toyota bandmasis vaziavimas
Registruokitės į
bandomąjį važiavimą
toyota serviso ikona
toyota bandmasis vaziavimas
Registruokitės į
bandomąjį važiavimą
toyota serviso ikona
Registracija
techniniam aptarnavimui
toyota serviso ikona
Registracija į
servisą

„GR Yaris“: gimęs iš Pasaulio ralio čempionato

2015 m. „Toyota“ paskelbus apie savo grįžimą į Pasaulio ralio čempionatą, ralio įkvėpto sportinio automobilio sukūrimo idėja buvo plano dalis. Pagrindinė vizija – remtis aukščiausio lygio tarptautinių varžybų patirtimi bei techninėmis žiniomis ir pritaikyti jas naujam automobiliui, kuris taip pat tiktų ir dalyvavimui varžybose, tačiau būtų pasiūlytas už prieinamą kainą klientams.

Sportinio automobilio, pagaminto vien tik „Toyota“, sukūrimas buvo asmeninis „Toyota“ prezidento Akio Toyoda siekis. Po 2018 m. laimėto WRC, jis suprato, kad laimėjęs automobilis – tai raktas, siekiant pasaulinio pripažinimo kaip tikro automobilių gamintojo.  

„GR Yaris“ – tai automobilis, sukonstruotas nuo nulio ir sukurtas laimėti aukščiausio lygio varžybose. Tai yra antrasis „Toyota“ pasaulinis GR modelis po sėkmingo „GR Supra“ pristatymo 2018 m.

Kuriant automobilį, pagrindiniai iššūkiai buvo susiję su technine patirtimi ir kaip sukurti automobilį, kurį pirktų klientai. Nuo pat pradžių kūrėjų komanda glaudžiai bendradarbiavo su „Tommi Mäkinen Racing“, kad geriau suprastų, kaip galima pasiekti šių tikslų. Tai buvo išsamus ir daug darbo reikalaujantis procesas, davęs puikius rezultatus – sukurtas automobilis idealiai derina tvirtą, lengvą konstrukciją, judrią ir jautrią važiuoklę bei galingą, tačiau kompaktišką variklį su turbokompresoriumi.

Profesionalūs ralio vairuotojai, įskaitant „TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team“ narius, išbandė prototipinius modelius ir pateikė vertingų atsiliepimų. Kaip ekspertas ir pagrindinis bandymų vairuotojas, testavo ir pats Akio Toyoda.

„GR Yaris“ yra sukurtas ant unikalios platformos, apjungiant naują „Toyota“ platformą „GA-B“ (debiutavo naujos kartos „Yaris“ hečbeke) ir galinę dalį, pritaikytą iš „GA-C“ platformos, naudojamos „Corolla“ ir „C-HR“ modeliams. Ralio komandai svarbus buvo automobilio svoris, todėl jis visame automobilyje buvo mažinamas, t.y. kėbulo konstrukcijai buvo naudotas aliuminis, o stogui – kaltinis anglies kompozitas.

Kėbulas yra dar vienas unikalus elementas, norint pasiekti geresnę aerodinamiką: nors ir buvo remiamasi naujuoju „Yaris“ hečbeku, naujasis modelis yra trijų, o ne penkių durų, su žemesne, siaurėjančia stogo linija. Suprojektuota specialiai taip, kad vėjo srautas būtų nukreiptas į didelį gale esantį spoilerį ir taip būtų sukurta papildoma jėga. Kaip ir varžybų automobilyje, apatinės kėbulo formos dėka oro srautas efektyviai nukreipiamas į transporto priemonės šonus.

Variklis visiškai naujas – 1,6 litro trijų cilindrų, su turbokompresoriumi. Tai galingiausias pasaulyje trijų cilindrų variklis, taip pat mažiausias ir lengviausias. Sukurdamas 261 DIN AG ir 360 Nm sukimo momentą, jis atitinka WRC2 techninius reikalavimus ir 100 km / h greitį „GR Yaris“ gali pasiekti vos per 5,5 sekundės ir iki elektroniniu būdu riboto didžiausio greičio – 230 km / h. Jo konstrukcijoje naudojamos tokios pačios savybės kaip ir automobilių sporte – rutulinis guolinis turbokompresorius, didelio skersmens išmetimo vožtuvai ir daugiasrautis alyvos stūmoklio aušinimas.

