toyota bandmasis vaziavimas
Registruokitės į
bandomąjį važiavimą
toyota serviso ikona
toyota bandmasis vaziavimas
Registruokitės į
bandomąjį važiavimą
toyota serviso ikona
Registracija
techniniam aptarnavimui
toyota serviso ikona
Registracija į
servisą

Toyota RAV4: penkios inovacijų ir pasiekimų kartos, kurių pasauliniai pardavimai siekia 10 milijonų

 „RAV4“ įsiliejo į „Toyota“ modelių gretas, pasiekusių aštuonių nulių skaičių. Geriausiai parduodamų visureigių skaičiai šių metų vasario pabaigoje sudarė 10 milijonų, apimančių penkias transporto priemonių, pagamintų nuo 1994 m., kartas.

Kaip pasaulinis „Toyota“ modelis, RAV4 nuo pat jo pristatymo ėmė stiprėti. Išradęs naujo tipo kompaktiškų, judrių, pramoginių visureigių rinkos segmentą, jis ir toliau nustatė standartus, o pardavimai pasiekė naujas aukštumas.  2019 m. „RAV4“ buvo ne tik perkamiausias pasaulyje visureigis, bet ir ketvirtas perkamiausias lengvasis automobilis. Stipriausia rinka yra Šiaurės Amerika, jos metiniai pardavimai siekia daugiau nei pusę milijono (2019 m. – 535 000), po jos eina Europa (133 000) ir Kinija (127 000). Europoje „RAV4“ pardavimų apimtys nuo 1994 m. pasiekė daugiau nei du milijonus, o naujausias, penktosios kartos modelis, pristatytas 2019 m. pradžioje, nustatė naują metinį rekordą – daugiau nei 130 000 vienetų.

Šiais metais „RAV4“ asortimentas pradės naują raidos etapą, kai pasirodys naujasis „RAV4 Plug-in Hybrid“, klientams siūlantis dar  didesnį vairavimo su elektra potencialą.

Pirma karta, 1994 – 2000

 

 „RAV4“ debiutavo 1994 m. kaip pirmasis pasaulyje miesto visureigis, pradėjęs naujo rinkos segmento, kuriam buvo lemta tapti automobilių pasaulio centru, pradžią. Savo originalia forma jis buvo kompaktiškų proporcijų trijų durų modelis, kurio ilgis buvo vos 3,69 m. Galia 129 DIN AG, 2,0 litro benzininis variklis, o transmisija užtikrino nuolatinę visų varančiųjų ratų pavarą, tačiau be paskirstymo dėžutės, būdingos įprastiems, tvirtiems visureigiams. Kitos naujovės, kurioms buvo lemta tapti norma, buvo lengvas kėbulas ir nepriklausoma galinė pakaba. Kompaktiškas „RAV4“ dydis ir aukšta vairavimo padėtis leido lengvai manevruoti, tuo tarpu jo vikrus valdymas ir keleivių patogumas labiau atitiko hečbeką nei AWD transporto priemonę. 1996 m. asortimentas buvo išplėstas įtraukiant penkių durų versiją (ilgis 4,1 m) ir galimybę rinktis priekinę dviejų ratų pavarą.

Antra karta, 2000 – 2006

 

Antroji RAV4 karta buvo sukurta remiantis „Toyota“ įgyta patirtimi. Konstruotas ant naujos platformos, tiek trijų, tiek penkių durų versijos buvo šiek tiek ilgesnės – atitinkamai +5,5 ir + 4cm. Buvo pasiūlyti du benzininiai varikliai: 123 DIN AG 1,8 litro ir 150 DIN AG 2,0 litro. 2001 m. pirmą kartą RAV4 buvo pasiūlyta dyzelinė galia – 2,0 litro D-4D tiesioginio įpurškimo agregatas, turintis 116 DIN AG.

Trečia karta, 2006 – 2012

 

 „RAV4“ vėlgi pasinaudojo visiškai nauja trečiosios kartos platforma, kuri rinką pasiekė 2006 m. Trijų durų kėbulo modelis buvo nutrauktas, o penkių durų automobilio dydis smarkiai išaugo – tai atspindėjo pasikeitusius klientų pageidavimus ir reikalavimus. Naujasis modelis iš viso buvo 19 cm ilgesnis, o ilgosios ašies bazė taip pat buvo gaminama pardavimui JAV ir Rusijoje. Variklio pasirinkimas taip pat buvo išplėstas: jame buvo 2.0, 2.4, 2.5 ir 3.5 (V6) benzininiai agregatai, taip pat naujas 2,2 litro dyzelinas. Šis modelis taip pat pažymėjo naujos „Toyota“ visų varomų ratų sistemos su elektroniniu būdu valdoma jungtimi, kuri automatiškai veikė pagal transporto priemonės greitį, droselio veikimą, vairavimo kampą ir G jėgas. „RAV4“ galimybės buvo toliau tobulinamos pirmą kartą pritaikius „Downhill Assist Control“ ir „Hill-start Assist Control“.

Ketvirta karta, 2013 – 2018

 

Ketvirtos kartos „RAV4“ pristatytas 2013 m. „Toyota“ visoms pasaulio rinkoms suteikė standartinę bazę, o transporto priemonės ilgis vėl išaugo – 23,5 cm. Varomąja jėgos pavara buvo 2,0 ir 2,5 litro benzininiai bei 2,0 ir 2,2 litro dyzeliniai varikliai. Pažangesnė AWD technologija buvo pristatyta su nauja intelektualia dinaminio sukimo momento valdymo sistema ir dar dviem naujomis funkcijomis: posūkio kontrolės ir sportinio vairavimo režimu. 2016 m. „RAV4“ padarė radikaliausią savo tobulinimą, pristatydamas pirmąją pilną hibridinę versiją. Pirmasis „Toyota“ kompaktiškas hibridinis visureigis pasiūlė bendrą 197 DIN AG galią, užtikrindamas vienodą pagreitį nuo 0 iki 100 km/h tik per 8,3 sekundės, degalų sąnaudos – 4,9 l/100 km, CO2 išmetimas – net nuo 115 g/km

Penkta karta, nuo 2018

 

Penktosios kartos „RAV4“ buvo pristatytas 2018 m. Europoje paleistas 2019 m. pradžioje. Tai buvo pirmasis visureigis, pastatytas ant „Toyota New Global Architecture“ platformos, teikiantis esminę naudą saugos ir dizaino srityse. Kaip hibridinis asortimentas Vakarų Europoje, jis perėmė ketvirtosios kartos „Toyota“ hibridinę technologiją kartu su nauju 2,5 litro „Dynamic Force“ hibridiniu varikliu, pasižyminčiu dideliu galios, reagavimo ir efektyvumo padidėjimu. Dėl to jo kuro ekonomija ir išmetamųjų teršalų kiekis yra geriausios savo klasėje. 2020 m. penktoji karta imsis tolesnių techninių naujovių pristatydama pirmąjį „RAV4 Plug-in Hybrid“. Tai bus galingiausias RAV4, turintis 306 DIN AG ir greitą pagreitį, tačiau tuo pačiu užtikrinantis ypač mažas išmetamo CO2 kiekį ir degalų sąnaudas.

2020 04 15