slider

LEXUS PRISTATĖ KONCEPCINĘ SPORTINĘ JACHTĄ

Kaip gimė sportinės jachtos idėja

Prieš kelerius metus Toyota jūrų departamentas pakvietė TMC prezidentą Akio Toyoda paplaukioti kelias dienas prabangia jachta iš naujos Ponam serijos, kurią įmonė ketino greitu laiku pristatyti Japonijos rinkoje. Akio Toyoda, kaip Lexus vairavimo meistrą, sužavėjo turbodyzelinių variklių galia, lengvas valdymas ir ištobulintos korpuso konstrukcijos stabilumas, o kaip Lexus International prekės ženklo rinkodaros direktorius jis atkreipė dėmesį į stilingose ir prabangiose jachtose slypinčias galimybes plečiant Lexus gyvenimo būdo sampratą.
Tai tapo paskata Toyota jūrų departamentui ištirti, kaip premium klasės jachta galėtų padėti Lexus prekės ženklui įsiskverbti į naujas aktyvaus gyvenimo būdo ir pramogų sritis. 2017 m. sausio 12 d. Di Lido saloje, Biskeino įlankoje, Majami Byče (Florida) Lexus pristatė šio projekto rezultatą – veikiantį eksperimentinį Lexus sportinės jachtos pavyzdį.

Dizaino kūrimas

Prašymas sukurti atvirą sportinę 6-8 žmonių vienadieniam poilsiui skirtą jachtą, varomą dviejų galingų Lexus V8 variklių ir išsiskiriančią šiuolaikiniu dizainu bei lengvu valdymu, buvo perduotas Lexus dizaino centrui Toyota City (Japonija). 2015 m. vasarą projektuotojų koncepcijas įvertino vyriausiasis vykdomasis direktorius Tokuo Fukuichi, Lexus International Co. pasaulinio dizaino direktorius ir prezidentas bei vyriausiasis vykdomasis direktorius, vadovaujantis Toyota jūrų departamentui, Shigeki Tomoyama ir koncerno prezidentas Toyoda. „Šis Lexus sportinės jachtos pavyzdys leido mums išsiaiškinti, kaip Lexus dizaino koncepcija gali būti pritaikyta jūriniame kontekste, – teigė Lexus International vykdomasis viceprezidentas Yoshihiro Sawa. – Lexus dizaino centrui šis projektas buvo labai įdomus ir naudingas: jis sužadino mūsų kūrybines galias ir privertė vaizduotę ieškoti naujų dizaino ir gyvenimo būdo idėjų už mums gerai pažįstamo automobilių pasaulio ribų.“

Toyota jūrų departamentas tobulino atrinktą projektą visus 2015 metus, projektuodamas konstrukciją ir visas bortines laivo sistemas. Majamyje pristatyta Lexus sportinės jachtos koncepcija yra vienintelis pagal specialų užsakymą sukurtas egzempliorius, kurio serijinė gamyba nenumatyta. Šio vienetinio modelio gamybą Toyota jūrų departamentas patikėjo Pulaski mieste (Viskonsino valstija, JAV) įsikūrusiai įmonei Marquis-Carver Yacht Group. Ši įmonė yra žinoma savo inžineriniais ir gamybos pajėgumais bei solidžia rankinio darbo su stambiomis kompozicinėmis konstrukcijomis patirtimi.

 

Lexus koncepcinės sportinės jachtos ypatumai

Lexus koncepcinės sportinės jachtos dizaino pagrindą sudaro be siūlių tarpusavyje sujungti viršutinis denis ir išorinis korpusas, kurie įrėmina vidinę laivo erdvę. Kiekviena dalis – vientisas poliuretaninės dviejų komponentų epoksidinės dervos masyvas, armuotas anglies pluošto audiniu. Ši kompozicinė medžiaga vadinama anglies pluoštu sutvirtintu plastiku (CFRP).

CFRP technologija plačiai naudojama gaminant lenktyninius automobilius ir superautomobilius, tokius kaip Lexus LFA, galingus orlaivius, sportines slides ir dviračius, taip pat pasaulinės klasės lenktynines jachtas.

Lexus sportinės jachtos koncepcijoje panaudota unikali CFRP konstrukcija leido „sutaupyti“ apie 1000 kg svorio, lyginant su analogiškomis jachtomis, pagamintomis iš stiklo pluoštu sutvirtinto plastiko (FRP). Pakopinė povandeninė korpuso dalis sumažina vandens pasipriešinimą ir pagerina laivo valdymą plaukiant dideliu greičiu.

Koncepcinėje jachtoje įrengti du 5,0 l V8 benzininiai varikliai, sukurti Lexus RC F kupė, sportiniame GS F sedane ir naujajame grand tour klasės LC 500 montuojamo galingo 2UR-GSE variklio pagrindu.

 Šių variklių galia siekia daugiau nei 885 AG/897 DIN AG/660 kW. Jie su pora hidrauliniu būdu valdomų stacionarių/pakabinamų laivagalio pavarų leidžia išvystyti iki 49 mylių per valandą arba 79 km/h (43 mazgų) greitį. Jachtos švartavimą palengvina laivo priekio valdymo įrenginys su vairasvirte.

Borto sistemas kapitonas stebi ir valdo spalvotame jutikliniame ekrane prie vairalazdės: čia rodomi GPS navigacijos sistemos, paviršiaus radaro ir povandeninio hidrolokatoriaus duomenys, taip pat skaitmeniniai grafikai, apšvietimo nustatymai ir pramoginių sistemų pranešimai. Kapitono sėdynė reguliuojama elektra. Nulenkti jos porankiai virsta atskiromis sėdynėmis šonuose ypatingiems svečiams.

Priekinė keleivių kajutė išsiskiria Lexus prabangia odine apdaila, papildyta detalėmis iš medžio ir stiklo. Kajutės lubų aukštis leidžia atsistoti visu ūgiu. Šešiavietė sofa su stalu ir oro kondicionierius sukuria komfortiškas sąlygas visaverčiam poilsiui.

Kambuze įrengta dviejų degiklių viryklė, kriauklė ir įmontuotas šaldytuvas. Dailiai dekoruotame galjune įrengtas dušas. Integruota pramoginė garso ir vaizdo sistema prijungta prie tinklų (4G Wi-Fi ir WAN). Garsą atkuria Revolution Acoustics garsiakalbiai, paslėpti po lubų plokšte, su Mark Levinson® Reference skaitmeniniu stiprintuvu.

2017 01 18


Atgal