Vos 1280 kg svoris suteikia „GR Yaris“ puikų svorio ir galios santykį – 4,9 kg / 1 DIN AG.

 Variklio galia yra naudojama naujai „Toyota“ GR-FOUR nuolatinei, elektroniniu būdu valdomai visų varančiųjų ratų sistemai. Dar viena varžybų įkvėpta funkcija suteikia tris važiavimo režimus – „Normal“, „Track“ ir „Sport“ – su skirtingu priekinės / galinės pavaros sukimo momentu.

DIZAINAS

Išorė

„GR Yaris“ erdvė buvo suprojektuota peržengiant charakteristikų ribas, glaudžiai konsultuojantis projektavimo komandai ir kolegoms iš „Tommi Mäkinen Racing“, „TOYOTA GAZOO Racing“ pasaulio ralio čempionato partnerio.

Nors naujasis „Yaris“ hečbekas yra pagrindinė naujojo modelio bazė, vienintelės nepakitusios išorinės dalys – priekiniai žibintai, durų veidrodėliai, galiniai žibintai ir ryklio peleko antena ant stogo. Visa kita buvo perkurta arba pritaikyta taip, kad atitiktų prispaudimo jėgos, aerodinamikos ir stabilumo tikslus.

Bendras automobilio ilgis yra 3 995 mm, 55 mm ilgesnis nei standartinis „Yaris“, o ratų bazė nepasikeitė – 2 560 mm. Naujo dizaino priekis ir galas išsikiša atitinkamai 40 ir 15 mm daugiau, bendras plotis – 1 805 mm (+60 mm), o bendras aukštis – 1 455 mm (-45 mm).

Pagrindinis pokytis – perėjimas nuo penkių durų prie trijų durų kėbulo. „GR Yaris“ yra vienintelis „Yaris“ modelis, naudojantis formatą, tinkantį WRC varžyboms, kur reglamentai numato, jog negalimi jokie pakeitimai ar aerodinaminių elementų pridėjimai prie durų.

Reikalavimas maksimaliai sumažinti pralaidumą ir aerodinamines charakteristikas lėmė automobilio stogo linijos sumažėjimą iki 95 mm galiniame jo taške, lyginant su standartiniu hečbeku. Patobulintas profilis padidino oro srautą, nukreipiamą į spoilerį, sumontuotą ant ralio automobilio bagažinės dangčio, sukuriant papildomą jėgą. Atsižvelgiant į aerodinamines charakteristikas, reikalingas varžybų automobiliams, apatinės kėbulo dalies konstrukcija nukreipia oro srautą iš priekinio rato korpuso į automobilio šonus.

Automobilio priekis išreiškia tvirtą tikslingą jausmą ir išsiskiria firminiu GR „funkcinės matricos“ dizainu. Taktiškas GR ženklelis yra ant apatinių grotelių, priekinių sparnų ir bagažinės dangčio, šalia dešinės pusės LED žibintų.

Dėmesys buvo skiriamas ir automobilio variklio dangčio aerodinamikai, kairės ir dešinės pusės grindų dangčiams bei priešais kiekvieną ratą esančioms detalėms.

„GR Yaris“ galima rinktis iš keturių eksterjero spalvų, atitinkančių „TOYOTA GAZOO Racing“ varžybų spalvas: „Super White“ (standartinė) ir pasirinktinai „White Pearl“, „Emotional Red“ ir „Precious Black“.

Vidus

„GR Yaris“ salono dizainas atspindi automobilio našumą, ypatingai vairuotojo kabinoje.

4,2 colių TFT spalvotas daugiafunkcis ekranas kaip ir standartiniame „Yaris“ modelyje, tačiau turi papildomų funkcijų, susijusių su specifinėmis automobilio savybėmis: yra visų varančiųjų ratų indikatorius, rodantis sukimo momento pasiskirstymą ir režimą, parinktą GR-FOUR sistemai, bei turbo slėgio monitorius. Analoginio tipo matuokliai – balto fono su raudonomis rodyklėmis, kad matomumas būtų aiškus ir staigiai užmetus akį.

