toyota bandmasis vaziavimas
Registruokitės į
bandomąjį važiavimą
toyota serviso ikona
toyota bandmasis vaziavimas
Registruokitės į
bandomąjį važiavimą
toyota serviso ikona
Registracija
techniniam aptarnavimui
toyota serviso ikona
Registracija į
servisą

Toyota sportinių automobilių istorija – MR2

1984 m. laidos MR2 istorija iš tiesų prasidėjo nuo 1976 m. dizaino projekto, kuriuo buvo užsimota sukurti smagų vairuoti ir ekonomišką automobilį – labai panašų į ankstesnįjį Sports 800. Bėgant metams, pradinis projektas išsirutuliojo į sportinį automobilį. Taip atsirado mažas dvivietis automobilis su centre įrengtu varikliu, kuris prisijungė prie didesnių savo brolių – Celica ir Supra.

MR2 išsiskyrė kompaktišku ir praktišku kėbulu, manevringumu, sportišku valdymu ir greitai į komandas reaguojančiu varikliu. Negalima nepaminėti ir į papildomą komplektaciją įtraukto T-bar tipo atidaromo stogo, kuris leido patirti važiavimo po atviru dangumi malonumą. MR2 buvo vairavimo kaip smagios pramogos simbolis. MR2 su centre įrengtu varikliu buvo pirmasis tokios konfigūracijos japoniškas masinės gamybos automobilis. Šis Toyota mažylis susilaukė visuotinio žiniasklaidos pripažinimo ir 1984 bei 1985 m. pelnė prestižinį Japonijos metų automobilio titulą.

Po penkerių metų rinkoje pasirodė antrosios kartos modelis. Iš savo pirmtako jis paveldėjo centre montuojamo variklio konfigūraciją ir tokį pat linksmą charakterį, tačiau buvo orientuotas į aukštesnį rinkos segmentą. Dėl platesnio kėbulo, egzotiškesnės išvaizdos, aukštesnės klasės salono įrangos ir didesnį komfortą užtikrinančių patobulintų važiavimo charakteristikų MR2 tapo dar populiaresnis. Turėdamas tokį solidų pagrindą, antrosios kartos MR2 rinkoje išsilaikė ir buvo paklausus dar ištisus dešimt metų.

Nors trečiosios (ir paskutiniosios) kartos modelis buvo pavadintas tuo pačiu pavadinimu (Japonijoje – MR-S), tačiau iš tiesų jis netiesiogiai pakeitė savo pirmtaką. Buvo atsisakyta ankstesniajam modeliui būdingo brandesnio charakterio bei platesnių formų ir pasiūlytas mažesnis, lengvesnis bei pigesnis rodsteris su sulankstomu stogu. Naujasis MR2 rodsteris turėjo viską, ko reikėjo naujojo amžiaus dinamiškam sportiniam automobiliui.

Kaip ir Celica, MR2 patyrė pasaulinį nuosmukį, kuris paveikė ir sportinių automobilių rinką. 2007 m. jo gamyba buvo galutinai nutraukta. Toyota MR2 buvo gaminamas du dešimtmečius ir sulaukė trijų kartų. Per šį laiką jis paliko ryškų pėdsaką daugelio žmonių gyvenime – jį buvo sunku pamiršti.