toyota bandmasis vaziavimas
Registruokitės į
bandomąjį važiavimą
toyota serviso ikona
Registracija į
servisą

„Toyota“ vandenilio technologijos naudojamos aplink pasaulį plaukiančiame laive

„Energy Observer“ yra revoliucinis aplinkos neteršiantis laivas-laboratorija – energiją jis gauna iš saulės, vėjo ir vandenilio, kurį pagamina pats kelionės metu. Vandenilio energijos sistema yra analogiška tai, kuri naudojama serijinės gamybos automobilyje „Toyota Mirai“. Laivo įgulos tikslas – būti pirmiesiems, kurie apiplauks aplink pasaulį laivą varančią energiją gamindami patys iš atsinaujinančių šaltinių.

 

„Energy Observer“ projektas startavo 2017 m., tačiau kiekvienais metais jis užsuka į uostą ilgesnei pertraukai. Jos metu laivas yra atnaujinamas, tikrinami surinkti duomenys apie bendrą visų elektrą gaminančių prietaisų veikimą.

Pastarojo sustojimo metu laive buvo sumontuota naujausia „Toyota“ vandenilio sistema, naudota „Mirai“ modelyje ir pritaikyta jūrinei veiklai. Ji yra galingesnė, efektyvesnė ir patikimesnė – planuojama, jog ją naudojant pavyks apiplaukti Ramųjį bei Atlanto vandenynus.

Remdamasis 2050 m. Toyota aplinkosaugos iššūkiu „Environmental Challenge 2050”, „Energy Observer“ demonstruoja ir dalinasi ekologinio ir energijos pokyčių puoselėjimo sprendimais, remiant rytojaus energetikos tinklus, kad jie būtų veiksmingi ir pritaikomi plačiu mastu. Kaip pirmasis Prancūzijos Tvaraus vystymosi tikslų (Sustainable Development Goals, SDG) ambasadorius, „Energy Observer“ atskleidžia ir skatina teigiamas iniciatyvas ir tvarius sprendimus, kad galėtų sukurti rytojaus ateitį ir įrodyti, kad švaresnis pasaulis – įmanomas.

Kitas kelionės etapas – „Energy Observer“ ir Toyota glaudžiai bendradarbiavo, kad laive būtų įdiegta pirmaujanti Toyota kuro elementų technologija. Toyota Europos Techninis centras specialiai sukūrė šią kuro elementų sistemą, naudodamas komponentus, kurie pirmą kartą pristatyti „Toyota Mirai“ modelyje ir pritaikė ją kompaktiškam moduliui, tinkančiam naudoti jūroje. Šis modulis suteiks daugiau galios ir efektyvumo, taip pat patikimumo šiais metais kertant Atlanto bei Ramųjį vandenynus.

Šešerių metų odisėja

Laive naudojami trys atsinaujinantys energijos šaltiniai. Jo korpusas padengtas saulės moduliais, sumontuoti vėjo energijos generatoriai bei nedidelė vandenilio gamykla, atliekanti jūros vandens elektrolizę ir išgaunanti vandenilį. Šioms energijos rūšims sumontuotos ir didelės talpyklos – 112 bei 18 kWh talpos ličio jonų baterijos ir aštuoni bakai, kuriuose telpa 62 kg vandenilio.

„Toyota“ šiame projekte dalyvauja nuo pat jo užuomazgų, mat sudėtingiausia, tačiau daug naudos atnešanti „Energy Observer“ dalis yra efektyvus vandenilio energijos panaudojimas. „Toyota“ yra tokios technologijos lyderė – aktyviai tyrinėti ją pradėjo dar 1992 m., o pirmasis ribotos gamybos vandenilį naudojantis visureigis buvo pristatytas 2002 m. Prieš kelerius buvo pradėti „Toyota Mirai“ pardavimai – šis modelis netrukus tapo vienu populiariausių pasaulyje vandenilį naudojančių automobilių.

Artėjant eiliniam laivo sustojimui uoste, „Toyota“ Europos padalinio plėtros ir tyrimų skyriaus specialistai pagal „Mirai“ naudojamą koncepciją per 7 mėnesius parengė „Energy Observer“ tinkamą vandenilio sistemą, kurią vėliau patys ir sumontavo. Šiuo metu sistema intensyviai testuojama – ruošiamasi naujam vasario viduryje prasidėsiančiam kelionės etapui.

Automobilyje naudojamos vandenilio sistemos pritaikymas laivui – bene geriausias įrodymas apie tokios technologijos universalumą bei gamintojo sugebėjimus.

Tikisi išpopuliarinti vandenilio sistemą

„Energy Observer“ pagrindinis tikslas yra konkrečiu ilgalaikiu pavyzdžiu įrodyti, jog švaresnis pasaulis egzistuoti gali. Tačiau laivo kapitonas tikisi atrasti vandenilio sistemą, kuri būtų tinkama daugeliui laivų.

„Mes didžiuojamės galėdami naudoti „Toyota Fuel Cell System“ savo kelionėje ir išbandyti ją sudėtingiausiose sąlygose. Po trejų metų ir beveik 20 tūkst. jūrmylių bandymų „Energy Observer“ energijos tiekimo ir saugojimo sistemos tapo labai patikimos, tad mes pereiname prie kito projekto žingsnio: surasti patikimą ir įperkamą sistemą mūsų jūrininkų bendruomenei. Mūsų manymu, „Toyota Fuel Cell System“ tam tinkama“, – sakė „Energy Observer“ projekto iniciatorius ir laivo kapitonas Victorien Erussard.

„Toyota Fuel Cell System“ modulinės sistemos privalumais jau naudojasi tūkstančiai „Mirai“ savininkų, o pastaruoju metu sistema pradėta montuoti į autobusus bei sunkvežimius. Naudojimas laivyboje – dar vienas žingsnis plečiant vandenilio kaip degalų naudotojų bendruomenę.

„Mes džiaugiamės galėdami toliau demonstruoti „Toyota Fuel Cell System“ universalumą. Mūsų Europos tyrimų ir plėtros komanda kartu su „Energy Observer“ sunkiai dirbo, kad įdiegtų modulį į jau sukurtą laivą. Toks projektas demonstruoja, jog mūsų degalų elementų technologija gali būti naudojama įvairiose srityse“, – teigia „Toyota Motor Europe“ prezidentas ir generalinis direktorius Dr. Johan van Zyl.

2017-2019 m. „Energy Observer“ aplankė daugybę uostų Europoje (2019 m. birželį buvo Taline), o 2020 m. vasario viduryje pradės kelionę Pietryčių Azijos link. 2021 m. apkeliavę Ramųjį vandenyną pasieks vakarinę JAV pakrantę, o 2022 m. keliaus po centrinę Ameriką bei rytinę JAV pakrantę.

2020-02-07