Pavarų perjungimo svirtis yra aukštoje vidurinės konsolės padėtyje, pakelta 50 mm ir sumontuota arti vairo bei padedanti vairuotojui greitai perjungti pavaras. Veiksmas yra lengvas su trumpais poslinkiais, padidinantis našumo kokybę. „GR Yaris“ turi mechaninį rankiniu būdu valdomą stovėjimo stabdį, kurį vairuotojas gali naudoti posūkiuose, važiuojant ralio greičio ruožą.

„GR-FOUR“ selektoriaus valdiklis yra nustatytas tiesiai prieš pavarų perjungimą, kad būtų lengva perjungti „Normal“, „Sport“ ir „Track“ režimus.

Interjero apdaila juoda su „Smoke Silver“ apdailos detalėmis aplink durų rankenas, centrinę konsolę, vairą ir šonines oro angas.

Bagažo skyriaus talpa – 174 litrų. Nulenkus galinių sėdynių atlošus yra pakankamai vietos keturių didelių padangų rinkiniui ar dviračiui vežti, o vietoje atsarginio rato, „GR Yaris“ bagažo skyriuje laikomas padangų taisymo rinkinys.

PRIORITETAS – MAŽAS SVORIS

Projektuojant „GR Yaris“, didžiausias dėmesys buvo skiriamas svorio taupymui, siekiant maksimalaus našumo, bet nepakenkiant tvirtumui ir saugumui. Šis griežtas požiūris ypač akivaizdus automobilio konstrukcijoje, maksimaliai naudojant lengvuosius metalus ir medžiagas pagrindinėse srityse. „Toyota“ sėkmė – vos 1 280 kg, o svorio ir galios santykis – 4,9 kg / 1 DIN AG.

Kėbulas

Šiame „Toyota“ modelyje stogas pagamintas iš naujos kaltinės (o ne pluoštinės) anglies medžiagos C-SMC (anglies lakštų liejimo mišinys), kuri 3,5 kg lengvesnė palyginti su plieniniu stogu, ir padėjo nuleisti automobilio gravitacijos centrą.  

Aliuminis naudojamas variklio dangčiui, galinėms ir priekinėms durims, kas leido automobilio svorį sumažinti 24 kg. Kėbulo karkasui iš viso naudojama 10 % aliuminio, ir todėl automobilis sveria apie 38 kg mažiau nei ankstesnės kartos „Yaris“ hečbekas. Sparnuose ir šoninėse dalyse naudojamas plonas lakštinis plienas, o kritinėse vietose – lengvas ir tvirtas aukšto tempimo plienas, užtikrinantis, jog automobilio konstrukcija galėtų saugiai sugerti ir išsklaidyti smūgio jėgas.

Durys su berėmiais langais

 „GR Yaris“ trejos durys – tai elementai, kurių negalima pakeisti ar apkeisti, dalyvaujant WRC varžybose. Nors pagamintos iš lengvo aliuminio, tačiau yra tvirtos ir suprojektuotos su berėmiais langais taip, kad stiklas tvirtai prisitaiko prie kėbulo. Važiuojant  dideliu greičiu, tai pagerina sandarumo efektyvumą ir dėl to nebereikia durų sutvirtinimo.

Naujo dizaino bagažinės dangtis ir lengvas galinis buferis

Bagažinės dangtisdar viena kėbulo dalis, kurios negalima pakeisti varžyboms – buvo pertvarkytos taip, kad atitiktų „GR Yaris“ apatinę stogo liniją ir trijų durų kėbulo formą. Tiek vidinė, tiek išorinė dalys pagamintos iš aliuminio taip dar labiau sumažinant automobilio masę.

Galinis bamperis pagamintas iš TSOP („Toyota Super Olefin Polymer“), medžiagos, kuri leidžia pagaminti plonesnę konstrukciją, todėl svoris sumažėja 38 %. TSOP taip pat tausoja aplinką, nes yra lengvai perdirbamas.

„GR Yaris Circuit“ komplektacijai priklauso lengvi kaltiniai lengvojo lydinio ratlankiai su labai tvirtais stipinais, kurie dar labiau sumažina bendrą automobilio svorį.

