tuščiavidurė apvado struktūra, kuri mažina padangų skleidžiamą rezonansinį garsą.

Tradicijų įkvėptas šiuolaikinis komfortas

Kurti naujus prabangaus flagmano standartus – tai ne tik papildyti būdingas ypatybes naujomis. Laikydamiesi omotenashi principo, Lexus inžinieriai siekė sukurti prabanga spinduliuojantį naujojo LS saloną, kuris maloniai nuteiktų keleivius, o vairuotojui leistų pasijusti tarsi partneriui.

„Siūlau tiesiog praverti duris – jūs iš karto intuityviai pajusite, kad prieš jus atsiveria visiškai kitoks interjeras nei bet kurio kito prabangaus automobilio“, – teigė vyriausiasis inžinierius K. Suga. Tai puikiai iliustruoja naujos konstrukcijos sėdynės, įskaitant 28 padėčių elektra reguliuojamas priekines sėdynes su šildymo, vėsinimo ir masažo funkcijomis. Pasitelkiant „valdymo iš vietos“ idėją, organiškos formos prietaisų skydelyje informaciniai ekranai išdėstyti vienodame aukštyje, kad vairuotojas galėtų valdyti sistemas nekeisdamas kūno padėties.

Siekdama sukurti vairuotojui dar patogesnį naująjį LS automobilį, Lexus kūrėjų komanda daug dėmesio skyrė ir galinėms sėdynėms. Ji pritaikė vientisą apgaubiantį dizainą tarp salono vidaus apdailos ir sėdynių atlošų, kad keleiviams būtų patogu išlipti.

Papildomos galinių sėdynių šildymo, vėsinimo ir masažo funkcijos sukuria išskirtinę aplinką. Salone daug laisvos vietos kojoms – tokios erdvės negalėjo pasiūlyti nė vienas ankstesnių kartų LS sedanas. Taip pat galima užsisakyti prabangų sėdynių komplektą, į kurį įtrauktos elektra valdomos priekinės ir galinės sėdynės su taškinio masažo (shiatsu) funkcija ir pakeliamomis kojų atramomis. Be to, šiame komplekte esančią sėdynę už priekinio keleivio sėdynės galima nulenkti iki 48o ir pakelti iki 24o, kad galinis keleivis galėtų patogiau išlipti iš automobilio.

Kadangi naujasis LS sedanas yra žemesnis už ankstesnes versijas, Lexus pirmą kartą įrengė pneumatinę pakabą su įlipimą palengvinančia funkcija. Veikiant šiai funkcijai, kuri aktyvuojama atrakinant automobilį išmaniuoju raktu, automobilis automatiškai pakeliamas ir atidaromos sėdynės šoninės atramos, pasitinkant įlipantį vairuotoją.

Tradicijų ir technologijų sampyna

Apšvietimas ir dėmesys detalėms atskleidžia unikalią LS sedano estetiką. Ieškant naujų vidaus apdailos kūrimo būdų, ir šį kartą buvo atsigręžta į japonų kultūrą. Naujasis sedanas sujungė japonų estetikos tradicijas ir šiuolaikines gamybos technologijas. Tai atspindi Lexus būdingi elementai, pavyzdžiui, dailus salono apšvietimas, įkvėptas japonų žibintų, ir porankiai, kurie atrodo lyg plūduriuotų šalia durelių panelės. Naujajame LS galima pastebėti ir shimamoku medienos rašto įkvėptas naujas detales, sukurtas meniškai suderinus natūralią medieną, rafinuotą japonų šponą ir lazerinio pjovimo technologijas.

Iš naujų apdailos raštų variantų minėtini Art Wood/Organic, Art Wood/Herringbone ir Laser Cut Special. Kitaip nei tiesiasluoksnis shimamoku raštas, naujojo LS raštas yra platesnis, su skersiniais pluoštais ir ryškesniais kontrastais tarp šviesių ir tamsių atspalvių, todėl medinė apdaila atrodo išraiškingesnė.

Tylos garsas arba puiki muzika

Lexus sureguliavo LS sedano išmetamųjų dujų sistemą taip, kad ji skleistų solidesnį garsą, ir pasirūpino, kad važiavimo metu salone viešpatautų tyla. Pritaikyti nauji garso slopinimo būdai leido sukurti dar tylesnę salono aplinką, lyginant su ankstesnių kartų LS modeliais. Triukšmo lygį salone mažina ir aktyvioji garso valdymo sistema: ji fiksuoja į automobilį sklindančio variklio garsus ir slopina atitinkamus dažnius, naudodama atvirkštinės fazės garsą iš garsiakalbių.

Tylus LS sedano salonas – puiki aplinka klausytis muzikos naudojantis standartine premium garso sistema arba erdvinio garso Mark Levinson aparatūra su lubose įmontuotais garsiakalbiais, kuri yra tikras džiaugsmas kokybiškos garso įrangos mylėtojams. Į šios aparatūros komplektą įtraukta patrauklesnė grafinė naudotojo sąsaja. Naujosios kartos nuotlinio valdymo Remote Touch sąsaja imituoja išmanaus telefono veikimą ir palaiko ranka atliktus įrašus. Šalia 12,3 colio navigacijos sistemos ekrano LS sedane kaip papildoma įranga gali būti montuojamas didelis spalvotas projekcinis ekranas (HUD), ant priekinio stiklo tiesiai priešais vairuotoją projektuojantis įvairią informaciją.

Pažangi saugos įranga

Naujasis Lexus LS išsiskiria aukšto lygio pasyviosios saugos įranga, skirta apsaugoti keleivius susidūrimo metu. Be to, LS sedane įdiegta Lexus technologijų, kurios gali padėti išvengti avarijų ar sušvelninti jų pasekmes. LS modelyje bus montuojama originali patobulinta Lexus Safety System+ saugos įranga su pirmąja pasaulyje pėsčiųjų intuityvaus aptikimo funkcija ir aktyviąją vairo kontrole. Kai priešais kelyje aptinkamas pėstysis ir susidūrimas yra neišvengiamas, ši sistema pradeda automatiškai stabdyti LS automobilį, atitinkamai pasukdama vairą, kad būtų apvažiuotas pėstysis ir nenukrypta iš eismo juostos.

Spalvotame projekciniame ekrane vairuotojas gali matyti įspėjamuosius pranešimus. Naujosios kartos LS sedane taip pat įrengta aukšto lygio pagalbinė vairavimo sistema Lexus CoDrive. Ji kontroliuoja vairo valdymą priklausomai nuo vairuotojo ketinimų ir teikia nuolatinę pagalbą važiuojant greitkeliu.

2017 02 20


Atgal