toyota bandmasis vaziavimas
Registruokitės į
bandomąjį važiavimą
toyota serviso ikona
toyota bandmasis vaziavimas
Registruokitės į
bandomąjį važiavimą
toyota serviso ikona
Registracija
techniniam aptarnavimui
toyota serviso ikona
Registracija į
servisą

GT-FOUR istorija

GT-FOUR

Tai – pavadinimas, primenantis galią tikrame pasaulyje – praėjusio amžiaus IX ir X dešimtmečių ralio ikoną. Norint gauti tokį titulą, būtina galia, tikslumas ir patikimumas. Šiandien, praėjus daugiau nei 20 metų nuo Celica GT-FOUR paskutinio pasirodymo ralyje, legenda tęsiasi. Šįkart tai – GR-FOUR – moderni keturių ratų pavaros sistema naujajame GR Yaris.

SĖKMĖ ANT BET KOKIOS DANGOS

Legendinė tada ir dabar – Celica GT-FOUR buvo kuriama ne tik entuziastams mėgautis važiuojant mėgstamais keliais, bet ir siekti aukščiausio lygio automobilių sporto pergalių. Sužinokite svarbiausius garsiojo modelio istorinius faktus.

Keliams skirta Celica ST165 GT-FOUR
1986–1989

Variklis: 2,0 litrų DOHC turbokompresorinis (3S-GTE)
Galia: 185 AG
Sukimo momentas: 249 Nm
Svoris: 1 480 kg
 
ST165 GT-FOUR pagamintas ketvirtosios kartos Celica liftbeko pagrindu. Jame buvo sumontuota nuolatinės keturių ratų pavaros sistema ir tuo metu Japonijoje galingiausias 2,0 litrų variklis. GT-FOUR buvo lengva atskirti iš didesnių priekiniame buferyje įrengtų oro ėmimo angų ir išskirtinių lipdukų. Galiausiai jis tapo puikiu įrankiu, kuriuo komanda Toyota Team Europe (TTE) iškovojo WRC titulą.

Ralio automobilis Celica ST165 GT-FOUR
1988–1991

WRC debiutas: 1988 m. Tour De Corse

Pirmoji WRC pergalė: 1989 m. Australijos ralis
WRC pergalės: 13
WRC taurės: 1990 m. WRC vairuotojų taurė

ST165 Celica GT-FOUR buvo ne tik pirmasis Toyota ralio automobilis su visų ratų pavara, bet ir pirmasis Toyota automobilis, galėjęs varžytis Pasaulio ralio čempionate (WRC) aukščiausiu lygiu. Vairuodamas ST165 GT-FOUR, po stabilaus debiuto 1988 metais ir pirmosios WRC pergalės 1989 metais, Carlosas Sainzas iškovojo 1990 metų WRC vairuotojų taurę.

Keliams skirta Celica ST185 GT-FOUR
1989–1993

Variklis: 2,0 litrų DOHC turbokompresorinis (3S-GTE)
Galia: 225 AG
Sukimo momentas: 304 Nm
Svoris: 1 390–1 520 kg
 
ST185 GT-FOUR buvo grindžiamas penktosios kartos Celica liftbeko baze. Japonijoje šis modelis buvo žinomas kaip GT-FOUR RC, o Europoje – kaip Carlos Sainz Limited Edition. Iš kitų jis išsiskyrė specialios paskirties ventiliacijos anga variklio gaubte, lengvais buferiais ir sunumeruotomis lentelėmis. Homologacijai buvo pagaminti vos 5 000 itin geidžiamų modelio ST185 GT-FOUR vienetų.

Ralio automobilis Celica ST185 GT-FOUR
1992–1994

WRC debiutas: 1992 m. Monte Karlo ralis
Pirmoji WRC pergalė: 1992 m. Safario ralis
WRC pergalės: 16
WRC taurės: 1992, 1993, 1994 m. m. vairuotojų taurės ir 1993, 1994 m. m. konstruktorių taurės
 
ST185 Celica GT-FOUR iki šiol yra sėkmingiausias Toyota ralio automobilis. Per trejus metus laimėta 16 WRC lenktynių, iškovoti trys WRC vairuotojų titulai ir dvi WRC konstruktorių karūnos. Akimirksniu atpažįstamas iš garsaus baltos, žalios ir raudono spalvų Castrol derinio, ST185 GT-FOUR automobilis stilingai vežė Carlosą Sainzą, Juha Kankkuneną ir Didier Auriolį į WRC nugalėtojų pakylą.

Keliams skirta Celica ST205 GT-FOUR
1994–1999
 
Variklis: 2,0 litrų DOHC su turbokompresoriumi (3S-GTE)
Galia: 255 AG
Sukimo momentas: 304 Nm
Svoris: 1 390–1 440 kg
 
Pagaminta išskirtinio fiksuotų priekinių žibintų šeštosios kartos liftbeko pagrindu, Celica ST205 iki šiol buvo galingiausias GT-FOUR modelis. Šis homologuotas modelis, kurio gamyba apsiribojo vos 2 500 automobilių, turėjo lengvą aliumininį variklio gaubtą, patobulintus keturių cilindriukų stabdžius ir papildomas 30 AG, kurias generavo pažangesnis turbokompresorius su tarpiniu aušintuvu. Kokia motyvacija? Iškovoti dar vieną WRC taurę.
Ralio automobilis Celica ST205 GT-FOUR
1994–1997
 
WRC debiutas: 1994 m. Didžiosios Britanijos ralis
Pirmoji WRC pergalė: 1995 m. Tour De Corse
WRC pergalės: 1
WRC taurės: 0
 
Teoriškai ST205 GT-FOUR turėjo visas pergalingas savybes: čempionatų laimėtojų patirtį, geresnę aerodinamiką ir unikalią vėlinimo vengimo sistemą. Deja, išskyrus Auriolio pergalę Korsikos ralyje ir įspūdingą pergalių trejetą (antra, trečia ir ketvirta vietos) Naujojoje Zelandijoje, šio automobilio potencialas nebuvo deramai išnaudotas ir komanda 1998 metais pakeitė modelį į naująją Corolla.