JĖGOS PAVAROS

Pagrindinis „GR Yaris“ variklio reikalavimas buvo sportinis agregatas, užtikrinantis nepaprastą, galingą pagreitį ir džiuginantį nepertraukiamos galios pojūtį, atitinkantį automobilio „GR“ pavadinimą. Rezultatas – naujas, linijinis trijų cilindrų variklis, pasižymintis universalumu, leidžiančiu patogiai važiuoti tiek kasdien, tiek dalyvaujant varžybose.

1 618 cm3 12 vožtuvų variklis atitinka WRC 2 (anksčiau R5) taisykles po „Toyota“ derybų su sporto šakos valdžia, kada buvo sutarta leisti naudoti trijų cilindrų formatą. Plėtrai vadovavęs Atsunori Kumagaya paaiškino: „Mes pirmenybę teikėme šiam varikliui dėl jo lengvo svorio ir kompaktiško dydžio, kas leido jį lengvai sumontuoti ir lengviau išgauti energiją. Iš tikrųjų, šis variklis – didžiausio pajėgumo ir galingiausias trijų cilindrų variklis, kuris šiuo metu gaminamas, tuo pačiu mažiausias ir lengviausias. Didžiausia jo galia yra 261 DIN AG / 192 kW, esant 6500 aps./min., o didžiausias 360 Nm sukimo momentas tiekiamas nuo 3000 iki 4600 aps./min. – našumas lygus 2,0 l varikliui su turbokompresoriumi.

„GR Yaris“ yra lengvas kaip B segmento automobilis (svoris 1 280 kg), tačiau galia yra panaši į „C“ segmento modelių. Įsibėgėjimas nuo 0 iki 100 km / h pasiekiamas per 5,5 sekundės, o didžiausias greitis elektroniniu būdu ribojamas iki 230 km / h.

Kūrėjų komanda pasinaudojo savo „TOYOTA GAZOO Racing“ kolegų žiniomis ir patirtimi, kad maksimaliai padidintų variklio galimybes, pritaikydama daugybę iš automobilių sporto sukurtų technologijų, kurios padėtų jiems pasiekti savo tikslus, t. y., rutulinis guolinis turbokompresorius, didelio skersmens išmetimo vožtuvai ir daugiasrautis alyvos stūmoklio aušinimas.

Konstrukcija

Būdamas labai našus, naujasis variklis taip pat pritaikytas lengvam svoriui, yra greito degimo, labiau aušinamas, puikiai valdomas ir efektyviai naudoja degalus.

Nors tai yra sportinis variklis, naujasis agregatas gali naudoti bendrus „Toyota TNGA“ komponentus ir technologijas, įskaitant didelio tvirtumo švaistiklius, lengvos konstrukcijos stūmoklius, paskirstymo veleną ir aukštos įtampos uždegimo ritę.

Variklyje esantis turbokompresorius turėjo būti pakankamai galingas, kad susidorotų su didele galia, tačiau naudojant didelio darbinio tūrio variklį būtų rizikuojama  sumažinti našumą dėl turbokompresoriaus vėlavimo. Priimtas sprendimas – naudoti dilimui atsparius sandarinimo tarpiklius ir rutulinį guolį, siekiant pagerinti kompresoriaus efektyvumą ir sumažinti trintį. Turbokompresorius yra integruotas į išmetimo kolektorių, sumažinant svorį, o kontroliuojant išmetamųjų dujų apylankos dujas siekiama pagerinti katalizatoriaus įšilimo efektyvumą. Valdymas buvo patobulintas, kad turbokompresoriaus  efektyvumą būtų galima visiškai išnaudoti esant mažam oro srautui, kas prisidėtų prie puikios greitėjimo reakcijos.

Vandeniu aušinamas alyvos aušintuvas, taupant svorį, yra pagamintas iš aliuminio, ir užtikrinantis aukštą šilumos mainų efektyvumą. Įrenginys sumontuotas prieš pagrindinį alyvos filtrą, todėl yra mažesnė rizika pašalinėms medžiagoms, esančioms alyvoje, patekti į guolį. Prisitaikant dideliam galingumui, variklio aušinimo sistema naudoja diržu varomą didelio našumo vandens siurblį. Alyvos aušintuvas yra vandens siurblio išleidimo angoje, o tai pagerina jo aušinimo našumą ir efektyvumą.

