WLTP degalų sąnaudų ir emisijos bandymo procedūra
Pasaulinė darnioji lengvųjų transporto priemonių bandymų procedūra (arba WLTP bandymai) buvo sukurta, kad galėtumėte realistiškai įvertinti transporto priemonės degalų sąnaudas ir CO₂ emisiją, lyginant su ankstesniais bandymais.
WLTP įvadas
Kas yra WLTP?
WLTP bandymai atliekami laboratorijose, kuriose imituojamos realistiškos vairavimo sąlygos (apibrėžtos ES teisės aktų), siekiant išmatuoti degalų sąnaudas, emisijas ir elektromobilio režimu nuvažiuojamą atstumą. Lygindami skirtingų automobilių WLTP įverčius galite tikėtis didesnio tikslumo, pagrįsto įžvalgomis apie našumą, kad įvertintumėte važiavimo galimybes realybėje. Šių reikšmių negalima lyginti su NEDC įverčiais.
WLTP ciklas ir RDE bandymai
WLTP bandymų metu laboratorijoje ant riedančio tako imituojama tipiška kelionė transporto priemone. Tuo jie skiriasi nuo realaus važiavimo emisijų bandymų (RDE), kurių metu matuojami teršalai, išmetami realiomis važiavimo sąlygomis. Abu bandymai papildo vienas kitą.
Kada WLTP pradėta taikyti?
WLTP bandymų procedūra pakeičia ankstesnius NEDC bandymus ir įsigaliojo nuo 2017 m. rugsėjo mėn. iki 2018 m. rugsėjo mėn. visoms naujai registruojamoms transporto priemonėms.
Kaip rasti dabartinius WLTP bandymų rodiklius
Dabartinius Toyota transporto priemonių WLTP bandymų rodiklius rasite mūsų modelių puslapiuose, komplektacijos skyriuje. Savo transporto priemonės WLTP informaciją rasite transporto priemonės atitikties sertifikate.
Ką WLTP reiškia praktikoje?
Išsamūs duomenys apie sąnaudas ir emisijas
WLTP pateikia realistiškesnius nei anksčiau duomenis apie emisijas ir degalų sąnaudas, todėl galima palyginti Toyota transporto priemones su kitų gamintojų automobiliais, išbandytais taikant tą pačią procedūrą, ir su kitomis Toyota transporto priemonės. WLTP rodikliai aiškiau nurodo galimą našumą, todėl jie leidžia priimti geriau informuotus sprendimus dėl pirkimo.
Pritaikyti transporto priemonių sąnaudų duomenys
WLTP bandymų ciklo privalumas yra tas, kad jame atsižvelgiama į jūsų automobilio konfigūraciją, pvz., žiemines padangas arba stoglangį, todėl pateikiami realistiškesni duomenys apie degalų sąnaudas ir emisijas, atsižvelgiant į jūsų transporto priemonės konfigūraciją.
Tikslesni WLTP našumo duomenys
WLTP taikomi griežtesni bandymų parametrai nei ankstesniuose NEDC laboratoriniuose bandymuose, todėl neverta lyginti dviejų bandymų. Pamatysite, kad daugeliui automobilių WLTP sąnaudų ir emisijų rodikliai yra didesni nei nustatyti pagal NEDC procedūrą.
Kuo skiriasi WLTP ir NEDC?
Pagrindinis skirtumas tarp WLTP ir NEDC yra tas, kad WLTP bandymų parametrai yra žymiai realistiškesni vertinant realių sąlygų poveikį transporto priemonės emisijoms, nuvažiuojamam atstumui ir degalų sąnaudoms. Iki 2017 m. pagamintos transporto priemonės reklamuojamos nurodant sertifikuotus NEDC rodiklius.
Dažnai užduodami klausimai
Kodėl atliekami automobilių emisijų bandymai?
Automobilių emisijų bandymai atliekami, nes visiems naujiems elektromobiliams, prieš patvirtinant juos pardavimui, privalomas griežtas oficialus jų CO₂ ir oro kokybės emisijų matavimas.
Kas prižiūri WLTP bandymus?
WLTP bandymų ciklas atliekamas griežtomis sąlygomis valstybinių institucijų patvirtintoje bandymų įstaigoje, stebint valstybės paskirtai nepriklausomai patvirtinimo agentūrai pagal ES teisės aktus.
Kodėl buvo pereita prie WLTP procedūros?
Senoji NEDC procedūra blogiau atitiko realias naudojimo sąlygas, todėl WLTP bandymuose taikomi matavimai žymiai tiksliau parodo realias transporto priemonės sąnaudas.
Ar degalų sąnaudos ir CO2 duomenys atitiks tai, ką galiu pasiekti?
Nors WLTP bandymai pasižymi didesniu vertinimo standartų tikslumu, vairavimo stilius ir tokie veiksniai kaip eismas, automobilio būklė, padangų slėgis, krovinys ir t. t. gali skirtis, todėl realūs jūsų rezultatai vis tiek gali skirtis nuo išmatuotų WLTP.
Ar WLTP bandymų metu matuojami kiti oro teršalai?
Taip, WLTP metu taip pat matuojamas tokių medžiagų kaip anglies dioksidas (CO₂), angliavandenilių (HC), azoto oksidų (NOx) ir kietųjų dalelių (PM / PN) išmetimas.
Kaip dėl eketromobilių ir įkraunamųjų hibridinių elektromobilių?
Elektromobiliams ir įkraunamiesiems hibridams taikomi specialūs WLTP bandymai, atspindintys unikalias jų savybes. Konkrečiau, įkraunamiesiems hibridams WLTP bandymai kartojami kelis kartus, pradedant visiškai įkrautu akumuliatoriumi ir kartojant bandymus, kol akumuliatorius iškraunamas. Kitas vertinimas atliekamas visiškai iškrautu akumuliatoriumi, todėl pateikiamos praktiškos rekomendacijos apie degalų sąnaudas, kurių gali tikėtis vairuotojai.
Sužinokite daugiau apie homologacijos standartus
Daugiau informacijos apie WLTP bandymų skaidrumą pagal Reglamentą (ES) 2017/1151, iš dalies pakeistą pagal Komisijos reglamento (ES) 2023/443 II priedo 5.9 punktą, galite gauti kreipęsi į vietinį prekybos atstovą.
Dabar visos Toyota transporto priemonės atitinka Pasaulinę darniąją lengvųjų transporto priemonių bandymų procedūra (WLTP) Šis naujasis bandymų metodas pagal WLTP pateikia realistiškesnius rezultatus. Degalų sąnaudos, CO₂ ir triukšmo reikšmės, matuojamos kontroliuojamoje aplinkoje naudojant reprezentatyvią masinės gamybos transporto priemonę, pagal Europos teisės aktų, paskelbtų Europos Komisijos, reikalavimus. Tačiau vairavimo elgsena ir kiti veiksniai (pvz., kelio sąlygos, eismas, transporto priemonės būklė, sumontuota įranga, ratai, krovinys, keleivių skaičius ir pan.) gali turėti įtakos degalų sąnaudoms ir emisijoms, todėl faktiniai rezultatai gali skirtis nuo išmatuotųjų.