toyota bandmasis vaziavimas
Registruokitės į
bandomąjį važiavimą
toyota serviso ikona
Registracija į
servisą

Istorija: Supra


LEGENDOS GYVENIMAS

 

Supra. Tai – lotynų kalbos žodis, kuris reiškia „aukščiau“ arba „pralenkiantis“. Jis išties puikiai tinka garsiausiam Toyota sportiniam automobiliui, kurį mylėjo gausybė žmonių. Šiandien, praėjus daugiau nei 16 metų nuo gamybos pabaigos, Supra išlieka sportinių automobilių entuziastų ikona.

IKONOS ĮTAKA

Supra įleido gilias šaknis į populiariąją kultūrą bei visame pasaulyje įkvėpė ir jaunus, ir senus. Anuomet jai atiteko pagrindinis vaidmuo pirmajame Greitų ir įsiutusių filme, ją renkasi Gran Turismo® žaidėjai ir ištisa aistringų automobilių puošybos ir šonaslydžio entuziastų karta.

Supra pirmtaką rasime kitoje ikonoje ir filmų žvaigždėje – gražiajame Toyota 2000GT iš praėjusio amžiaus VII dešimtmečio. Ilgas variklio dangtis, atgal pastumta kabina ir vienaeilis 6 cilindrų variklis su galinių ratų pavara: 2000GT įtaka jaučiama kiekvienoje Supra reinkarnacijai.

EVOLIUCIJA

Per 24 gamybos metus Supra evoliucionavo iš sportiško ir prabangaus Grand Tour klasės automobilio į grynakraujį bei kompromisų nepripažįstantį sportinį automobilį, kurį taip gerai prisimename iš paskutinio praėjusio amžiaus dešimtmečio. Kaip ir daugelio giliausią įspūdį istorijoje palikusių automobilių gerbėjai, Supra entuziastai keturias šio automobilio kartas vadina pagal vidinį važiuoklės kodą: A40, A60, A70 ir A80.

SUPRA SIELA

Kiekvieną Supra kartą jungia aiški gija – du esminiai ingredientai, apibrėžiantys mūsų ikoniškąjį sportinį automobilį, kurio ištakos siekia 2000GT. Tai – sklandus ir sparčiai reaguojantis vienaeilis priekyje sumontuotas 6 cilindrų variklis ir galinių ratų pavara – gryniausias įmanomas vairavimo malonumas.

GENERACIJA: A40
1978-1981

Didesnis ir galingesnis antrosios kartos kupė  Celica Supra A40 išssiskyrė 6 cilindrų varikliu ir prabangia išvaizda. Modelis puikiai tiko sparčiai augančioms Šiaurės Amerikos ir Japonijos GT rinkoms.


GENERACIJA: A60
1981-1986

Celica Supra į Europą įsiveržė su aštria nauja išvaizda, pagrįsta trečiosios kartos kupė Celica. Pleišto formos dizainas, išpūstos galinių ratų arkos, dramatiški iškylieji priekiniai žibintai ir, aišku, galingas variklis leido Supra puikiai įsilieti į praėjusio amžiaus IX dešimtmečio dizaino kultūrą.


GENERACIJA: A70
1986-1993

Su A70 modeliu buvo atskirti Celica ir Supra modeliai. Ant važiuoklės, orientuotos labiau į našumą nei komfortą, buvo sumontuotas visiškai naujas kupė kėbulas. Supra atiteko greičiausio tuometinio japoniško automobilio titulas, kurį jai iškovojo elektroniniu būdu valdoma dviguba daugiasvirtė ir galingų variantų asortimentas, įskaitant 270 AG galios 3.0GT Turbo A.


GENERACIJA: A80
1993-2002

Itin ilgai laukto A80 stilius atidavė duoklę pirmtakui 2000GT. Jis buvo trumpesnis, žemesnis ir platesnis, jo gamyboje panaudotos lengvos medžiagos, leidusios sumažinti svorį 100 kg, palyginti su pirmtaku. Galingas 3.0 litrų darbinio tūrio variklis su dviem turbokompresoriais išvystė iki 326 AG galią. Rezultatas buvo tiesiog sprogstantis: dėl Supra italų ir vokiečių superautomobilių inžinieriai turbūt praleido galybę bemiegių naktų.

„Sportininkai savo galimybių ribas bando olimpinėse žaidynėse, o automobilių gamintojai šiuo tikslu išnaudoja lenktynes, kurių metu iš automobilio išspaudžia viską, stengdamiesi važiuoti dar greičiau. Taip atrandami nauji būdai tobulinti automobilių technologijas.“

Kiichiro Toyoda (Toyota įkūrėjas) 1952

LENKTYNIŲ ŠAKNYS

Pristačius TOYOTA GAZOO Racing’s GR Supra Racing Concept, sąsajos su Toyota GR Supra A90 dar niekada nebuvo tokios akivaizdžios. Tačiau Toyota automobilių sporto svarba keliams skirtų automobilių tobulinimui juntama dešimtmečius.

MISIJĄ VYKDANTIS ŽMOGUS

Už kiekvieno automobilio slypi genialus protas. Naujojo Toyota Supra viziją pirmyn stūmė Toyota veteranas Tetsuya Tada – A90 projekto vyriausiasis dizaineris.

Jis – ralio lenktynininko sūnus, vietoj mangos komiksų skaitęs automobilių žurnalus. Taigi nenuostabu, kad šiandien p. Tada – tikras „benzingalvis“. Sėdėjęs šturmano sėdynėje šalia savo tėvo, jis vėliau įsisuko į ralį ir šiandien su jauduliu prisimena, kaip derino savo pirmąjį automobilį Corolla AE86, kad šis kelyje elgtųsi pagal vairuotojo valią.

1987 metais prisijungęs prie Toyota, p. Tada atsidavė modernios ABS technologijos, skirtos Toyota ralio komandai, kūrimui. X dešimtmečio pabaigoje jo viršininku buvo Isao Tsuzuki – vyriausiasis daugelio Toyota geriausių sportinių automobilių, įskaitant Celica, MR2 ir A80 Supra, inžinierius. Čia jis įgavo platesnių įgūdžių ir patirties, kurios vėliau prireikė kuriant tokius automobilius kaip šeimai skirtas Toyota Raum.

SUPRA SUGRĮŽIMAS

Po daugelio metų galiausiai atėjo išsvajota galimybė: sukurti automobilį, kuris teiktų gryną vairavimo malonumą ir į Toyota vairuotojų gretas grąžintų sportinių automobilių gerbėjus. Tai buvo GT86. Toyota naujasis sportinis automobilis įvairaus meistriškumo vairuotojams leido vėl smagiai leisti laiką už vairo, pasaulio žiniasklaida žarstė šiam modeliui komplimentus už vairavimo grynumą.

Kai GT86 išriedėjo į gatves 2012 metais, ant p. Tada stalo atgulė svarbiausias dokumentų pluoštas. Juo gautas kvietimas, kuriam prireiks visos jo patirties, pasiryžimo ir atkaklumo. Tai buvo galimybė sukurti bekompromisį sportinį automobilį. Tokį, kuris pakiltų į vairavimo malonumo zenitą, kartu į aukštumas grąžinamas gerai praeityje žinomą prekės ženklą.

Supra sugrįžimas.