Nauja įsiurbimo sistema

Sukurta nauja įsiurbimo sistema, tinkanti didelio galingumo varikliui ir sukurianti sportišką garsą. Kadangi akumuliatorius sumontuotas bagažo skyriuje, yra vietos dideliam oro filtrui, kuris padeda sumažinti žemo slėgio nuostolius. Įrenginio talpa yra 10,8 litro, jame yra puikios garsą sugeriančios pluošto medžiagos. Filtre naudojama nauja popieriaus ir pluošto mišinio konstrukcija, kuri efektyviau surenka dulkes ir sumažina mažo slėgio nuostolius. Oro ir skysčių atskyrimo konstrukcija neleidžia vandeniui ar sniegui patekti į sistemą.

„Stop-start“ sistema

Variklyje sumontuota „Stop-start“ sistema automatiškai sustabdo variklį, kai transporto priemonė sustoja, o pavarų padėtis perjungiama į neutralią padėtį. Variklis sklandžiai ir automatiškai užvedamas, kai vairuotojas paspaudžia mygtuką ir sankabos pedalą. Sistema sumažina degalų sąnaudas ir išmetamų teršalų kiekį.

Variklio garsas

Sportiškas variklio garsas yra pagrindinė GR vairavimo patirties dalis. „GR Yaris“ efektą sustiprina garso valdymas, nukreiptas per garso sistemos stiprintuvą, siekiant pagerinti variklio garso kokybę. Aktyvi triukšmo kontrolės sistema naudoja mikrofoną, kad nustatytų variklio sukimosi keliamą triukšmą; triukšmo slopinimas apskaičiuojamas kompiuterio pagalba ir išvedamas per automobilio garso kolonėles.

NAUJA „GR-FOUR“ VISŲ VAROMŲJŲ RATŲ SISTEMA

Naujoji GR-FOUR sistema yra pirmoji originali sportinė visų varančiųjų ratų sistema, kurią „Toyota“ kūrė 20 metų. Sukurta specialiai „GR Yaris“ automobiliui, ji valdo transporto priemonės padėtį ir leidžia automobilio galią realizuoti, esant dideliam sukibimui ir posūkiui, nepaisant kelio paviršiaus kokybės.

Visą važiavimo laiką veikianti sistema yra paprastos konstrukcijos ir mažos masės – lengvesnė už alternatyvias dvigubo sujungimo ar centrinio diferencialo sistemas. Veikimas valdomas elektroniniu būdu, vairuotojas, atsižvelgiant į savo pageidavimus, gali pasirinkti tris važiavimo režimus.

Galimos režimo parinktys: 50:50 „Track“ režimas, tinkamas greitai važiuoti bet kokiomis kelio sąlygomis, tiek sausu keliu, tiek esant sniegui; 30:70 „Sport“ režimas, pagal kurį pirmenybė teikiama galinių varančiųjų ratų charakteristikoms; ir 60:40 „Normal“ režimas (numatytasis režimas), tinkamas kasdienai.

„GR Yaris Circuit“ komplektacijoje yra priekiniai ir galiniai „Torsen“ riboto slydimo diferencialai, kurie užtikrina geresnį našumą posūkyje ir sukibimą, valdant kairės ir dešinės pavaros sukimo momento pasiskirstymą priekinėse ir galinėse ašyse.

NAŠUMAS: SVARBIAUSIA KĖBULAS IR VAŽIUOKLĖ

Didelio standumo kėbulas

Labai standus kėbulas – buvo vienas iš pagrindinių „GR Yaris“ reikalavimų, labai svarbus jo valdymui ir vairuotojo atlygiui.

Norint pasiekti norimą standumo lygį, naudojama žymiai daugiau suvirinimo taškų, ypač tose vietose, kur jie gali sustiprinti sujungimus. Iš viso taškų yra 4 175, ir tai yra 259 daugiau nei „Yaris“ hečbeke. Dar daugiau naudos gaunama plačiai naudojant konstrukcinius klijus, kurių pagalba padidinamas jungčių tvirtumas tarp komponentų, kas padidina puikų automobilio valdymo stabilumą lenkiant, vairo grįžtamąjį ryšį ir vairuotojui suprantamą sukibimo pojūtį. Iš viso naudojama 35,4 m klijų, 14,6 m daugiau nei naudojama standartiniame „Yaris“ modelyje.

