„Toyota“ Lietuvoje pristato naująjį „Aygo X Hybrid“
„Toyota“ į rinką išleidžia atnaujintą kompaktišką miesto krosoverį „Aygo X“, kuris pirmą kartą šio segmento istorijoje bus siūlomas su visiškai hibridine pavara. Naujojo modelio pardavimai pirmosiose Europos rinkose, taip pat – ir Lietuvoje, prasidės 2025 m. pabaigoje.
Europoje sukurtas ir gaminamas „Toyota Aygo X“ – išskirtinis A segmento krosoveris. Jis jau nusipelnė stilių vertinančių, kompaktiško ir universalaus automobilio ieškančių vairuotojų palankumo, kuriems šis modelis puikiai tinka aktyviam šiuolaikiniam gyvenimo būdui. Tai rodo ir Europoje kasmet augantys pardavimo skaičiai.
Naujausia „Toyota“ hibridinė technologija užtikrina, kad „Aygo X“ pasižymi staigesniu pagreičiu, suteikiančiu dar dinamiškesnį ir efektyvesnį vairavimo pojūtį.
Kompaktiškiausias „Toyota“ hibridas
Naujasis „Aygo X“ pirmą kartą į A segmentą įveda visiškai hibridinę pavarą ir be kompromisų plečia elektrifikaciją iki mažiausio bei prieinamiausio „Toyota“ modelio.
Hibridinės jėgainės privalumai paverčia naująjį „Aygo X“ idealiu miesto automobiliu – jo klasėje mažiausias CO₂ emisijų rodiklis siekia vos 86 g/km (preliminarūs WLTP duomenys, kurių vertės bus patvirtintos galutinės homologacijos metu). Naujasis „Aygo X“ pasižymi energingumu – jame sumontuota ta pati hibridinė technologija kaip ir „Toyota Yaris“.
Lyginant su ankstesne nehibridine versija, bendra hibridinės sistemos galia padidėjo 44 AG ir dabar siekia 116 AG, o tai užtikrina „Aygo X“ miesto vairavimui reikalingą dinamiškumą bei leidžia nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėti greičiau nei per 10 sekundžių.
„Aygo X“ itin manevringas miesto gatvėse – tai lemia „Toyota“ globalios naujosios architektūros (TNGA) GA-B platforma ir žemai įmontuota hibridinė baterija, suteikianti žemą svorio centrą bei itin standų kėbulą. Vos 4,7 m apsisukimo spindulys užtikrina puikų manevringumą net ankštose erdvėse.
Saugumas – kiekvieno „Toyota“ automobilio prioritetas, todėl naujasis „Aygo X“ aprūpintas išsamiu saugumo ir vairuotojo pagalbos sistemų paketu, paremtu „Toyota Safety Sense“ technologija. Šis paketas apima pažangią priešavarinę, eismo juostos laikymosi, kelio ženklų atpažinimo bei naują avarinio sustojimo sistemas ir proaktyvią vairavimo pagalbą. Pirmą kartą „Aygo X“ istorijoje „Toyota Safety Sense“ galės būti atnaujinama belaidžiu būdu, taip užtikrinant nuolatinę aukščiausio lygio apsaugą.
Nepaisant kompaktiškų išorės matmenų, naujasis „Aygo X“ maksimaliai išnaudoja vidaus erdvę – užtikrina aukštą sėdėjimo poziciją bei puikų matomumą. Keturios vietos leidžia keleiviams patogiai keliauti, o 231 litro bagažinės tūrio pakanka tiek kasdieniams poreikiams, tiek didesniam bagažui.
Naujas 7 colių skaitmeninis prietaisų skydelis bei šildymo valdymo blokas suteikia interjerui šiuolaikišką ir rafinuotą išvaizdą. Elektroninis stovėjimo stabdis ir du USB-C įkrovimo lizdai dabar yra standartiniai visose komplektacijose. Aukštesniuose komplektacijos lygiuose siūlomos papildomos galimybės: belaidis išmaniojo telefono įkroviklis, skaitmeninis raktas, elektra valdomi, užlenkiami šoniniai veidrodėliai ir „nanoeX™“ technologija, gerinanti salono oro kokybę.
Debiutuos „Aygo X GR Sport“ versija
Pirmą kartą pristatoma „Aygo X“ modelio „GR Sport“ versija – sportiško dizaino automobilis, užtikrinantis dar labiau įtraukiančią vairavimo patirtį.
„GR Sport“ versijos pavadinimas ir įkvėpimas kilo iš pasaulio čempionatus laiminčios „Toyota GAZOO Racing“ komandos. Ši versija išsiskiria išraiškingu „Mustard“ dviejų spalvų deriniu su kontrastuojančiu juodos spalvos variklio dangčiu.
Jau ir taip drąsios išvaizdos „Aygo X“ priekinės grotelės papildytos išskirtinėmis G formos detalėmis, būdingomis ir kitiems GR šeimos modeliams. Unikalaus dizaino „GR Sport“ lengvojo lydinio ratlankiai taip pat pabrėžia šios versijos išskirtinumą. Salono sportišką atmosferą kuria juodi ir pilki akcentai bei siuvinėti GR logotipai.
„Aygo X GR Sport“ pasižymi didesniu vairavimo malonumu – amortizatoriai ir spyruoklės sureguliuoti taip, kad optimizuotų kėbulo svyravimą ir užtikrintų geresnį automobilio valdymą. Aštresniam valdymui taip pat papildomai nustatytas elektrinis vairo stiprintuvas. Visi šie patobulinimai sukurti siekiant labiau įtraukiančios vairavimo patirties, išlaikant komfortą kasdieniam važinėjimui mieste.
Mažesnis poveikis aplinkai
Šiuolaikiniai pirkėjai vis dažniau renkasi automobilius, atsižvelgdami į jų poveikį aplinkai. Hibridinis „Aygo X“ sukurtas taip, kad būtų itin efektyvus ir atitiktų šiuos lūkesčius.
Be itin efektyvios hibridinės pavaros, svarbus vaidmuo tenka naujų medžiagų naudojimui bei pastangoms mažinti gamybos ir logistikos poveikį aplinkai. Kai kuriems komponentams naudojama dažymo liejimo metu technologija, kai spalva įterpiama tiesiogiai liejimo procese. Tai padeda pasiekti patrauklų estetinį efektą ir mažina CO₂ emisijas, palyginti su tradiciniu dažymu.
Anglies pėdsaką mažina ir perdirbto plastiko bei audinių naudojimas. Iš jų gaminamos inovatyvios sėdynių medžiagos, tokios kaip „SakuraTouch®“, užtikrinančios interjerą be gyvūninės kilmės komponentų.
„SakuraTouch“ sudėtyje – daugiau nei 40 % augalinės kilmės PVC (pagal masės balanso metodą), gaunamo iš medienos plaušo gamybos šalutinių produktų. Šioje medžiagoje, neaukojant patvarumo, taip pat panaudojamos kamštienos atliekos iš vyno gamybos ir perdirbtas PET plastikas. Ši kompozicija CO₂ emisijas gamybos metu sumažina net 95 %, lyginant su natūralia oda.
Be to, „Toyota Motor Manufacturing Czech“ gamykla Koline (Čekija), kurioje surenkamas „Aygo X“, naudoja atsinaujinančią elektros energiją, o optimizuota dalių ir transporto logistika reikšmingai mažina bendrą anglies pėdsaką.
2025-06-02