Norint geriau paskirstyti svorį priekyje / gale, akumuliatorius patalpintas po krovinių skyriaus, esančio gale, grindimis.

Pakaba

Priekinė pakaba yra nauja „MacPherson“ statramsčio konstrukcija, lengva ir didelio standumo, kuri maksimaliai padidina padangų sukibimo potencialą.

Reikalavimas pakabai – kad ši visą variklio galią sutelktų į kelią ir maksimaliai padidintų padangų galimybes posūkiuose, nepaisant, koks paviršius. Dėl to vairuotojas gali valdyti automobilį ir būti užtikrintas, kad šis ištikimai atliks viską taip, kaip reikia.

Norėdami padidinti padangų sukibimo galimybes, buvo patobulinta pakabos geometrija ir nustatymai.

Nauja iš GA-C sukurta platforma leido sukurti specialią galinės pakabos sistemą, kuri atitiktų „GR Yaris“ našumo tikslus, pritaikant visus varomus ratus ir pasiekiant aukštą judrumo bei stabilumo lygį. Kaip ir priekinės pakabos atveju, konstrukcija pasižymi lengvu svoriu ir dideliu standumu bei orientuojasi į maksimalų padangų sukibimą. Sistema padeda tvirtai remtis galinėmis padangomis, o puikus laikymasis ant kelio užtikrina tvirtesnį šoninį judėjimą  bei judėjimą posūkyje, o tai yra pagrindinė transporto priemonės valdymo ir lankstesnio vertikalaus judėjimo jėga.

Ratai ir padangos

Standartiškai „GR Yaris“ modelyje montuojami 18 colių lieti lengvojo lydinio ratlankiai, kurių stipinų forma atspindi tradicinio japoniško kardo linijas.

Padangos – 225 / 40R18 „Dunlop SP Sport MAXX 050“. „GR Yaris Circuit Pack“ komplektacijai priklauso lengvesni, 10 stipinų kaltiniai lengvojo lydinio BBS ratlankiai, su „Michelin Pilot 4S“ aukšto našumo padangomis, sukurtomis papildomam sukibimui užtikrinti, kad važiavimo stabilumas ir valdymas būtų greitas.

Valdymas

Vairo mechanizmas sukurtas taip, kad valdymas būtų puikus ir turėtų linijinį grįžtamąjį ryšį – taip vairuotojui leidžiant jausti puikų ryšį su automobiliu ir keliu. Vairo kolonėlė yra ne tik sustiprinta, bet ir pagaminta iš aliuminio, taip sutaupant svorio.

Našumas dar labiau sustiprinamas, sumažinant vėlavimą, iki kol įsijungia vairavimo pagalbos sistema vairuotojui pasukus ratus.Veikimas greitas ir vikrus, tinkamas sportiniam automobiliui.

IDEALIOS VAIRAVIMO PADĖTIES PROJEKTAVIMAS

Ideali padėtis prie vairo yra pagrindinė „GR Yaris“ vairavimo patirties dalis, suteikianti vairuotojui jausmą, kad šis – neatsiejamai susijęs su automobiliu ir keliu, ir gali pasitikėti savimi, mėgaujantis visomis automobilio galimybėmis. Važiuoklės, vairo mechanizmo, padangų ir stabdžių atsakas, perduodamas per vairuotojo sėdynę, vairą ir pedalus, bei sėdynės savybės, palaikančios kūną, prisideda prie to, kad vairuotojas jaustųsi valdantis savo transporto priemonę pats vienas.

Sėdynių dizainas

Priekinės sportinės sėdynės užtikrina aukštą poziciją, todėl galima išlaikyti stabilią laikyseną net važiuojant sportiniu važiavimu. Sėdynių rėmai yra ir lengvo svorio, ir labai standūs. Minkštųjų dalių medžiaga pasirinkta taip, kad užtikrintų stabilų paviršių ir efektyvią slėgio sklaidą, kad vairuotojui būtų lengviau ir patogiau išlaikyti gerą laikyseną. Vairuotojo sėdynėje yra didelis aukščio, priekio ir galo bei sėdynės atlošo kampo rankinio reguliavimo diapazonas. Kad trijų durų „GR Yaris“ modelyje būtų lengviau patekti į galą, priekinės sėdynės turi padidintą pasvirimo į priekį kampą. Du galiniai sėdynių atlošai turi 60:40 sulankstymo funkciją ir yra „ISOFIX“ vaikų sėdynių tvirtinimo taškai su viršutiniais laikikliais.

Vairas

Trijų stipinų GR sportinis vairas dengtas lygia oda ir yra suformuotas su išskirtiniu skerspjūviu, kuris patogiai priglunda prie vairuotojo delno, lengvai valdomas ir yra tinkamas sportiniam vairavimui, išlaikant

gerą padėtį. Stipino padėtis nustatyta palaikyti patogią važiavimo padėtį, galimas platus rankinio reguliavimo diapazonas.

Sportiniai pedalai

Kuriant vairavimo padėtį buvo atsižvelgta į pedalų dydį, formą, padėtį ir kampą, siekiant užtikrinti „GR Yaris“ automobilio kokybės jausmą ir valdymą. Su išgręžtu aliuminio paviršiumi, jie yra 45 mm pločio ir yra išdėstyti taip, kad atitiktų sportinio vairavimo techniką.

Pedalo padėtis, kaladėlės kampas ir spaudimo kampas buvo apskaičiuoti pagal vairuotojo klubo tašką, kad būtų galima kuo geriau valdyti. Vairuotojas taip pat gali naudoti pedalus paprasčiausiai tiesdamas kulkšnį, nejudindamas kulno padėties.

Sankabos pedale maksimali spaudimo jėga buvo nustatyta didesnė, kad būtų pasiektas sportinio automobilio grįžtamasis ryšys ir jausmas.

ASORTIMENTAS IR ĮRANGA

„GR Yaris“ įranga puikiai užtikrina našumą, saugumąs, komfortą ir patogumą. Tačiau savininkai, norėdami labiau išpildyti savo poreikius, gali rinktis iš dviejų komplektacijų – „Convenience“ arba „Circuit“.

„GR Yaris“ turi 18 colių 15 stipinų lengvojo lydinio ratlankius su „Dunlop SP Sport MAXX050“ padangomis. Elektra valdomi durų veidrodėliai turi automatinio užlenkimo funkciją ir yra juodo korpuso, išorė išsiskiria dvigubomis išmetimo angomis, ryklio peleko antena, juodu galiniu spoileriu, anglies pluošto stogu, galiniu tamsintu stiklu, GR ženkliuku ir GR apatinėmis grotelėmis. Automatiniai LED priekiniai žibintai turi adaptyviąsias tolimąsias šviesas, o priekiniai rūko žibintai – taip pat LED technologijos.

Salone priekinės sportinės sėdynės yra apmuštos versta oda (zomša), išsiskiriančios kontrastingomis raudonomis siūlėmis ir GR logotipais, integruotais galvos atramose. GR ženkliukas – taip pat kiliminėse dangose ​​ir ant trijų stipinų, odinio sportinio vairo. Daugiafunkcinė sistema turi 8 colių jutiklinį ekraną, DAB priėmimą, „eCall“, išmaniojo telefono integravimą per „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“, USB lizdą ir 6 garsiakalbius. Taip pat yra dviejų zonų oro kondicionierius, „Smart entry“ ir „Push Start“ sistema, automatiškai pritemstantis galinio vaizdo veidrodėlis, santykiu 60:40 sulankstomos galinės sėdynės ir automatiniai priekinio stiklo valytuvai.

„Convenience“ komplektacija išsiskiria „JBL“ 8 garsiakalbių aukščiausios kokybės garso sistema, palydovine navigacija, salono apšvietimu, „head-up“ ekranu ant priekinio stiklo, priekiniais ir galiniais parkavimo jutikliais, „Blind Spot“ monitoriumi ir galinio skersinio eismo perspėjimo sistema.

„Circuit“ komplektacijoje pagrindinis dėmesys skiriamas eksploatacinėms savybėms, t.y. priklauso GR pritaikyta pakaba ir vairo mechanizmas, priekiniai ir galiniai „Torsen“ riboto praslydimo diferencialai, 18 colių kaltiniai lengvojo lydinio ratlankiai su „Michelin Pilot 4S“ padangomis, išskirtinis variklio dangtis ir raudoni stabdžių suportai su GR logotipu.

SAUGUMAS IR RYŠYS

Toyota Safety Sense”

„GR Yaris“ stiprioji pusė – kėbulo konstrukcija, sukurta deformuoti, sugerti ir išsklaidyti smūgines jėgas susidūrimo atveju, apsaugant keleivio erdvės vientisumą. Kaip ir visuose naujuose „Toyota“ automobiliuose, čia esantis „Toyota Safety Sense“ saugos paketas taip pat aprūpina automobilį daugybe aktyvaus saugumo ir pagalbos vairuotojui sistemomis, kurios gali padėti užkirsti kelią dažniausiai pasitaikančioms avarijoms.

Saugos paketas pasižymi naujausiais sistemų funkcionalumo pasiekimais: „Pre-Collision“ sistemos galimybė aptikti pėsčiuosius automobilio kelyje tiek važiuojant dieną, tiek naktį, taip pat dviračių vairuotojų aptikimas dienos metu.

„PCS“ taip pat turi posūkio kertant priešpriešinio eismo srautą pagalbos sistemą, kuri veikia, kai važiuojama nuo 10 iki 25 km / h greičiu.

Išmanioji adaptyvioji pastovaus greičio palaikymo sistema veikia ir dideliu, ir mažu greičiu, automatiškai pritaikydama transporto priemonės greitį, atsižvelgiant į eismą. Įjungus sistemą, ji veiks iki tol, kol vairuotojas paspaus sankabą, kad pakeistų pavarą. Norint paleisti sistemą iš naujo, vairuotojui tiesiog reikia dar kartą paspausti ACC mygtuką.

Nukrypimo iš važiuojamosios juostos įspėjimo sistema padeda užkirsti kelią „GR Yaris“ netyčia nukrypti nuo eismo juostos, eismo juostos stebėjimo sistema automatiškai išlaikys transporto priemonę važiuojamosios juostos centre, atpažįstant ir stebint kelio ženklus ir kelio pakraščius (bortelius, žolę ar žemę). „Toyota Safety Sense“ taip pat turi pagalbinę kelio ženklų atpažinimo sistemą ir automatines tolimąsias šviesas, maksimaliai padidinančias LED žibintų apšvietimą, nerizikuojant apakinti priešpriešais važiuojančių eismo dalyvių.  

Tam, kad „GR Yaris“ vairuotojas saugiai galėtų manevruoti kelyje, papildomai prie „Convenience“ komplektacijos galima pasirinkti aklosios zonos monitorių ir posūkio kertant priešpriešinio eismo srautą pagalbos sistemą, bei priekinius ir galinius parkavimo daviklius. Standartiškai „GR Yaris“ komplektuojamas su atbulinės eigos kamera.

Multimedija ir jungiamumas

Daugialypės terpės sistema valdoma 8 colių ekranu, sumontuotu aukštai prietaisų skydelyje ir turinčiu mygtukus bei jutiklinio ekrano valdiklius, bei savo grafikoje išsiskiriantis GR logotipu.

Standartiškai teikiamas išmaniųjų telefonų ryšys per „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“, leidžiant vairuotojui ar keleiviui sinchronizuoti savo telefoną su sistema, kad būtų galima tiesiogiai pasiekti muziką, programas, funkcijas ir skambučius. Standartinėje komplektacijoje – 6 garsiakalbiai; 8 garsiakalbių aukščiausios kokybės „JBL“ sistema galima renkantis „GR Yaris Convenience“ komplektaciją, kartu su palydovine navigacija. Standartinėje komplektacijoje yra „Bluetooth“ ir USB lizdas.

Europoje „GR Yaris“ turi „eCall“ sistemą, kuri automatiškai pagalbos operatoriui praneš automobilio vietą, įvykus avarijai, jei smūgio metu iššaus oro pagalvė. Automobilyje taip pat yra SOS mygtukas, kuriuo galima susisiekti su skambučių centru ir iškviesti skubią pagalbą. Jei transporto priemonė yra pavogta, ją galima susekti ir rasti jos vietą, susisiekus su „Toyota Smart Center“.

2020-12-22